{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dæktryk fra 26" til 29"
  • #1   5. aug 2013 Det som passer til dig....

  • #2   5. aug 2013 Det afhænger jo af mange parametere, dæktype/størrelse, din vægt og hvor du køre. Men givet vis et noget lavere tryk da 29" giver størrelse kontakt areal og din bagdæmper "æder" en del af ujævnhederne. Jeg kørte med ca 1,5-2bar til 26" fully og køre nu 1,3-1,6bar til 29" HT. Min kamp vægt (med udstyr) er ca. 80kg

  • #3   5. aug 2013 Vi skal vel også lige have klarlagt om det er med eller uden slange vi snakker...

  • Kasper D
    Kasper D Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 116
    #4   5. aug 2013 Du skal køre med 21 psi for og 24 psi bag, det er regnet ud fra din vægt.

  • Apollon
    Apollon Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 9 Følgere: 47 Cykler: 6 Emner: 38 Svar: 346
    #5   5. aug 2013 Kasper D..

    hvordan?


  • Kasper D
    Kasper D Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 116
    #6   5. aug 2013 Din vægt i pund /7 , -1 for + 2 bag.

    Altså 70 kg = 154 Pund / 7 = 22 psi. =
    21 psi for
    24 psi bag


  • #7   6. aug 2013 Jeg køre altid samme tryk for og bag på MTB, men næsten 1 bar til forskel på racer mellem for og bag.
    Det giver ikke mening at have forskel mellem for og bag på MTB som det gør på racer.


  • #8   6. aug 2013 Kan du præcisere hvorfro trykket ingen mening giver at ha en forskel på på mtb ?

    Tænker bare, der er der stor forskel på hvad og hvordan de hjul skal agere på mtb.

    Fx i mudder, tyndt bagdæk med ok greb, og nogen lunde fast (0højt tryk) så det bore sig ordenlig ned i mudder for afsæt.
    Hvorimod fordæk er bredt, og med endnu mere mønster samt mindre luft, for ikke ta glide på rødder og ligende... Er i alt fald hvad jeg kører med.


  • #9   6. aug 2013 1. Ideen med at have mere tryk i fordæk fremfor bag dæk på en racer er for at opnå bedre komfort, mindre luft i for dækket vil absorbere flere stød. Det er jo ikke relevant på en MTB med fjeder gaffel.

    2. 1 bar forskel er procentvis mindre på en racer end MTB, hvor du max vil køre med ca. 2bar.

    3. Et for højt tryk bagerst giver mindre greb og dårligere rullemodstand og

    4. bliver trykket forrest for lavt, vil cyklen hurtigt føles ustabil i sving. Det er årsagen til at nogle vælger et lidt breddere dæk forrest.

    Håber det forklare min påstand...


  • #10   7. aug 2013 smiley Gør det da, men understøtter også de grunder der ligger grundlag for hvad jeg gør smiley

    Dækket er første kontakt med underlaget, så der er rigtig meget at hente i et rigtig dæktryk.

    vil møde dig der hvor du snakker om for højt og for lavt tryk smiley mener jeg jheller ikke, men derfor kan der godt være f. højere bag på en foran, uden nogle af dem overskrider en under- eller overgrænse


  • #11   7. aug 2013 Jeg prøver mig lidt frem og starter med Kasper´s anbefaling... der er Webike cup i Aften i Gjern, så kan det jo komme an på en prøve smiley

Kommentér på:
Dæktryk fra 26" til 29"

Annonce