{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.211 visninger | Oprettet:

MTB valg? BMC FS01, TE01 eller C'dale Scalpel {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har tideliger kørt lidt mtb, men mistede langsomt interessen for den da der ikke var nogle ruter her omkring hvor jeg bor.
Kan forstå at det er der kommet siden og overvejer at skulle igang igen.
Har tideliger kørt på 26" hardtail og skal nu over på noget 29".
Jeg har kigget på TE01 XX1 og FS01 XX1 fra bmc og så har jeg kigget på en C'dale scalpel 29 carbon 2 med xt.
Jeg kan få TE01'en 2000 billiger end en scalpel og jeg skal betale 3000 mere for at få FS01.
Jeg har lånt en scalpel carbon 2 identisk med den jeg har kigget på her fra imorgen af.
Men hvad vil i vælge for'er og imod'er ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MTB valg? BMC FS01, TE01 eller C'dale Scalpel
  • #1   8. jan 2014 Bare vær opmærksom på at te01 kun kan køre med 32t klinge foran som det største i xx1 udgaven pga det brede bagstel. Ellers fed cykel

  • #2   8. jan 2014 Ej øv det jeg da skide ked af at høre smiley Den er jo hammer fed smiley Det da en baby gearing så. Hører alle andre snakker om 34 og 36t klinger til xx1 . Så en 30 bliver jeg da ikke tilfreds med smiley . Tager jeg fejl eller det ikke en let gearing?
    Hvad med FS01? Er det samme historie med xx1?


  • #3   8. jan 2014 Kan se specialized kommer med både 34t og 32t. Så dit svar bliver vel så at hvis jeg vil have xx1 skal jeg vælge den scalpel ? Kan se deres team model er monteret med 32t også hmm

  • #4   8. jan 2014 Baby gearing er på ingen måde ondt ment hvis nogen kører med det. Tænker bare på i forhold til 34t og 36t .

  • Maller
    Maller Tilmeldt:
    aug 2013

    Følgere: 2 Emner: 8 Svar: 190
    #5   8. jan 2014 Med en 32t kan man altså ryge ud af landevejen med 50 km/t, i kører saterme stærkt hvis i skal bruge 34 eller 36...

  • #6   8. jan 2014 Har ikke kørt med det. Siger bare hvad jeg hører andre snakke om smiley Jeg har desværre ikke selv prøvet xx1, men synes meget godt om ideen da jeg aldrig har været god til forskifter eller glad for det smiley

  • #7   8. jan 2014 Kører med en, der har sådan en scalpel 2'er, og den flyver sgu både op og ned af bakkerne!!! Han er rigtig glad for den i hvert fald:)

  • #8   8. jan 2014 Hører også tit kunder der siger at deres kammerater som har købt en scalpel carbon sige at de aldrig vil gå tilbage til noget andet igen. Det bare svært. Nå men må jo se hvad jeg synes om at cykle mtb igen og tage det derfra jo smiley

  • #9   9. jan 2014 @Martin N,
    For at holde 50km/t med en gearing på 32- 10 skal du køre med omkring 115 pedalomdrejninger, det er da trods alt en del. Den ville jeg nok have svært ved st holde over længere tid. Men i sporet er det fint med en 32'er, og det er der MTB skal køres smiley


  • Maller
    Maller Tilmeldt:
    aug 2013

    Følgere: 2 Emner: 8 Svar: 190
    #10   9. jan 2014 Det var nu også bare en pointe smiley mener bare hvis man har brug for mere end 32t, så kunne det være man skulle overveje om det er en mtb man har brug for smiley men ja der skal padles godt smiley

  • #11   9. jan 2014 er det ikke mere et spørgsmål om forskellen mellem de to cykler, hvilket formentlig er laaaangt større end betydningen af om antallet af tænder foran og 1x11 vs 2x10?

  • #12   9. jan 2014 Tjo det bliver nok mellem Scalpelen og FS01en smiley Men ja hvis det bliver Scalpelen kommer der nok Crossmax SLR på i stedet smiley

Kommentér på:
MTB valg? BMC FS01, TE01 eller C'dale Scalpel

Annonce