{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.580 visninger | Oprettet:

"Ny" Kakao til Efter træning? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Ville lige høre jer af om i har set denne der netop er kommet i butikkerne? http://www.matilde.dk/produkter/sport.aspx

Efter at jeg har hørt flere sige at en Kakaomælk skulle være godt efter træning- har jeg læst lidt omkring på dvs internetsider ang netop dette. Og nu er jeg blevet nysgerig mht om det var noget der ville gavne mig...?
Jeg cykler for at tabe mig og få bedre form så er på en måde tvivlsom mht til at skulle drikke en 1/2L Kakao efter en god cykeltur...Men på den anden side så skal der jo fyldes op med EN eller anden form for energi til krop og muskler for at kunne få en endnu bedre træning i det lange løb?

Så jeg ville høre jer af om det er en "God ide" eller om der skal andre alternativer til (Og i så fald hvilke) ?

BTW så overvejer jeg at have lidt energi med på mine ture måske bare i den ene dunk og så have alm vand i den anden. Men det er måske også en dårlig ide. ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Ny" Kakao til Efter træning?
  • #1   17. apr 2013 Snak med en rigtig træner om dette.

    Læste en artikel i Politiken hvor der blev konkluderet at alt for mange drikker/spiser unødig mange proteiner så det har den modsatte effekt.

    Vil du tabe dig ville jeg mene du skal holde dig til vand efter træning


  • #2   17. apr 2013 Den nye kakao er lidt mere fornuftig end den gamle, i en almindelig "classic" fra Mathilde er der lige så mange proteiner som der er i en letmælk, så det er lige hvad man er til.

    Hvis du kører for at tabe dig syntes jeg ikke du skal fylde dig med energi under træning, under løb er det bare at fyre på!

    Det eneste energi jeg medbringer, og det er på længere ture +30km, og så måske en halv marsbars eller noget, men det er nu kun fordi min far giver når jeg kører med ham.. smiley


  • #3   17. apr 2013 Det svære i det er at du cykler for både form og vægttab, hvis du bare cykler bu som du gør, går det hånd i hånd men træner man kun for en af delene går det hurtigere.

    Eks. Det er nemmere at cykle for at tabe sig, kondien vil bare halte efter fordi du ikke får nok mad til dine muskler.

    Nemmere at cykle kun for kondi, men svære at tabe sig fordi du skal indtage mere mad.

    At indtage simpel sukker som kakao vil dig nedsætte din forbrænding betydeligt, så hoæd dig til alm. Mælk eller vand og så protein fra eks. Tun eller kylling filet.
    Protein pulver er en mulighed men er fyldt med kalorier.


  • #5   17. apr 2013 Laver du din for at tabe dig kun eller vil du også gerne opbygge muskelmasse?

    Protein hjælper med at få opbygget muskelmasse.
    Protein hjælper også på din restitution- så du hurtigere kan kommer over de ødelagte muskelfibre smiley


  • #6   17. apr 2013 Jeg bruger proteinpulver, men det er kun fordi jeg træner hver dag.
    Da jeg er afhængig af endofin udløsning når jeg har trænet. Og jeg er sukker afhængig, hvilket gør det nøvendigt at træne så ofte smiley


  • Hradi
    Hradi Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Svar: 1
    #7   17. apr 2013 Protein er glimrende i forhold til at tabe, da det sætter gang i forbrændingen. Derudover har det en mættende effekt som gør, at du ville kunne erstatte sådan proteindrik med et mindre måltid.

    Jeg vil dog hellere anbefale dig at anskaffe dig noget rigtigt proteinpulver, som du så blander op med vand. Det er billigere, sundere og indeholder færre kalorier.


  • #8   17. apr 2013 Først, hvor stor er du?

    Når jeg kører en 60 km, forbrænder jeg så voldsomt mange Kcal, at jeg ikke kan gøre det uden tilskud! pga. min størelse, og der hvor min puls ligger (iflg. diverse sider, ligger jeg størstedelen af turen, i zone 4.ANAEROBIC (156 - 167) i 1t:53m ud af 2 timer og 25 minutter. enforbrænding på 3-4200 Kcal alt efter udregning!

    det KAN jeg ikke klare uden tilskud. SÅ hvis jeg ikke tager et tilskud, får jeg måske kun trænet 40km. =2000 ca. Kcal = et tab på 1000 Kcal i forbrænding.
    der er 100Kcal i en gel. SÅ hvis jeg skal tage sådan 2, for at få de sidste 20 km med, så er det 800 ekstra forbrændt

    (JA jeg ved det, det er ikke en nøjagtig beregning, MEN fortæller meget godt, forskellen på folk!!)
    Jeg vejer så også ca. 135 kg. SÅ der er meget vægt, at flytte smiley
    Jeg har så et mål, i førsteomgang, der hedder Sjælsø rundt! det er d. 9/6 FOR at nå dette, SKAL jeg op og køre længere end "skide" 60 km, som er mit nuværende max. det vil betyde min træning skal op på 100km ture som minimum inden løbet! det er ikke muligt, at have den slags energi til rådighed i musklerne! ikke i min størelse ihvertfald!


