{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.393 visninger | Oprettet:

Anders Buske N
Anders Buske N
Tilmeldt:
14. jun 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10

Carbon mtb til nybegynder.. Overkill?? {{forumTopicSubject}}

Hej.. Nu havde jeg endelig fundet lidt penge til at købe ny cykel for. Og besluttet mig for at prøve denne cykel, og købe den hvis den lige var mig..
(link fjernet)

Men så fandt jeg denne her sat en del ned.
(link fjernet)

Forskellen på de to er 4200,- som selvfølgelig er en del. Men er den de ekstra penge værd? Gear og bremser er vel bedre, men hvordan med stellet, kan det holde?

Jeg er 180 høj og vejer 115 kg, og er totalt nybegynder i skoven. Til at starte med bliver det nok også kun primært til ture på vej og skovveje. Indtil jeg får lidt kondi og føling med cyklen.
Ps. Min gamle cykel var også en Scott (Scale 80) og den var jeg godt tilfreds med indtil den blev stjålet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Carbon mtb til nybegynder.. Overkill??
  • #1   28. jul 2013 Den er ikke 4200 yderligere værd. Nu ved jeg ikke hvad prisen er på cube'en men der er jo også andre alternativer smiley

  • #2   28. jul 2013 Personligt ville jeg vælge Scotten.
    Det er en super fed cykel at køre på. Noget helt andet end min gamle Ghost SE5000.
    Jeg var meget i tvivl om det var det værd at bruge så mange penge på en MTB. MEN efter købet har jeg ikke fortrudt et sekund. Den er bare så meget sjovere at køre på.
    Og efter at have kørt med 2x10 skal jeg ikke tilbage til at have 3 klinger.


  • #3   28. jul 2013 Cuben kan jeg få til 9800, og Scotten til 14000.
    Cuben var den cykelhandleren mente jeg fik mest value for the money, til mit forbrug.
    Men er da intet ligger 100% fast endnu, og det er mange penge at smide. Er jeg da åben for andre forslag. Er bare ikke så meget til brugt, eller køb over nettet.


  • #4   28. jul 2013 Du får jo et meget federe stel på scotten og hvis du bliver bidt af det er det ihvertfald ikke der skal opgraderes . Så det jo også en god pris for scotten min bror købte den model i sidste måned for 19.000 ...

  • #5   28. jul 2013 Ja den er sat 5000 ned, så der får jeg vel meget cykel for pengene smiley Og så syntes jeg også at det er en flot cykel.

  • #6   28. jul 2013 Det en rigtig lækker cykel og især til 14.000 må man sige

  • #7   28. jul 2013 Jeg ville spare de penge og købe Cube.
    1: Du ved jo ikke om du bliver rigtig bidt af det.
    2: Hvis du bliver bidt af det kan du nemt køre på Cube modellen de næste 5 år.

    Kan godt se at det er en fed Scott, men ser også mange som går ud og køber en dyr cykel og så står den bare og står...
    På motion plan har du efter min mening cykel nok i Cuben.


  • #9   28. jul 2013 Mange tak for gode svar..
    Syntes bare det var så godt et tilbud, at man næsten ikke kunne sige nej smiley
    Men kan godt se at det er smartere at kigge på behov, og det vil være det ekstra udstyr som vil blive skæret væk for at få råd til den anden.
    Så jeg må nok ind og prøve en tur på Cuben, og håbe at det bliver er en WAU oplevelse.
    Nogen forslag til gode cykelbukser? Helst ikke alt for stramtsiddende.


  • #10   28. jul 2013 Kig på enduras mtb shorts har dem selv de nemlig løse men sidder perfekt og så der pude i smiley

  • #11   28. jul 2013 Super. Mange tak smiley

    Nu så jeg så lige den her.. http://www.scott-sports.com/global/en/products/227714006/bike-scale-950-s/
    Den er sat ned i pris til lige under Cuben....
    Hvordan er den så i forhold til Cube?
    Skal vist bare gå ned i butikken og tage en, ellers får jeg vist aldrig besluttet mig smiley


  • #12   28. jul 2013 Må inderømme at jeg synes at scott laver en meget federe ramme end cube. (igen min personlige mening) Så jeg ville tage en Scott så har du en fed ramme at bygge videre på hvis du bliver bidt af det

  • #13   28. jul 2013 Hvis en 26'er kan bruges
    http://www.perpcykler.dk/Cykler/Scott/Scott+MTB+2012/2012+Scott+Scale+30.html

    Har ikke lige fået kigget på dem du selv har fundet,


  • #14   28. jul 2013 Var også glad nok for min gamle Scott smiley
    Må ind og kigge, og ikke mindst prøve et par stykker..

    Hælder mest til 29" da den kommer til at køre en del udenfor tekniske spor.


  • #15   28. jul 2013 Havde en Ltd Pro fra 07 26", og den kørte super.

    Ligemeget hvilken du tar, så vil du få en fed cykel, og noget som med lidt pleje altid vil køre ligefedt og holde mange år. Så overkill, nej, ligemeget om du blir hub på mtb eller ej smiley


  • #16   28. jul 2013 Tjek denne her
    http://www.bike-discount.de/shop/k1275/a86728/zr-race-29er-6-1-sl.html?mfid=52

    Til lidt over 8k


  • #18   28. jul 2013 Det er ikke sådan at pengene SKAL bruges på cykel, og den carbon var også i overkanten. Men hvis det nu var en cykel jeg vil få væsentlig mere glæde af, kunne pengene nok godt findes. Jeg har ikke rigtig lagt noget budget for hvad der skal bruges, det skal bare være en der er pengene værd, men hellere for god, end dårlig.

    Men jeg er gået fra den igen. Og "nøjes" med en 8-10.000 kr cykel. Har det også lidt bedre med alustel, hvor man bedre kan se hvis der er skader.
    Og igen så behøver jeg ikke at spare så meget på sko, tøj og div. udstyr

    En tur til Skotland lyder ellers meget lokkende smiley Men først når kondien holder til lidt mere end en tur over på den anden side af vejen smiley

    Hans H- Også en flot cykel, men da jeg er totalt på herrens mark med at skrue i gear osv. Vil jeg hellere betale lidt ekstra,og så have et værksted hvor de lige kan justere det der skal smiley


  • #20   30. jul 2013 #Martin- Ja den ser godt nok lækker ud, og noget af et tilbud. Men er nok lige i overkanten af budgettet, og så er der langt til Horsens i offentlig transportmiddel smiley

    Den her superseje cykel med rustfrie elementer ?? kan også fåes til under halv pris smiley http://mydeal.dk/kampagner/detalje/37906

    #Ole Er der ikke en masse energispild og "bobben" med en fully, medmindre man går godt op i pris?


Kommentér på:
Carbon mtb til nybegynder.. Overkill??

Annonce