{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.437 visninger | Oprettet:

Haibike mtb {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg overvejer lidt at købe en 29er istedet for min trek 26er.
Jeg kører ikke så meget spor, men mest på grus veje/stier for motionens skyld.
Har kigget lidt på mærket Haibike, kan se at de har flere gode komponenter i forhold til prisen. Jeg vil ikke betale mere end omkring 4000kr.
Hvad mener i om dem?
Har kig på denne http://www.cykelpartner.dk/mtb-haibike-attack-sl-29_41812273XX.html


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Haibike mtb
  • #1   8. nov 2013 Hej Lars
    køre selv Haibike både racer og mtb, har ingen ting og klage over super fede cykler!!!
    http://www.cykelgear.dk/cykler/mtb/haibike-attack-sl-29-27-speed-deore-mix?sogeord=haibike+29&nr=2
    mine cykler er købt hos cykelgear super service!!
    også kan du se cyklerne i virkligheden


  • #2   8. nov 2013 Hvis du virkelig kun kører grusveje osv. ville jeg ikke kigge efter en mtb, du vil få meget bedre udstyr hvis du skipper den affjedrede forgaffel og finder en citybike-lignende cykel med lidt store dæk.

  • #3   8. nov 2013 Magnus det var ikke det jeg skrev

  • #4   8. nov 2013 altså en cykel i den prsiklasse holder ikke lang tid uden for grus stierne, men hvis du kun skal køre på sådanne, så køb du bare den haibike. Men Magnus har en ret god pointe.

  • #5   8. nov 2013 Definer hvad det vil sige at den ikke holder?

  • #6   8. nov 2013 Du får hvad du betaler for, sådan er det med de fleste cykler. Du kan sikkert få en god cykel til at køre skov tur på. Men cykel til denne pris holder bare ikke til hård brug i sporet. Lejer og gear i denne prisklassse, holder ikke til hård brug.

  • #7   8. nov 2013 Ja men det er heller ikke det den primært skal bruges til. Kan godt li at køre ture i skovene på grus stier, og så køre et spor i ny og næ

  • #8   8. nov 2013 Det tror jeg nu nok den skal holde til.
    Bruger her på CG og det gælder også mig selv, mener ofte at cykler i den lave prisklasse ikke kan bruges i skoven. Men jeg startede selv på en MTB til 3000 for mange år siden, og den kørte meget i ca. 3 år. Så selvfølgelig kan den bruges.


  • #9   8. nov 2013 Jeg sled en scott til 7000 op på et år. Vel og mærket fra jeg startede og et år frem, og den blev vedligeholdt som den skulle, den stod bare ikke distancen. sååå...
    Men jeg fik så også meget hurtigt smag for at køre så vanvittigt som muligt ned af bakke, og det er måske også derfor den ikke holde. Jeg gået over til en Specielized Camber evo nu, og det er fandeme lækkert i øvrigt.. Men så dyrt behøver det næppe at være, for at være anstændigt:)


  • #10   8. nov 2013 Jeg har heller ikke pengene til at skulle give så meget for en cykel

  • #11   9. nov 2013 Jeg sled selv en 3000kr mtb på på 3 mdr - med 75% grusveje og 25% singletrack...
    De billigere cykler bliver bare meget hurtigere slidt og så ender du med en kæmpe regning på udskiftning af dele i stedet for.

    Derfor foreslår jeg at du sparer den affjedrede forgaffel væk, da det er en af de dyre dele - og en af de dele hvor det ikke kan betale sig at spare for meget, og køber en cykel med rigid forgaffel, så sparer du penge og vægt og med lidt brede dæk kan den sagtens køre en smule singletrack.


