{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.625 visninger | Oprettet:

Henrik M
Henrik M
Tilmeldt:
24. feb 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Specialized Epic expert worldcup {{forumTopicSubject}}

Hej

Den nye epic expert worldcup 2014 er jo lidt stivere og mere race orienteret.
Vil høre hvad folk har af erfaringer med denne model kontra en alm carbon expert model, da jeg har fået et tilbud på 35k for en ny.
Er den for race inspireret til at være behagelig at køre på for en alm motionist som kører nogle track i skoven og lidt løb.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Specialized Epic expert worldcup
  • #1   24. feb 2014 Har desværre ikke erfaring med den almindelige expert, men har selv en WC edition. Du mærker transitionen fra inaktiv til aktiv brain ret tydeligt, men det er nu kun i de "stive" brain settings, synes det bløder meget ud hvis du bare gør den et klik eller to blødere. Forhåbentlig kommer der nogen der kan sammenligne smiley Men alt andet lige, er rigtig fint tilfreds med min..! smiley

  • Henrik M
    Henrik M Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #2   24. feb 2014 Ok lyder godt, var faktisk lidt i tvivl om det var muligt at gøre WC modellen, blødere/stivere.

  • #3   25. feb 2014 Som Martin hr jeg heller ikke noget sammenligningsgrundlag, men min WC køre som en drøm, og selv om den er instillet ret stift tager den de fleste små rødder og buler, så når man kommer fra en HT så er det en fed oplevelse, er ikke sikker på man som motionist/supermotionist kan mærke den store forskel (0,5 grader stejlere headtube og 5 mm mindre dæmpning for og bag er den store forskel, ud over bagstellet som også er specielt), for mit vedkommende var det 1x11 opsætningen, og det at stellet er udviklet mhp. dette der var det store udslag i valget

  • #4   25. feb 2014 Kommer til at tænke på at du skal overveje kraftigt om 1x11 setup'et er noget for dig da det er meget raceorienteret og ikke har helt den samme udvikling i det højeste og laveste gear som en 2x10 gruppe, og kræver nok en del mere styrke.

    Så inden du smider 35K (som er en rigtig fin pris) så skal du lige gøre op med dig selv om det er det du vil, for det er ikke muligt at ændre til 2x10 på WC udgaven hvorimod man sagtens kan montere 1x11 på en cykel med 2x10.


  • #5   25. feb 2014 Jeg er ikke den stærkeste men jeg kan snilt køre 1x11 med en 32T og xx1 kan fås ned til en 28T klinge så det burde være muligt at alle kan træde det dog mister man en del på topfarten men det er jo ikke det cyklen er bygget til

    Men ja Johan m det er da noget man skal tænke over


  • Henrik M
    Henrik M Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #6   25. feb 2014 Har været inde på gear ratios med 1x11 og 2x10 som den anden epic jeg kigger på kører med og der er ikke den store forskel, jeg kommer til at mangle det laveste og højeste.
    http://sheldonbrown.com/gears/ og under Gear units har jeg valgt meters developments, der får jeg samligningen mellem laveste gear til 0,2m, hvilket må være 20cm længere pr. pedal omdrejning på WC modellen.
    Men ja er bestemt i den overvejelses fase om jeg bare skal tage en billigere model med 2x10 og så invistere i et godt sæt alu hjul til sommer.


  • #7   25. feb 2014 Jeg har selv WC udgaven af expert'en, og jeg har kun rosende ting og sige om den! Og det med 1x11 synes jeg bare køre perfekt, jeg kører med 32T klinge og har aldrig haft problem med steder jeg ikke kan træde den op. Og som nævnt, mange forskellige størrelser på klingerne!



  • Henrik M
    Henrik M Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #8   25. feb 2014 Jeg siger mange tak for hjælpen, det bliver sikkert worldcup´en som bliver købt hjem, så har jeg hvertfald ingen undskyldninger for at det er materiellet som fejler noget.

  • #9   25. feb 2014 Hvorfor ikke tage den almindelige epic expert der er 2X10 og carbon hjul. Har lige købt en til 33 kg. Har desværre ikke prøvet den endnu, da jeg har været syg lige siden at jeg fik den smiley

  • #10   26. feb 2014 Det er vel i bund og grund et sprøgsmål om man kan klare sige med 1x11 speed.... for kan man ikke det er WC modellerne jo ikke et hit.

    Jeg vil sige 1x11 er rigeligt til den danske natur.

    Så hvis jeg var så heldig, at stå med valget mellem WC og standart Epic, havde jeg klart taget WC så jeg får den ekstra krank/bagstag-stivhed og mere aggressive ramme-geometri.


  • #11   26. feb 2014 jeg kiggede også på den inden jeg skulle have ny da jeg syntes den er super fed og ikke mindst flot at se på med lækkert udstyr men valgte den fra af flere grunde og ikke mindst at den er blevet så populær at bare i varde området er der 10 stk af dem og det er sku ikke sjovt at have det samme som alle andre

  • #12   27. feb 2014 A G
    Det var da et voldsomt dårligt argument for ikke at købe en Epic WC..... Der er jo en grund til at de bliver solgt i stor stil, netop pga. deres super gode egenskaber! Så det ville være pænt dumt, at holde sig fra noget fordi det er populært.


  • #13   27. feb 2014 Thomas B

    jeg har jo ikke nævnt at det KUN var derfor men at det var en ud af flere ting der gjorde det for jeg gider bare ikke køre på samme model som alle andre mine cykler må gerne skille sig lidt ud og det er jo en personlig opfattelse


Kommentér på:
Specialized Epic expert worldcup

Annonce