{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.071 visninger | Oprettet:

Steen H
Steen H
Tilmeldt:
15. apr 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10

Hjælp til valg af cykel max 50-55000kr {{forumTopicSubject}}

Hej.
Blev desværre påkørt af en bil og min cykel er totalskadet. Nu skal der købes nu cykel og det er jo lidt af en jungle smiley
Min gamle cykel var en Kuota K-Uno med Ultegra og Reynolds Assult/Strike.
Har været super glad for cyklen.
Nu skal der så købes nu cykel og hvad skal der så vælges?
Er ikke elite cyklist men i den gode ende af motionist. Skal køre Vätteren rundt (300km) og kører gerne 50-100 km 2 gange ugentligt.
Vil blive glad for input og meget gerne feedback på Shimano DuraAce manuelt gear versus Ultegra DI2 ??
Også gerne et godt sted at handle i Storkøbenhavn.
Og nej, man skal jo ikke gå ned på udstyret ;))
1000 tak
Mvh
Steen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til valg af cykel max 50-55000kr
  • #1   15. apr 2014 Skal det være en fysisk butik for ellers er der jo Canyon CF SLX 9.0 LTD/Team.
    Ellers er der Cervelo R5 med DA bare husk at den skal passe dig og din kørestil så hop ikke på en eller anden historie om sjæl/arv - det kan komme tilsidst når du har fundet en der passer.

    Mht. DA vs Di2 må jeg være svar skyldig.


  • Steen H
    Steen H Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #2   15. apr 2014 Rasmus, tak for feedback.
    Ja, meget gerne en fysisk butik da jeg gerne vil prøve cyklen inden køb.


  • #3   15. apr 2014 Di2 spiller bare! Når det først er justeret skal det ikke justeres i flere år frem!

  • #4   15. apr 2014 Skal det være en aero-ramme eller en ikke aero-ramme....

    50-55 t.kr....der er jo uendeligt mange muligheder....en del vil nok være misundelige....(håber du havde din cykel forsikret og der ikke skete dig noget)...


  • Steen H
    Steen H Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #5   15. apr 2014 Heldigvis ingen personskade og ja, forsikring betaler ny cykel.
    Jack, måske det lyder åndsvagt men desværre har jeg bare nul forstand på det du skriver ;)) aero eller ikke aero...
    Som sagt har jeg været væk fra cykling Allt for længe.. smiley


  • #6   15. apr 2014 Aero ramme er oftest lidt mere "anstrengt kørestil hvor man ligger mere hen over cyklen, og cyklens ramme er mere aerodynamisk.
    Ikke aero er sådan enten lidt mere oprejst og ofte mere komfortable at køre på,
    Eks på racer aero ramme er evt specialized venge. Komfort evt noget lign specialized roubaix.
    DI2 er vejen frem, jeg har kørt på min to sæsoner nu og det spiller bare.


  • #7   15. apr 2014 Hvis jeg have så mange penge til at købe racer for, ville jeg løbe ud og købe en De Rosa R888...! Den er piv stiv og ser mega godt ud...!

    profilbillede
  • #8   15. apr 2014 Eller hvis du skal skille dig ud. Ulempen er at du ikke kan prøve den.

    (link fjernet)


  • Steen H
    Steen H Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #9   15. apr 2014 Absolut en Aero ramme ;))

  • #10   15. apr 2014 Well, hvis det skal være aero så er scott foil nok den jeg ville vælge, hvis det var til mig selv - grundet en meget stiv ramme men stadig komfortabel og så er den rimelig let.

    BMC TimeMachine TMR01, Giant Propel, Ridley Noah Fast og den helt nye Felt AR1 er alle samme også nogle lækre cykler og du går ikke galt i byen med nogen af dem.

    Som joker kunne være Storck Aernario

    Alt i alt - vælg et par stykker og tag ud og prøv dem og tag den du føler dig mest hjemme på.

    Specialized S-Works Venge holder jeg mig fra da den er blevet for almindelig og så bryder jeg mig ikke om deres forretningsmetoder( men det er jo så en personlig holdning)


  • #11   15. apr 2014 Glemte at sige at en anden joker kunne være Avanti Corsa DR som du helt sikkert ikke vil se mange af også er den ganske lækker smiley

    Her er en lille film om den:
    https://www.youtube.com/watch?v=dKQ-dcRHnRs#t=65


  • Steen H
    Steen H Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #12   15. apr 2014 Og hvilken butik skal man besøge med stort udvalg eller hvilke mindre special butikker ?

  • #13   15. apr 2014 Hej

    soigneur, A-H cykler, Vinje cykler, Cycling Culture, måske Ritter cykler

    det her er bare lige taget ud af hoved - måske er der andre der kender nogle små special butikker


  • #14   15. apr 2014 Vil lige sige om aero-rammer, at du ikke behøver tænke på hvilken en af aero-rammerne der er mest aero-dynamisk....der er forskel, men aero-forskellen er ikke så stor at den reelt betyder noget....det der betyder noget er at vælge en aero-ramme kontra en ikke aero-ramme...

