{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.246 visninger | Oprettet:

Første tur på 29er fully {{forumTopicSubject}}

Så fik jeg da lige rullet den første tur på 20 km på min nye 29er fully, og jeg må sige. At den er meget mere komfortabel at køre på end min 26er HT. Ligeledes kunne jeg sagtens mærke potentialet og fordelen i såvel affjedring bag men også de større hjul, så jeg fortryder absolut ikke skiftet :-). Den kan sagtens trædes op ad de stejle bakker, og de nu 2x10 gear er bedre at køre med end de 3x10 min ht har.
Det jeg vil sige med dette indlæg er, at jeg ihvertfald fremover også er en af dem der anbefaler fully 29 smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første tur på 29er fully
  • #1   17. apr 2013 Det er sgu da også noget af en overgang - tillykke med den smiley .
    Dog vil jeg da lige pointere (uden at være fortaler for 26" da jeg ikke har prøvet 29" ), at de 2 cykler ikke lyder til at kunne sammenlignes smiley
    2x10 vs. 3x9 - Fully vs. Hardtail - 26" vs. 29"


  • #2   18. apr 2013 Tillykke med raketten.. ser lækker ud forstår godt din glæde og smil når du tænker på at du kan komme i skoven igen:-)

    Vil dog også lige sige at du har købt en rigtig maskine denne gang og så at sammenligne en begynder maskine til 15.000kr mindre er vel ikke fair for nogen af cyklerne nu det er to helt forskellige verdener lidt som Kia vs BMW.

    Den fully du har valgt er en super fully men desværre så er der begrænsninger på de lidt billigere fullys og der er fornøjelsen og oplevelsen slet ikke som den du har fået på din lækre cykel.


  • #3   18. apr 2013 Havde samme følelse da jeg gik fra 26" hardtail alu til 29" hardtail carbon ramme og hjul......Meget kan selvfølgelig tilskrives den væsentligt bedre cykel, men fornemmelsen af bedre greb i skovbunden f.eks. når man kører op ad stejle bakker eller gennem mudderhuller, kan kun tilskrives 29" hjulene......

  • #4   18. apr 2013 Tillykke med den. Hvor meget koster den fully speciealized? smiley

  • #5   18. apr 2013 Det kan godt være, at de to cykler egentlig ikke rigtig kan sammenlignes, da det er 29 vs 26, fully vs HT, "dyr" vs "billig", 2x10 vs 3x10 osv. Alligevel ville jeg da lige komme med mit indtryk af den nye cykel, da jeg netop selv gik og var lidt i tvivl om, hvorvidt det overhovedet kunne betale sig, at opgradere, dvs. om jeg overhovedet, som "hygge"-mtb´er, ville få glæde af opgraderingen. Det må jeg sige JA til, det får jeg med garanti.
    Første år brugte jeg nærmest ikke min Trek, så fandt jeg ud af hvor sjovt det var at cykle rundt på mtb-sporet, blev bist af en gal mtb´er, og derfor skiftet til 29´er fully, som jeg således, baseret på min oplevelse, vil anbefale alle som går og overvejer et skift smiley


  • #6   18. apr 2013 M J hvor meget koster sådan en bandit? smiley

  • #7   18. apr 2013 Jimmi K:
    Jeg bestilte den hos evanscycles.com til 1500 pund, hvilket for mig på det tidspunkt var det bedste tilbud jeg kunne finde.
    For at være HELT ærlig, kunne jeg nok godt havde brugt brain/terralogic endnu for at det var HELT perfekt; men så må næste skridt, om nogle år, vel vare blive carbon-ramme og Brain smiley


  • #8   18. apr 2013 Ok. Det er ellers også en god pris. Har set den med carbon ramme for 2600 pund smiley

  • #9   19. apr 2013 MJ

    Det er en fin pris for den cykel, forstår godt din glæde og din lyst til at vidrebringe din oplevelse, det vil flere helt sikkert have gavn af, om det er det rigtige valg til alle er jeg så ikke sikker på men klart et godt bud på en cykel med ekstra komfort og gode egenskaber.


  • #10   19. apr 2013 Det er fedt at lave sådan et skifte. Jeg gik fra en oldgammel aluhardtail til en S-Works Epic. Så føler man, at man får noget for pengene, og man kan mærke forskel på cyklerne smiley

    Har til gode at prøve en 29'er. Jeg vil hellere leve i troen på at min cykel er verdens bedste smiley


Kommentér på:
Første tur på 29er fully

Annonce