{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.306 visninger | Oprettet:

Problemer med kraftige powerled lygter {{forumTopicSubject}}

Har købt en Sigma PowerLED Pro Evo som virkede fantastisk med sine 900 lumen og store batteri. Har brugt den dagligt i 2x1½ time og har været virkelig tilfreds med det som den ydede. Har primært haft den på blink eller 30 % mode hele tiden. Pludselig en dag så ville den bare ikke mere; efter ca. 6 måneder og 15-20 opladninger (de lover op til flere hundrede opladninger). Fik den byttet og var så yderst tilfreds med den nye erstatningslygte som jeg nåede at have i 1½ år før det samme skete; en dag gik den bare ud og var ikke til at få liv i igen. Denne gang var garantien desværre udløbert (lige akurat) så det var bare ærgerligt! Denne havde været opladet ca. 20 gange og havde ligget hen over sommeren.

Har en kollega som oplever at hans (som er et andet mærke) af og til bllinker når han kører over bump i skoven, og har googlet mig frem til at flere har oplevet at bl.a. Exposures lygter bare dør lige pludselig.

Er der andre som har oplevet problemer med de meget kraftige forlygter (skovlygter) - at de bare dør fra det ene øjeblik til det andet eller andre problemer?
Vil meget gerne høre jeres erfaringer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med kraftige powerled lygter
  • #1   28. feb 2013 Der er da stadig et halvt år på, den nye lygte skulle have haft ny 2 års reklamations ret med sig hvis butikken fulgte loven

  • #2   28. feb 2013 Ja du har 2 års reklamtionsret men kun et halvt års garanti medmindre producenten tilbyder andet på produktet. men når det er reklamtions ret så er det dig der skal bevis at produktet har veæret "defekt" fra da du købte det.
    En lygte der blinker ved bump er jo nok en løs forbindelse, men at de dør er der jo mange muligheder for. Det kan være led der simpelthen brænder af pga de ikke kan komme ordentligt af med varmen, eller andre komponenter.


  • #3   1. mar 2013 Det er tilsyneladende kablet som knækker/brænder over indvendigt - jeg ved ikke hvorfor.
    Det kan skyldes opvarmning ved opladning eller rystelser når man kører.

    Mht. garantien så takker jeg for jeres optimisme, men der ER ikke noget at gøre. Tro mig jeg har prøvet hvad der kan gøres. Min svigerinde er advokat og har også fortalt at der desværre ikke er noget at gøre i denne sag.
    Købeloven foreskriver at der er 1½ års garanti på varen + ½ års reklamationsret (hvis man kan bevise at varens skade skyldes en defekt fra fabrikkens side - og det kan jeg ikke).
    Jeg har brugt lygten meget (min. 3 timer hver dag) og den har været opladet en del gange. Så forhandleren påberåber sig bare misbrug af lygten.
    Det er "sur røv" - og man kan kun ærge sig.

    Det undrer mig bare at der ikke er andre som oplever det samme herhjemme. Jeg har efterfølgende googlet og fundet mange andre som har haft problemer med tilsvarende lygter i bl.a. USA, UK og Tyskland.


  • #4   1. mar 2013 Du mener købeloven foreskriver at der er et halvt års garanti og derefter halvandet års reklamations ret? Og du har ikke fået en ny kvittering på du byttede varen og dermed fik ny garanti og reklamations ret, så har butikken ikke holdt sig til loven, og så virker det underligt at en advokat sidder og siger andet?

  • #5   2. mar 2013 Nu drejer dette indlæg sig ikke om hvorvidt købeloven gælder mit dette tilfælde eller ej, mit spørgsmål går på problemer generelt med lygterne - men det er der tilsyneladende ingen som har herhjemme.

  • #6   2. mar 2013 Klag til forbrugerklagenævnet hvis du mener det er en oprindelig fejl/mangel.
    Der er ikke garanti jvf. købeloven. Der er 2 års reklamationsret, hvoraf de første 6mdr. er under formodningsreglen.
    Du skal som forbruger ikke til at bevise noget - det hjælper forbrugerklagenævnet med smiley


  • #7   3. mar 2013 @Emil P: Jeg præciserer endnu engnag at mit indlæg går på folks erfaringer med de kraftige lygter, jeg beder ikke om hjælp til at få opremset hvordan købeloven fungerer i Danmark

Kommentér på:
Problemer med kraftige powerled lygter

Annonce