{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.900 visninger | Oprettet:

Nogen der har været uheldige før? {{forumTopicSubject}}

Skete tidligere på dagen -> var på vej ned af et dejligt nedadgående stykke, der kommer lidt huller et stykke fremme så jeg står op - pludselig blokere forhjulet og jeg bliver kastet over styret, da jeg endelig bliver samlet op af nogle kammerater så ser vi dette! (tjek billederne).

Mit spørgsmål er nu om man kan tillade sig at kontakte Sram og hører om dette kan være rigtigt. Men hvis de ikke tager den til sig, hvor stort et projekt bliver det så at skifte underbenene?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogen der har været uheldige før?
  • #2   21. mar 2013 Hvis den er mindre end to år gammel burde garantien vel dække, og ellers skulle Rockshox efter sigende være nogenlunde medgørlige når det kommer til at skifte dele eller servicere. smiley

  • #3   21. mar 2013 - Johnny - Nej var vist vist ret heldig, men lidt øm er jeg sku blevet. Har købt den brugt, og ved pt. ikke om kvitteringen er til at komme i besiddelse af, men er igang.

    - Simon, ja ikke, har i hvert fald tænkt mig at give det et forsøg.

    Ved i om det er set før?


  • #4   21. mar 2013 Satme heldigt der ikke er sket dig noget!
    Sidst jeg røg over styret brækkede jeg kravebenet forholdsvis slemt (det værste tilfælde sygeplejersken havde set)..

    Men ja, kontakt Sram/Rockshox, den er ikke god den der! smiley


  • #5   21. mar 2013 Ja jeg tror sku også heldet var på min side, kammeraterne sagde i hvert fald at der var styrt til en 10'er smiley

    Ahh det bittert.

    Nej vi må se om de har lidt medfølelse, så det ikke behøver gå ud over mine lommer også!


  • #6   21. mar 2013 det der vil jeg sige hører inde under crashreplacement. De giver nok ikke penge retur eller ny gaffel uden kvittering m.v. Men du kan håbe på at Sram(Rock Shox danmark) giver tilskud til en ny så fremt den er behandlet og kørt ordentligt..
    held og lykke


  • #7   21. mar 2013 Ok, altså meget mishandling har den i hvert fald ikke fået da den har kørt under 100 km. smiley Men jeg må lige vente og se om Kvitteringen er at finde hos den gamle ejer ellers må jeg selv kontakte dem og høre hvordan og hvorledes.

  • #8   21. mar 2013 Hvis nu de er helt umulige. Så har jeg en Recon gold hvor stilken er ødelagt. Men både yderben og dæmper er i tip top stand. Men ved ikke om de passer sammen.

  • #10   22. mar 2013 Godt der ikke skete dig noget.

    Den gaffel har en mere end 2 år på røven så tror desværre ikke du får meget af og køre en garanti sag.


  • #11   22. mar 2013 Enig med Michael G - Den gaffel er overhalet af dage, og det bliver uendelig svært at bevise at den kun har kørt 100 km. Modellen er jo omkring 4 år gammel.

  • #12   22. mar 2013 Ok, frygtede det godt nok lidt, men var ikke sikker på hvilken årgang den var. Men har i evt. links til steder hvor man kan købe friske underben til den?

  • #13   22. mar 2013 det kan ikke betale sig at købe yderben til den sådan som priserne er i dag.
    service til 500+kr. og underben.. køb en ny gaffel eller brugt


  • #14   22. mar 2013 - Gustav og Cykeltyven - Kan godt følge jer i tanken om at man hellere må komme ud og købe ny, men jeg kan ikke beskrive med ord hvor bittert det er at have lavet et røverkøb på denne gaffel og endda selv savet stilken til og så efter blot <100 km så giver den op. Men må bare på udkig efter en ny.

  • #15   22. mar 2013 Prøv da at kontakte SRAM/Rock Shox og forklar sagen som den er; som jeg forstår det har den ikke fået slag, men er fejlet p.g.a. et træthedsbrud?
    Det kunne jo være du var heldig smiley


  • #16   22. mar 2013 cykeltyven, den er købt "brugt" som i at jeg ikke har kvittering på den, men den har aldrig kørt eller været monteret så af stand var den ny. I øvrigt var det først styrt den var med i. Jeg er igang med at kontakte dem smiley

  • #17   23. mar 2013 Her er der en chance for at du kan få et sæt nye underben hvis RS ikke kan hjælpe dig.

    http://www.forksparts.com/achat/index.php?catid=193/


  • Rune T
    Rune T Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 55 Svar: 37
    #18   24. mar 2013 Den gaffel tror jeg nu godt du kan skyde en hvid pind efter, det ligner 07-08 modellen og hvis det er det så er der ingen garanti på den.
    jeg vil klart forslå dig at köbe en ny gaffel....

    www.bike-discount.de


    vh. Rune


  • #19   24. mar 2013 Frygter selvfølgelig at i har ret i form af at det er en håbløs sag, men fik gaflen sendt ind til cycle service nordic i Fredags, da de sagde de meget gerne ville se skaden an. Det kan jo betyde mange forskellige ting, men nu må vi se hvad de giver af svar.

  • bjarne S
    bjarne S Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 55
    #20   25. mar 2013 Får vi en melding om hvordan det er gået med gafflen

  • #21   25. mar 2013 Ja jeg kan godt lige holde jer orienteret, men pt. er status at den blev afleveret hos fusion i Aalborg, som så sender den ind til cycle service nordic som dog allerede har meldt ud at undersøgelsen nok bliver forsinket pga. påske.

  • #22   12. apr 2013 Hej Igen folkens, så er der nyt om gaflen. Har ikke hørt noget fra cycle service nordic, men kunne alligevel idag få lov at hente gaflen, som i mellemtiden var blevet samlet med nogle nye (svagt brugte) yderben og så selvfølgelig et service oveni. Så er egentlig ret godt tilfreds med måden "sagen" er gået på. Men hvis nogen skulle mangle en Reba RLT 100mm gaffel med ca. 100 km. på bagen, samt en komplet dæmper enhed til den, så må i råbe op smiley

  • #23   13. apr 2013 Puh ved det faktisk ikke, men du er meget velkommen til at sende en privat besked med et bud, så tager vi den derfra smiley

Kommentér på:
Nogen der har været uheldige før?

Annonce