{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.153 visninger | Oprettet:

Genetablering af Rude skov Freeride spor {{forumTopicSubject}}

Dansk downhill og skov og naturstyrelsen har indgået et samarbejde om at renovere og ombygge freeride sporet i skoven.

Der vil blive bygget to spor. Et såkaldt "chicken" spor og et "Tarzan" spor. Starttårnet som står der idag vil blive højere og så kommer der et ekstra tårn i venstre side.

Hvis i vil vide mere er i velkommen til at skrive.

Email. Danskdownhill.gmail.com
Facebook. https://www.facebook.com/groups/170289473174205/


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Genetablering af Rude skov Freeride spor
  • #1   27. okt 2013 Hedder de ikke Danish Pride Downhill dem der skal stå for det?

  • #2   27. okt 2013 Vi er to foreninger af de samme folk. Dansk downhill har fået lov at bygge banen.. Danish pride downhill er den gruppe vi startede med af have og er nu blevet til vores undergruppe som består af mountainbike drenge og følgere.

  • #3   27. okt 2013 Ok fedt fedt, jeg skulle bare lige høre at der ikke pludseligt var flere der mente de havde "retten" over det smiley

    Køre selv i rudeskov dog ikke DH så jeg glæder mig til at se hvad i får brygget sammen smiley


  • #4   27. okt 2013 hvor skønt! er der også jer man skal skrive til ang affaldskastning og hash rygning på sporene? har i tænkt jeg at få et nyt reglsæt på der ude ? evt også få ind i reglerne at cigaret skoder heller ikke må smides i skovbunden osv?

  • #5   27. okt 2013 Bum ^

  • #6   27. okt 2013 Selvfølgelig skal der være regler om affaldskastning ikke finder sted på sporet. Vi kan selvfølgelig ikke sikre os at alle folk ikke ryger på sporet, men i reglerne som kommer op bliver rygning heller ikke tilladt, om så det er smøger eller hash.

  • #7   27. okt 2013 canabis og downhill lyder som en vild combi!

    fedt initiativ!!


  • #8   27. okt 2013 Nu kan private, foreninger eller klubber ikke lave regler om hvad der må gøres i offentlige områder, det har vi en lovgivende instans til at gøre og folk som er ansat til lige den opgave, når det er sagt så er det da naturlig hensyn og respekt for alle at man smider affald i de dertil opsatte affaldsspande smiley

    Skal private til at bestemme over det fælles offentlige område så skal der vel også være en regel om hvilke mærker cykler der må bruges eller hvilken farve strømper folk må bruge, skulle jo gerne matche så alle ligner hinanden, man kunne jo også acceptere at folk er forskellige og se det skønne i det forskellige så man den vej opbygger en gensidig respekt for forskellighederne, så kommer tingene også til at fungere for alle, interessen er jo den samme, køre i naturen på mtb på de dertil indrettede spor nogle flittige frivillige lægger stort arbejde i og stoppe med at lave egne spor som i sidste ende kan have en konsekvens af at det ikke bliver muligt at bruge skovene i fremtiden til mtb brug.


  • #9   28. okt 2013 Lur mig om reglerne ikke er sikkerhedsrelaterede regler, samt regler om god opførsel... At ryge den ene eller anden ting i en skov, har aldrig i mit hovede klinget så godt... Ligeså er ild på tankstationer også upopulært...

  • #10   28. okt 2013 Selvfølgelig kommer der regler om kørsel og opførsel på banen, men det plejer folk gerne at respektere. Vi vil prøve at lave noget i rude skov som alle vil kunne lide. Folk er også meget velkommen til at komme ud og hjælpe os med at bygge sporet så vi kan få mere fælledskab og et bedre sted at kører på. Det hele handler om SIKKERHED i skov fogeden øjne.

  • #11   28. okt 2013 MEN! husk nu ikke at lave noget der "bare virker" og så bygge videre, alle ting skal bygges EN af gangen, og laves helt ordenligt.

  • #12   28. okt 2013 Alt ska selvfølgelig virke ordenligt i skoven så ingen kommer til skade eller bliver forvirret over hvor man kan kører og hvor man ikke kan kører imens vi bygger..
    Anders H. Du er meget velkommen til at komme i rude i weekenden og hjælpe med at bygge og få et indblik i handlingsplanen over banen.


  • #13   28. okt 2013 Har jeg tænkt mig hvis tiden er til det smiley Har ret travlt for tiden desværre

  • #14   29. okt 2013 Næste bygge dato. Lørdag d. 2 November. Jeg lander på sporet ca. halv et. Alle er velkommen til at komme ud og hører om det nye spor og hjælpe til med at udbedre banen i form af renovering og ombygning vedrørende vores handlings plan.

    På forhånd tak.


  • #15   29. okt 2013 Simon

    Rygning er ikke forbudt i de danske skove, det som der er krav om er at man ikke smider sine skoder eller anden form for affald (gel poser osv.. som man desværre ser hyppigere end noget andet).

    Hvis der er ekstrem tørke i en periode så udsender skov og naturstyrelsen en varsling i de offentlige medier om hvor det er forbudt at bruge åben ild eller hvor man må parkere sin bil (det er typisk dem som starter en brand ved sletter og steder tæt på strande pga høj temperatur i katalysatoren), at du sammenligner skoven med et sted med let brandbare og højt eksplosive dampe er lidt langt ude i "hampen" men du skal være velkommen til at have det syn og al respekt for det smiley

    Jeg er helt enig i at det ikke er smart at der sidder nogle og ryger en bønne lige ved et spor hvor der færdes børn, unge og andre sarte sjæle, skal der ryges så er det rygernes opgave at tage hensyn til andre lige som det er for ikke rygerne at gøre det den anden vej.

    Der er helt sikkert folk som mener det er verdens undergang og vil bestemme om andre må være uden for norm rammerne man skal bare huske at der er lige så mange som mener at mtb i skovene er mindst lige så generende og de kan til enhver tid gøre det samme og klage længe nok og skaffe regler om at det bliver forbudt (noget det er lykkedes dem mange steder pga mangel på respekt for andre brugere), derfor er det vigtigere at tage hensyn til alle og acceptere forskellen på mennesker og der bliver plads til alle i de offentlige skove som ejes af alle danskere og ikke kun dem som mener at de har eneret til det.

    Rene

    Det er fantastisk at i gør så meget for at der er god tone mellem de cyklende og skovfogederne (noget som har været på et meget lille niveau fra skovfogederne i mange år), at i ligger så meget energi og tid ind i de projekter, giver og får den dybeste respekt fra mig og mange andre så tumbs up herfra smiley


Kommentér på:
Genetablering af Rude skov Freeride spor

Annonce