{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.203 visninger | Oprettet:

Mtb - tøj, spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg var idag nede og kigge på noget cykel tøj - Trek Aalborg.
Fik købt mig en lækker hjelm, men synes ikke rigtig jeg fandt andet..
Kunne godt tænke mig et par cykelshorts (skal der være pads i, til mtb) og en trøje, med ryglomme til mobil eller lign.

Det skal helst være noget til denne årstid, dog ikke alt for varmt, da jeg som oftest får påklædt mig for meget tøj og derfor kampsveder på ruten.

Nogen, som kan anbefale et sæt, mærke, et eller andet ?
Så vil jeg blive meget glad.
Del gerne jeres erfaringer smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mtb - tøj, spørgsmål
  • #1   8. nov 2013 Altså Giordana cykeltøj plejer som regel at være godt, men ellers er der jo også Astral, Assos, Nalini, osv.

    I skoven kører jeg med et par alm. Giordana korte tigths med pads, og så et par baggy outdoor shorts udenover. På overkroppen kører jeg som regel med en langærmet sportstrøje(Salamon) og så enten en skiundertrøje eller en sports T-shirt indenunder. Hvis ikke jeg kører med rygsæk har jeg telefon og nøgler i lommen.



  • #2   8. nov 2013 Så du kører ikke med bukser, men shorts. Det bliver ikke for koldt?

  • #3   8. nov 2013 Altså hvis det bliver rigtig kolde tager jeg et par løbetights fra Føtex udenover, der er en smule fleece stof i, og da de er lange, isolerer de hele vejen ned. Jeg kører som regel enten med tykke vandresokker eller skisokker, det både beskytter og holder varmen.
    Men her i efteråret plejer jeg bare at skifte de korte giordana shorts ud med nogle 3/4, de holder varmen lidt bedre, og så er hele benet dækket hvis man kombinerer dem med skisokker.

    - Jeg fryser som regel ikke så meget om benene, de bliver jo brugt hele tiden, men jeg kan godt fryse lidt om overkroppen, så nogle gange kører jeg både skiundertrøje, sports T-shirt og en langærmet sports trøje.

    Jeg har som regel en helt tynd vindjakke på, når jeg kører til og fra skoven, bare for ikke at blive alt for kold(den beskytter også lidt mod regn, hvis det er tilfældet).


  • #4   8. nov 2013 Okay, tak for budene, jeg må få fat på et par tights med pads, og et par baggy shorts.

  • #5   8. nov 2013 Det var så lidt.
    - Men det er absolut ikke et krav med baggy shorts, det er udelukkende personlig præference.
    Jeg har ikke selv prøvet dem, men ved at Endura laver et bare baggy shorts de kalder Humvee, der er inner-liner altså shorts med pads indeni, de skulle vist være ganske gode(tror for øvrigt godt man kan tage inner-lineren ud, hvis man bare skal gå i dem).


  • #6   8. nov 2013 dem har jeg kig på, på crc, er bare lidt i tvivl omkring størrelsen.

  • #7   8. nov 2013 På endura shortsene kan du fjerne inner tighten.

    Jeg bruger ikke selv baggy shorts mere, jeg syntes de er i vejen og genere ekstra meget når de bliver våde. Men ja det ser da fedt ud smiley

    En god bib thight (shorts med pude) gerne med seler så blover de siddende.
    Kombiner med løse ben eller lange bukser udover uden pudde
    En varm skitrøje som under armour cold gear og så en vest udenpå ( gillett) med lommer på ryggen så er du godt kørene smiley

    Vælg mærker der passer din pengepung, de er stortset lavet af det samme allesammen.


  • #8   8. nov 2013 kik efter craft


  • #9   9. nov 2013 Har alt mit cykelløb i ENDURA . Det er helt klart noget af det bedste MTB tøj du overhovedet kan få. Forstår ikke flere kører i det , der slår Astral , Giordane, og de andre mærker med mange længder!

  • #10   9. nov 2013 jersey hunting. cykeltøj fra kina. super tøj til ingen penge.


Kommentér på:
Mtb - tøj, spørgsmål

Annonce