  • #9   17. apr 2013 jeg er helt enig i at det er uvirkeligt tal... MEN det er ikke desto mindre er det, tallene, som bla. Endomondo kommer frem til, samt hvis du prøver de forskellige beregnere. tager landevejscykling, skriver 135 i vægt, og 2 timers træning.

    JEG ved ikke bedre, end hvad jeg kan checke rundt omkring, så gerne mere info om emnet. (husk at medregne dit hvileforbrænding, oven i din træning)

    Jeg holder mit højest mulige tempo, presser mig ,til jeg næsten falder om smiley da jeg kom hjem i Søndags feks. tog det mig 2 timer, ikke at ryste, selvom jeg indtog mad og drikke straks!

    USMART, ja, men trænes skal jeg sku! smiley

    Jeg kan ikke sige med sikkerhed, hvad jeg forbrænder. MEN jeg kan sige, at jeg sveder som en stukket, og kører puls omkring 160-170!
    OG er tilfreds med min indsats. samt at næsten hvad jeg end intager i forbindelse med træning, så forbrænder jeg det smiley

    Spejder hvad skal din reklame gøre godt for? hvad har det med tråden at gøre?


  • #10   17. apr 2013 ups 2timer og 20 minutter, skulle der stå!


  • #11   17. apr 2013 bruger du også puls når den beregner via endo?

  • #12   17. apr 2013 ja.
    Den sidste siger dog 2800 tracket med min bryton istedet! der er dog en fejl på 3km for lidt, og for lidt tid, som erskrevet på manuelt, men det ændrer naturligvis ikke kcal forbrændt!


  • #13   17. apr 2013 Jesper s. Jeg er pt 187 og vejer 105kg og vil gerne ned på 95kg smiley Når jeg cykler feks 50km ligger min puls i gnsit på 156. Egentlig lyder din måde med en gel undervejes meget logisk...med om det er det rigtige ved jeg ikke?

    Martin c. Den med riskagerne vil jeg da bruge, for har da hytteosten og det grønne stående i køleskabet i forvejen.

    Og til jer andre så tror jeg at jeg skal lade være med at tænke på både vægttab og kondition..Så derfor vil jeg først nu koncentrere mig om at cykle for primært at tabe mig...TIl det har jeg så et spørgsmål: Er der en træningsform det egner sig bedre end andre når vi taler vægttab og cykling....Jeg har jo en edge 800 så om der skal til at programeres intervaller ind i den ved jeg ikke..? Hvad er den bedste måde at smide nogle kg på, er det bare at give den gas eller skal der noget variation til?


  • #14   17. apr 2013 Hvis du bare træner kommer vægttabet mere eller mindre af sig selv, selvfølgelig skal du ikke fylde dig med gel osv, men en enkelt på en tur hvis du føler du mangler energi sker der selvfølgelig ikke noget ved! smiley

    Så træning, træning, træning!


  • #15   17. apr 2013 Hellere indtage lidt energi på turen, og få en sjovere tur end at undvære og sej trække hele vejen.

    Gode ture, giver mere motivation, som giver flere ture, der giver bedre kondi, bedre kondi føre til længere og hurtigere ture, som giver mere forbrændring =)



  • #16   17. apr 2013 Kakaomælk og vægttab er to ting der ikke hænger sammen.

    Cykel alt det du kan og spis mindre. Og for mit eget vedkommende er viljen den største indspiller i den sammenhæng.

    Hvis du har lidt penge,så kan jeg anbefale at stikke hovedet i en juice bog og købe en saft presser,ikke en juice presser. Så kan du drikke grøntsager og jeg lover dig for det er 1 milliard bedre end ris kager, protein pulver , kakao og alt muligt andet.


  • #17   17. apr 2013 Jeg kunne ikke sige det bedre, og kortere end Bamze smiley det er vigtigt at nyde sin træning, så man gør det næste gang, og næste gang og.... OG hvad så om vægttabet går en LILLE smule langsommere, hvis konditionen forbedres markant?

    Jeg er ikke i tvivl, det kommer ind efter behov!


  • #18   17. apr 2013 p.s. jeg ville personligt IKKE vælge Kakao, det er slet ikke nødvendigt!

  • Brian A
    Brian A Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #19   18. apr 2013 Har lige et godt råd - Drik 2 dl skummetmælk ( eller hvor tørstig du er efter træning ) så får du proteiner men ingen fedt og så er det sundt og billigt. Har fået rådet af en kostvejleder som har med løb at gøre.

  • #20   18. apr 2013 Brian A: 2 dl lyder godt nok ikke af meget... Jeg kan nemt kværne 1/2 L efter cykelturen smiley

  • Brian A
    Brian A Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #21   19. apr 2013 Ja eller hvor tørstig du er - jeg mente med det at du må gerne drikke en liter hvis det er -stadig protein og ingen fedt og sundt. :-D. Og med hensyn til at tabe sig tror jeg kosten er mere vigtig end at cykle. Men ellers længe ture med 60 til 70 % i puls er bedre end at give Max. Sørge for at holde en halv høj intensitet og så ingen kakao bagefter eller andet skvip.

  • #22   19. apr 2013 Vægttab ligger 90% i køkkenet ja.



Kommentér på:
"Ny" Kakao til Efter træning?

Annonce