  • #12   9. nov 2013 At den ikke skulle kunne holde, det er da løgn...
    Jeg mener ikke som de andre, at du skal købe en mountainbike til 10.000kr. eller derover, før det holder til at køre skoven!
    Det er en fin cykel til prisen og jeg tror du vil få stor glæde af den smiley


  • #13   9. nov 2013 Præcis. Kan heller ikke se hvad jeg skal med en cykel til 10000 når jeg kører 1-2 gange om ugen og primært er skov veje.
    Jeg vil bare gerne have muligheden for at kunne køre et spor for sjov engang i mellem smiley


  • #15   9. nov 2013 Lucas; der er ingen der siger at en cykel til under 10k ikke kan køre i skoven - men en mtb til 3000 - så er der altså sparet på delene en del steder, og når det nu primært er til grusveje og budgettet er stramt, jamen så er der alternativer, hvor man får en meget bedre cykel for pengene...
    Den første der linkes til er opgivet til næsten 15 kg, jeg vil vove at påstå at en sporty cykel uden affjedret forgaffel, men med brede dæk vil kunne opfylde dine krav væsentligt bedre til det givne budget...

    Men dig om det - bare vær forberedt på, at der er chance for at forgaflen sætter sig og skal skiftes, at gearene er svære at holde indstillede og at sliddele ryger hurtigt...


  • #16   9. nov 2013 Den cykel jeg linker til, har bla. deore bagskifter, hvilket jeg har forstået ikke skulle være det værste til mtb?
    Fred være med at der skal skiftes en del i ny og næ, det smadrer jo ikke budgettet .
    Jeg har ikke økonomi til at smide 10-15 k for en cykel, og jeg er egentlig fuldstændig ligeglad med om den vejer 7 eller 17 kg.


  • #17   9. nov 2013 Yep, forhandlerne har luret at mange kun kigger på bagskifteren - resten af delene er Acera (2 klasser under Deore, som efter min mening er minimum hvis det skal køre ordentligt).

    En deore-bagskifter koster et par hundrede kroner, det dyre - og vigtige er krank og skiftergreb, hjulsæt og forgaffel...

    Hvis du har pengene til at skifte dele for et par tusinde hvert år, hvorfor så ikke spare lidt længere og købe en bedre cykel, med færre udskiftninger?
    - eller som jeg foreslog helt fra starten, en bedre cykel til dit behov?


  • #18   9. nov 2013 Dvs at jeg det eneste der kan holde til mit behov er cykler som er beregnet til at blive tævet på et spor..?
    Det hænger sgu ikke helt sammen i mit hoved..


  • #19   9. nov 2013 nej, men på en "mtb" til 3000kr vil der være sparet rigtig meget på mange dele, du får den laveste kvalitet på alle dele - det betyder at de går nemmere i stykker, bliver hurtigere slidt og er svære at justere ordentligt ind...
    Derfor foreslår jeg, at du køber en mindre kompliceret cykel - mindre kompliceret = færre dele = de dele der er, vil være af bedre kvalitet...


  • #20   9. nov 2013 Hvis du er ligeglad med om den vejer 7 eller 17 kg
    Så gå efter den på 7 kg


  • #21   9. nov 2013 Tommy, hvordan hænger det sammen med det jeg skriver angående Pris?

  • #22   9. nov 2013 Nå men i skal have tak for jeres svar. Jeg får vidst ikke svar på mit spørgsmål, da det åbenbart ikke er "okay" at snakke cykler i den pris klasse herinde.
    Fortsat god aften..


  • #23   9. nov 2013 Lars n

    Du har da fået svar ?


  • #24   9. nov 2013 Jeg ledte efter svar på om det var et ok mærke inden for den Pris klasse, eller om der måske var bedre alternativer inden for den Pris klasse.

  • #25   9. nov 2013 Lars; du kunne bare ikke lide det svar du fik - hvis du læser mine (og andres) svar, så ser du at vi bestemt ikke har noget mod cykler i den prisklasse, men prøver at afstemme dine forventninger og finde en cykel inden for dit budget, som passer dine behov bedst muligt...

Kommentér på:
Haibike mtb

Annonce