{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cannondale Flash vs Scalpel?
  • #1   13. apr 2013 Hej, jeg ved ikke om det er 26" eller 29" du snakker om. Men her er en der prøvet begge 2 i 29" udgave:
    http://www.pnr.dk/2013/3/31/cannondale-scalpel-29”-vs-flash-29”.aspx


  • #2   13. apr 2013 Enkelt og til at forstå.

    26" ht vs 29" ht har en 29" mere komfort

    29" ht vs 26" fully har en 26" mere komfort, også mærkbart mere.

    29" ht vs 29" fully har en 29" fully mærkbart mere komfort.

    Kan du lide at stå og give fuld gas og li at mærke al kraft bliver overført til hjulene og ikke noget imod at stå og træde hen over rødder er det en ht du skal vælge.

    Kan du li at sidde ned og træder over rødderne og ikke noget imod at den bobber lidt når du står op og træder på flad vej er det en 29" fully smiley

    Dette er min egen erfaring men lån en af hver i en butik. Det ovenstående er genelt for alle mærker


  • #3   13. apr 2013 Der er skrevet en del om dette emne på nettet. Det er mit indtryk at de fleste der køre race vil foretrække Flash, da den er hurtigst og accelerere bedre. Selvom Scalpel er den letteste 29" fully ramme, bliver en 29" hurtigt tung. Til de danske forhold gør en Flash det ret godt.

  • #4   13. apr 2013 Hvis jeg skulle køre race og det skulle være den hutigste maskine, valgte jeg flash. Men ingen tvivl om jeg hellere ville have en scalpel til sjov og spas smiley

  • #5   13. apr 2013 Nu har jeg både en 29" Flash og en 29" Scalpel. Og Flashen bliver stort set ikke brugt mere. Der er et kilo forskel på mine 2 cykler, og det er hurtig glemt når først fully har ædt alle rødder og huller.

    Scalpel til hver en tid !


  • #6   14. apr 2013 Kan kun sige at en 29" Flash kører sindsygt godt, nærmeste flyver hen over rødder i forhold til den 26" jeg kørte på før. Men har dog aldrig prøvet en Scalpel smiley

  • #7   14. apr 2013 Indrømmer gerne at jeg er stærkt farvet, idet jeg har to flash 29. Men det siger vel også hvor glad jeg er for den cykel. Jeg har kørt fully, men har erkendt at jeg er mere den aggressive rytter, hvor en fully nok er mere til dem der har det bedst med bare at sidde i sadlen konstant. Jeg mener også at 29" fully måske er lige i overkanten i dk forhold. Så mange rødder og ujævnt terræn har vi trods alt ikke.

    Selv Flash 29 med speed save er meget mere komfortabel at køre end en traditionel 26". Det bedre greb i 29" dækkene kan udnyttes rigtig godt i den ramme.


  • #8   14. apr 2013 Jeg køre Flash Carbon - det er den fedeste og mest harmoniske cykel jeghar kørt på. Jeg har ikke kørt på Scalpel, men jeg syntes at Flash er komfortabel nok i sig selv. Hvis du har spm. til Flashen så sender du mig bare en PM smiley

  • #9   14. apr 2013 Jeg har stadig min scalpel hvis du bliver fristet? smiley

  • #10   14. apr 2013 Efter hvad I skriver og hvad jeg har læst mig til.. så lyder det til, at 29" bare er vejen frem!?
    Er 29" bare det eneste "rigtige" !?

    Om det så er scalpel eller flash, det må jeg finde ud af smiley

    Nogen der ved, om top rytterne i danmark kører 26" eller 29"?

    Og tusind tak, for alle svarene indtil videre!





  • #11   14. apr 2013 Er 29" bare det eneste "rigtige" !? Næ, det er det ikke..

    Nogen der ved, om top rytterne i danmark kører 26" eller 29"? Kan da være fuldstændigt ligegyldt.. Hvis alle top-rytterne i DK kører Skoda, vil du så også have en Skoda? Nej vel smiley

    Som så meget andet er personlige præferencer det vigtigste, hvad der du'er for DIG er kun DIG som kan svare på.. (Bedste råd er at komme ud og prøve svinene)


  • #12   14. apr 2013 Grunden til mit spørgsmål, om top rytterne kører 26" eller 29", var om der var en tendens til at de toppen skiftede til 29", hvis de gjorde eller havde gjort det, så måtte der jo være en fordel ved 29" !?

    Men ellers ja, så er det op til den enkelte! smiley


  • #13   14. apr 2013 Rigtig mange i eliten er skiftet til 29". Men ikke alle..
    Mener Jonas P vandt DM '12 på en 26" hardtail.

    Fini vandt i U19 på 26" hardtail. Han køre nu 29" fully.

    Simon Andreasen vinder alt på sin 29" fully i U17. Og kørte suverænt til EM på en 26", men knækkede desværre kæde på sidste dagen.

    Annika Langvad er også røget på 29".

    Men fordi nogen køre hurtigere på en 29" er det ikke sikkert du gør..
    Jeg har selv haft en Flash 29". Og den er lækker.
    Jeg har nu en 29" fully.. Og den er jeg hurtigere på.. Men sådan er det jo så forskelligt..


  • #14   15. apr 2013 Og hvor mange af top-rytterne har selv købt deres cykler? smiley

    Anyways der er fordele ved 29", præcis ligesom der er ulemper. Det går begge veje, og afhænger af en masse forskellige faktorer, så at tale om at 29" er det eneste rigtige er lidt fjollet.

    Tendensen i øjeblikket er at de store firmaer er gået over til stort set udelukkende at producere 29". Glæder mig personligt til at 27,5" for alvor kommer frem smiley


Kommentér på:
Cannondale Flash vs Scalpel?

Annonce