{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.264 visninger | Oprettet:

Valg af Forgaffel ?? {{forumTopicSubject}}

Hey Cykel Freaks..

Jeg skal til at bygge en 29'er til min søn..
Det bliver en model i den tunge ende af skalaen (pris mæssigt smiley


Vi kører kun med Lefty gafler i Familien, så jeg har ingen erfaring med andre gafler og kunne godt bruge lidt fif til hvad jeg skal købe..

Det vrimler jo med mærker og modeller..

Det skal være i heigh end klassen !!

MTB4EVER;-)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af Forgaffel ??
  • #1   9. jan 2014 Rock shox sid

  • #2   9. jan 2014 Bliv ved med at køre lefty. Der er ingen over eller ved siden af ...

  • #3   9. jan 2014 Hvorfår bygge selv når man kan købe denne (link fjernet) smiley
    Okay indrømmet 73.000kr er utroligt mange penge - men drømme er gratis smiley


  • #4   9. jan 2014 73.000 for et stykke plastik til at køre op ad bakke! Puuha ! smiley
    Hvis ikke den skal være "Lefty Pricey" så tag en Sid gaffel. De findes til fornuftige priser.
    http://www.merlincycles.com/rockshox-sid-rct3-forks-29er-2014-65767.html

    Ellers er der jo Marzocchi 380 på Coil ! Marzocchi nu 300 serie er sgu ret lækker!
    den vejer godt nok 292 gram mere, men jeg vil mene du får en bedre gaffel, og du får 15 mm aksel i stedet - hvilket er ret belejligt på 29'er sammen med 142x12 i bagnavet.


  • #5   9. jan 2014 Jeg køre LEFTY4EVER..

    Men syntes Cannondal's 2014 pogram i 3 kg klassen
    Stinker når det kommer til udstyr, der er mange andre mærker hvor udstyr og pris matcher bedre..

    Nå men vil gerne have nogle seriøse bud på hvilke gafler og hvorfor ??


  • #6   9. jan 2014 Marzocchi kender dem ikke og syntes ikke rigtig det er nogen jeg har set meget til i de danske skove..
    De virker også lidt tunge i det !!


  • #7   9. jan 2014 FOX Factory med kashima

  • Sirchrash@alot
    Sirchrash@alot Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Svar: 61
    #8   9. jan 2014 Hvor meget vandring kigger du efter? Og til hvilket brug? Og hvor meget vil du bruge af penge på en gaffel. Vil du selv kunne lave service på?

  • #10   9. jan 2014 Marzocchi er heller ikke en udbredt mærke .. Dog er det solidt og holdbart. Det kan klare flere slag er og stivere end de fleste gafler. Man skal ikke tage fejl af marzocchi
    De har også det bedste Coil system på markedet idag.
    Jeg synes personligt selv at Marzocchi er meget mere Smooth end Rock Shox, og så kan Rock Shox også åbnes med en dåseåbner (Joke, jeg har bare kørt et par stykker i smadder)

    Forstår godt du vil have SID fremfor den lidt tungere marzocchi, men Marzocchi er billigere smiley


  • #13   9. jan 2014 Dt Swiss laver også lette og ok gafler, men de er ret besværlige at få serviceret.

    Cannondale er nok det bedst engineered mærke på marked. Teknisk og mekanisk er der ikke mange der slår deres systemer: Lefty og SI Hollowgram krank. At de så samtidig var dem der "opfandt" BB30 sætter ligesom tingene i perspektiv.

    Men siden den skal være så high end, så ved du vel også hva den skal bruges til - det er jo ikke i alle situationer en en Lefty er det bedste valg.


  • #14   9. jan 2014 Tak for input smiley

  • #15   10. jan 2014 Takker for svarene..

    Det bliver en gaffel til xc og til min søn som ikle vejer ret meget så slitage og rep betyder ikke det helt store + min lokale cykel-pusher klare alle mærker..

    Og yes Lefty er og bliver det bedste.. min gammel sl 110 har lige fået det første service efter 6 års tæsk ??

    MTB4EVER??


  • jens a
    jens a Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 18
    #16   10. jan 2014 Den her, alt for billig..
    (link fjernet)


Kommentér på:
Valg af Forgaffel ??

Annonce