{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.677 visninger | Oprettet:

Johannes A
Johannes A
Tilmeldt:
18. jan 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

Hverdagscykel: Colgnago World Cup 2.0 2013? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens

Efter besøg i en lang række cykelbutikker i dag, fandt jeg frem til en [url=(link fjernet) World Cup 2.0 Disc 2013[/url] i min størrelse til 8950 kr. Umiddelbart virker det som et kup, men min viden om cykler er begrænset, så jeg vil gerne høre jer om det er en god pris, eller om jeg skal kigge efter andre cyclocross cykler.

Den er ca. 1000-1500 kr over mit oprindelige budget, men hvis det kan retfærdiggøres som en god handel er det ok - derudover har jeg læst at standard hjulene skulle være noget tunge, og det anbefales at skifte dem ud.

Jeg skal bruges cyklen som en kraftig opgradering til min hverdagscykel, så det er primært bykørsel (også grusstier) og få kortere ture på landevej. Min plan er at få andre dæk på (fx Marathon Plus 25 eller 28 mm), mud guards, ringklokke og lys, så den er klar som en pålidelig hverdagscykel.
Jeg kommer til at være en tung rytter (105 kg + evt 10 kg sportstaske).

Et billigere alternativ er en Canyon Roadlite AL 6.0 2013 som kan fåes til 7070 kr, men det bliver nok problematisk at få 25mm dæk og mudguards på, hvilket gør den elendig til vinterbrug - men på plussiden så er det 100 % Shimano 105 der er installeret og den vejer nogle kg mindre.

Hvad vil i anbefale mig?

På forhånd tak for hjælpen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hverdagscykel: Colgnago World Cup 2.0 2013?
  • #1   18. aug 2013 Jeg synes en Colnago ville være vildt fedt. Den er rigtig fed og det er et rigtigt god tilbud.

  • Johannes A
    Johannes A Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #2   18. aug 2013 Har du mulighed for at uddybe hvorfor du synes den er vildt fed og hvorfor præcis det er et godt tilbud, fx i forhold til Focus Mares AX 2.0 som vil kunne findes billigere og udstyrsmæssigt ligner Colnago'en.

    (har jeg ikke ret meget forstand på cykler, så det er derfor jeg godt kunne tænke mig uddybende svar).

    Designmæssigt er den fed, men det betyder ikke noget for mig. Jeg tænker at det optimale er at jeg får en god ramme som jeg senere kan opgradere på, hvis jeg får lysten til at få noget bedre. Spørgsmålet er så om Colnago'en er en god ramme til prisen.


Kommentér på:
Hverdagscykel: Colgnago World Cup 2.0 2013?

Annonce