    Derfor så bliver ting som at rammen passer, pris, komfort, stivhed og vægt og selvfølgelig design (ens egen smag) det vigtigste.

    Årsagen til, at der kører mange specialized Venge aero-rammer er fordi det er en lækker og fed ramme. Det skal dog være S-works Venge rammen du eventuelt skulle gå efter.....Specialized har en, efter min mening, god politik. Der er livstidsgaranti på deres rammer....jeg fik selv byttet min Venge ramme på garantien uden de store problemer....

    Men ud og prøv.

    Hvad med Cervelo S5, hvis man kan lide designet...


  • #15   15. apr 2014 Der er også Specialized Concept store og selvfølgelig Heino-cykler (Heino har et meget stort udvalg)

  • Steen H
    Steen H Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #16   15. apr 2014 Hvad med BH cykler?
    Puha det her er jo svært... Mange lækre forslag og super flotte cykler.. Men alfa omega er at jeg vil test køre inden køb... smiley


  • #17   16. apr 2014 Hvis du er på Sjælland har fabian sport både bh, pinarello mm på tilbud.

  • #18   17. apr 2014 Nogle folk har bare alt for mange penge! Sagt i misundelse! smiley

  • Steen H
    Steen H Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #19   19. apr 2014 Hej alle. Er taknemlig for alle input i har givet her..
    Men hvad kan betale sig ? Købe en færdig cykel eller købe et rammkit og selv bygge ? Og er der erfaring for at købe i udlandet til billigere penge?

    Var ude og teste en Pinarello Dogma Think 2 med Dura Ace idag... absolut en lækker cykel... smiley


  • #20   20. apr 2014 Det er sjældent at det kan betale sig at bygge en cykel selv tilgengæld, hvis du bygger selv så får du også bygget cyklen med præcis de dele du vil have på.

  • #21   20. apr 2014 Hvis du mener byg selv som, at du selv indkøber delene og selv sætter dem sammen så kan det sjældent betale sig, heller ikke hvis man køber alle delene i udlandet.

    Du kan dog få en cykelhandler til og samle en cykel med de dele du ønsker....her får man så en samlet pris med rabat og prisen er efter min erfaring samlet set den samme som en fabrikssamlet cykel....Mange har rigtig gode erfaringer med Holbæk cykelcenter og Heino cykler gør det også....der er sikkert andre, men dem har jeg ikke personlig erfaring med....

    En pæn besparelse skal man dog ikke forvente.

    Du skal regne med at mange af dem der køber nye cykler får en rabat på 10 til 15% hvilket man jo ikke får hvis man samler selv....får man en butik til, at samle så kan man også forhandle sig til en rabat.....


  • Steen H
    Steen H Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #22   22. apr 2014 Så blev der kigget cykel idag og nu er det store spørgsmål så hvilken en skal man så vælge... Er ikke nemt blandt disse lækre cykler... Så vil blive rigtig glad for lidt input omkring jeres kendskab til følgende modeller..
    Pinarello Dogma Think 2 / Ultegra Di2 ca 53.000
    BH G6 med Ultegra Di2 ca 44.000
    Colnago C60 med Ulgegra Di2 ca 52.000
    Specialized Venge S-work med Dura-Ace di2 2013 model 53.000




  • #23   23. apr 2014 Mange af priserne virker dyre i forhold til nettet! Så tjek nettet inden du køber.

    Personligt syntes jeg at BHén er helt vild fed! smiley smiley


  • #24   23. apr 2014 (link fjernet)

    Det virker lidt for billigt ikke?


  • Steen H
    Steen H Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #25   23. apr 2014 Hej "shit Happens"..
    Ja, det virker helt vildt billigt...
    Nogen der har erfaringer med den online shop?


  • #26   23. apr 2014 Der er ingen anmeldelser på TrustPilot ifølge hvad jeg kan finde ud af..?

  • #28   23. apr 2014 Hvis du ikke helt udelukker online køb, så er der jo også denne aero ramme fra Canyon.

    http://www.canyon.com/_dk/roadbikes/bike.html?b=3296

    Du nævner ikke hvilke hjulsæt der sidder på cyklerne ovenfor....er vel ikke helt uvæsentligt...


  • Steen H
    Steen H Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #29   29. apr 2014 Hej.
    Så er valget faldet på en Pinarello Dogma 65.1 Think 2, 881Nero Rosso Shiny med Dura Ace 9070 Di2.
    Har valgt et FSA Plasma Inter Race 42 styr.
    Nu er jeg nysgerrig angående hjulsæt og pedaler.
    Hjulsæt er valget mellem Roval Rapid CLX 40, CLX60, Spinenergy eller ZIPP. Havde også Reynolds Assult strike 68/48 combo.
    Ang pedaler er jeg på bar bund... smiley
    Sadel er ej heller bestemt.




Kommentér på:
Hjælp til valg af cykel max 50-55000kr

Annonce