{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.120 visninger | Oprettet:

Daniel B
Daniel B
Tilmeldt:
30. jul 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

God cykel til lange ture? {{forumTopicSubject}}

Jeg skal på en cykelferie og derfor køre mange kilometer (efter min målestok - ca. 70 km om dagen i en uge). I den anledning vil jeg investere i en ordentlig cykel.
Det er meget vigtigt for mig at den ikke kræver for meget vedligeholdelse, ikke punkterer hele tiden og kan holde til at jeg kører med en heftig gang oppakning. Den skal primært bruges på asfalt, men må ikke være fuldstændig ubrugelig på grus mv.
Selv om stabiliteten er det vigtigste, så lægger jeg også vægt på at jeg kan omsætte kraft til fart så effektivt som muligt.
Jeg er villig til at smide lidt skejser efter den - op til 10k, dog gerne mindre.
Min lokale cykelmand anbefaler denne: (link fjernet) Han siger at jeg ikke får meget ud af at vælge en dyrere model.

Selv har jeg kigget på denne: (link fjernet) Den er tæskelækker, men får jeg andet for merprisen end et fedt design?

Jeg vil meget gerne høre hvad I mener om de to bud, samt om nogen evt. har andre forslag.

Jeg håber at nogen vil hjælpe, og takker og bukker på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  God cykel til lange ture?
  • Daniel B
    Daniel B Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #1   30. jul 2007 Der skal lige fjernes et punktum i link nr. 2: (link fjernet)

  • Daniel B
    Daniel B Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #2   30. jul 2007 Tak Christian L- Nikishi Hybrid ser lovende ud, fx denne: (link fjernet)
    Men får jeg mere cykel for pengene? 2600,- mere er alligevel en slat.
    Og hvad med Avenue'en, er den noget værd eller er den bare pæn at kigge på?


  • #3   30. jul 2007 batavus er det eneste rigtige men de koster eller koga miayta men de koster også

  • #4   30. jul 2007 nishiki race ultra pro.. den har jeg.. og jeg kan sige dig at det er en fantastisk cykel.. rigtig dejlig at køre på og holder godt.. nu har jeg dog lige i dag faktisk lavet den om til en racer med racer styr og gear/bremse skiftere på selvfølgelig..

    men den kører godt.. helt sikkert en go cykel..


  • Emil R
    Emil R Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #7   31. jul 2007 En af vennerne har en cykel til 12000, kan bare ikke huske hvad den hedder smiley

    Den er seriøst lækker! den kan du kører med overalt, du kan justere fjederne foran, og hvis du ikke vil have fjedre på, fx. på vej, trykker du lige på en knap, så står de fast, så kan du trykke på den igen, og så er de på igen, den har de sygeste gear! Og den triller ved INGENTING! Men kan finde ud af hvad den hedder hvis det kunne vække interasse?

    //Mr. Millo


  • Daniel B
    Daniel B Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #8   31. jul 2007 Tusind tak for svarene alle sammen. Flere forslag er mere end velkomne!
    Hvis nu valget står mellem en NIkishi Hybrid Race Ultra Pro og en Avenue, hvad er så bedst? Avenue'en er pænere, men får jeg noget andet hos Nikishi som Avenue'en ikke har?

    Emil R -> Ja tak, du må meget gerne finde ud af hvad den hedder. Det sprænger godt nok budgettet lidt, men det har faktisk ærgret mig at de cykler jeg har kigget på ikke er særlig gode til offroad-brug. Så det skulle nok være lidt ekstra værd hvis den kan det du skriver.


  • #9   31. jul 2007 hos nishikien for du v-bremser, og hos avenue er det skive bremser.. og styret kan justeres i forskellige grader.. og så er det utrolig hurtigt og nemt at skifte gear på den...og nishiki har os gjort plads til 2 drikke dunk holdere.. hvor avenue kun har plads til en smiley og så er der flere gear på nishiki..

    så nishiki ville jeg anbefale..


Kommentér på:
God cykel til lange ture?

Annonce