{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.424 visninger | Oprettet:

Ny begynderracer {{forumTopicSubject}}

Hej med jer! Her med mit første indlæg på Cykelgalleri.
Jeg overvejer rigtig meget at skifte min Cube Hyde Comp ud med en billig singlespeed til hverdagskørsel (kun kortere afstande i byen) og så en rigtig racercykel. Købte min Cube sidste sommer med håbet om en allround næsten-racer, men kan mærke at jeg fortryder ikke at have gået hele vejen.

Jeg har kigget på en Specialized Secteur Elite Compact, og umiddelbart tænker jeg at 6.500 er billigt for en cykel med Tiagragruppe?
Ifølge diverse reviews skulle den have fokus på komfort fremfor fart, men det er måske ikke nogen helt skidt ting for en begyndercykel, da jeg aldrig har ejet en racer før.
Hvad siger I, ville sådan en cykel være okay at begynde på (jeg har søgt i forum, men kan ikke finde andre emner om denne model)?

Jeg tager gerne imod andre forslag, men de 6.500 er desværre mit absolutte maksimum - jeg ved godt at det ikke er meget, men det er nu engang hvad jeg har at gøre godt med.

http://www.heino-cykler.dk/shop/specialized-secteur-elite-compact-2012-landevej-58cm/

Mvh.
Andreas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny begynderracer
  • #1   20. feb 2014 Hvor meget er det meningen du skal køre?

  • #2   20. feb 2014 Her i starten er det bare til motions- og fritidskørsel, mest når det er godt vejr. Jeg har mest planer om at køre alene eller med en kammerat, og altså ikke i klub eller til løb. Distance - så langt som konditionen nu holder til.

  • #3   20. feb 2014 Okay.. Jeg plejer at sige til kunderne at det godt kan betale sig at hoste op med de sidste gysser.. Det er så ærgerligt at ha købt en for "billig" model.. Det er så træls at mangle noget, og det tror jeg du vil komme til med den model der.. Mit råd, spar lidt mere sammen, og køb noget lidt bedre grej, det tror jeg du vil blive gladest for..

  • jørn N
    jørn N Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 495
    #6   20. feb 2014 Køb en cykel med racerstyr, du har mange flere muligheder for at variere din håndstilling, og du kan opnå en meget mere aerodynamisk position på cyklen, i modvinden eller når det går stærkt.
    På bare lidt længere ture bliver det flade styr hurtigt ukomfortabelt.
    Den cykel du har fundet opfylder det behov du har, prisen er ok, husk der skal også være penge til sko, tøj og en smule special værktøj


  • #8   20. feb 2014 Jeg har heldigvis hjelm, kliksko osv., ikke den bedste kvali, men i hvert fald noget jeg kan bruge i starten. Hvilket specialværktøj er det nødvendigt at have?

    Bydam, hvilket prisniveau vil du mene man skal op på for en fornuftig begynder, og hvad skal man kigge på af dele? Troede Tiagra var udmærket niveau til begyndere, og ved ikke rigtig hvad man ellers skal kigge efter af dele?


  • #9   20. feb 2014 Tiagra er også et fint gear, jeg tror bare du vil ærge dig over at du ikke spyttede lidt ekstra i, og købte 105.. For den skifter altså noget bedre end tiagra..

  • #10   20. feb 2014 Ja okay, tror jeg må ud at prøve lidt forskelligt før jeg bestemmer mig. Gearet er vel det eneste sted man nemt kan se kvalitetsforskel uden at kende det store til delene?

  • #11   21. feb 2014 Gruppen, herunder gear, som cyklen er udstyret med, er jo i høj grad med til at sætte cyklens pris, og er også noget af det jeg har kigget meget på i min søgen. Som ret ny i cykelverdenen har jeg også forsøgt at finde frem til hvor langt jeg kunne gå ned i pris, og samtidig få en hæderlig køreoplevelse. Stort set alle jeg er blevet rådgivet af (og det er mange) nævner 105 (eller tilsvarende), som en nedre grænse for en gruppe, der kan holde til - og som du kan udholde - til seriøs motionsbrug.
    Det er dog også rigtig vigtigt, at du finder en ramme med en geometri, som passer dig. Afhængig af hvordan dine cm er fordelt på hhv. ben og overkrop, vil der være nogen rammer du sidder godt på, og andre som passer skidt. Hvad angår rammen, så er der nok ingen tvivl om, at du med dit budget skal have en alu. Det har jeg også selv valgt, og det fungerer fint.
    Alle cykler i den billige ende, har tilsvarende billige standard hjul og øvrige komponenter, men det kan jo opgraderes løbende.


  • #12   21. feb 2014 Tak for alle svarene, det er en stor hjælp!
    Jeg har nu kig på denne Focus hos Heino, som kun koster 500 kr. mere:
    http://www.heino-cykler.dk/shop/focus-culebro-sl-30-20-g-2013-xs/
    Ifølge en mail fra Heino skulle den have langt bedre udstyr (der er i hvert fald delvist 105 på), og derudover et lettere stel.
    Er der noget jeg skal være særligt opmærksom på ved denne cykel?


Kommentér på:
Ny begynderracer

Annonce