{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.484 visninger | Oprettet:

svær beslutning ang. cykelskifte/ reduktion {{forumTopicSubject}}

Som I kan se i mine billedmapper har jeg to cykler. en mtb som jeg bruger til og fra arbejde (2km hver vej) . Den trænger til en lille overhalning og så har jeg min racer, som jeg faktisk ikke har fået brugt de sidste 3år (maks 10 ture) da jeg det ene år døjede med ryggen, det næste havde travlt med at lave billeder ( i beton og lignende) og nu i år er den stadig ikke ret meget på vejene da fruen er syg og jeg skal holde huset, så er der ikke megen tid.


dette var intro om hvorfor.

jeg overvejer at sælge dem begge og istedet købe en ramme
som denne ved chainreaction http://www.chainreactioncycles.com/dk/en/ridley-phaeton-t-1012d-frameset-2012/rp-prod93959

og lave den med racerhjul og lidt kraftigere dæk ala 25-28 mm og flatbar styr. altså en racer med bredere dæk og ombygget til at være med flatbar.

alternativt beholder jeg min mtb og giver den en overhalning (den vejer pt 13kg)
denne overhlaning vil indebære at den skilles helt og males isblå påmonteres håndtag i lyseblå læder look fra chainreaction og får stafferinger med original tekst men i rød skrift og hvide følge med slim mønster og opgraderes til nye v-bremser og rapid fire skiftere.

en billig måde at gøre dette vil nok være at købe en mtb ved t hansen og sætte delene over, men dog investere i en ordentlig krank og andre hjul og så iøvrigt acceptere kvaliteten ved selv at male. da jeg malede min racer(kender et sted hvor jeg kan købe god spraymaling billigt) gav jeg 500kr for maling og stafferinger. de udgjorde de 160kr skaffet fra england.



nå efter denne smøre hvad synes folk og kom gerne med andre bud, jeg har ikke låst mig fast endnu, da det er med blødende hjerte jeg kommer til at skille mig af med min racer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  svær beslutning ang. cykelskifte/ reduktion
  • #1   4. aug 2013 Hvad er budgettet?

    Det lyder i mine ører som om du er gladere for at køre på din mtb?

    Har du overvejet at bygge/købe en 29" mtb i stedet for? Og sætte gadedæk på den? De fåes jo også brugt i ret god kvalitet. Bare input smiley


  • #2   5. aug 2013 Mtb er mest praktisk pga skærme der er påmonteret men di gladest for min racer. Budgettet er billigst muligt men stadig ordentlig kvalitet

Kommentér på:
svær beslutning ang. cykelskifte/ reduktion

Annonce