{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.778 visninger | Oprettet:

Lasse J
Lasse J
Tilmeldt:
31. maj 2014
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 9

Valg af MBT {{forumTopicSubject}}

Hej CG
Jeg har brug for lidt hjælp med valg af MBT - jeg har nu ventet 8 uger på en cykel fra Canyon, men nu har de udsat leveringen yderligere 6 uger - øv!
Jeg har derfor mest lyst til blot at annullere min bestilling og købe en anden i stedet for - men hvilken?
Den som jeg har bestilt hos Canyon er følgende:

http://www.canyon.com/mountainbikes/bike.html?b=3208

Er der nogen som kan komme med input til en cykel med samme specifikationer som denne - det skal lige siges at jeg fik hjælp til at bestille i første omgang da jeg ikke ved særligt meget om det tekniske.
Mit budget er omkring 10.000 -12.000 kr.

På forhånd tak for hjælpen og fortsat god dag

Mvh. Lasse


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af MBT
  • #1   3. jun 2014 mtb*

    ANyways - hvis du ikke ved så meget om det tekniske, er det så ikke bedst at købe fra en forhandler? Jo de er i gennemsnit dyre, men til gengæld får du servicen og hvis de har en 12 / 13 model kan du sikkert også få 10 - 15% rabat. Og skulle der være problemer, tager du bare cyklen forbi dem og de fixer det kvit og frit


  • #3   4. jun 2014 Du får samme værdi for pengene med Radon.
    Denne er i ca samme niveau som Canyon'en:
    http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-zr-race-29-6.0-shimano-19775/wg_id-117

    Du kunne også overveje denne:
    http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-zr-race-29-8.0-19837/wg_id-117

    Den Trek ovenfor er ringere i udstyr end den Canyon du havde valgt. Forgaffel er ikke lige så god.


  • #5   4. jun 2014 DaveB - håber ikke du fyre alt dit pis af på mig..

  • #7   5. jun 2014 Synes der er ret mange der fortryder deres køb hos cykelhandlere.
    Det "1. service" der følger med, lader til bare at være overfladisk efterspænding som de fleste kan klare selv.


  • #8   5. jun 2014 Emil...

    Det første service er netop det at tjekke at cyklen er som den skal være og tjekke at den ikke er farlig på nogen måde men det er ikke det som menes med at få det ekstra fra en butik frem for online for en begynder.

    Det drejer sig om at køber får det som er egnet, det som passer ud fra fysik og behov noget der ikke kan rådgives på anden måde end face 2 face kommunikation.

    Overfladisk og dårlig service er når man eks her på siden siger til en begynder..hvor høj er du ?
    Okay så skal du ha den størrelse cykel og du skal vælge denne model fordi den passer mig godt (så tager man for givet at begynder har nøjagtig samme betingelser og ønsker).

    Cykelhandleren kan vejlede, finde cykler frem som evt køber kan prøve, forhandleren kan også tilpasse cyklen straks så unødvendige indkøb bagefter undgås, spørger kunden ind til ting så kan forhandler også give råd og vejledning så kunde i sidste ende står med en cykel som rent faktisk passer den enkelte køber og ikke en anden som ikke aner en bønne udover højde på person.

    Den vej får kunde(begynder) et stort skridt ind i mtb/cykel verden og danner sig en forståelse af det hele og lærer fra dag til dag.

    Selvfølgelig vil der være en masse der med tiden vil bringe den nye i spørgsmålenes verden igen og det er der både forretning og ikke mindst et fora som dette kan være en stor hjælp som så ved næste cykelkøb kan gøres enten i butikken igen eller online hvis man ønsker det, dog har begynderen pludselig en meget større forståelse af tingene.

    Der vil altid være butikker som ikke lever op til det de lover men der er lige så mange råd i fora som gør mere skade end gavn nøjagtig som der er fantastiske butikker og gode råd på fora som cyklist har meget stor glæde af så win win i sidste ende for begynder og det er jo det som er mål fra start for alle og særlig begynder.


  • Lasse J
    Lasse J Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 9
    #9   5. jun 2014 Hej alle,
    Først vil jeg gerne takke for jeres input - det er fedt at I giver jer tid til at hjælpe nye ind i denne verden af finurligheder!
    Jeg har været en tur i Heino Cykler og set på to forskellige modeller - den ene er en Focus til 10.495 kr (linket herunder) og den anden er en Specialized 29" på tilbud til 7.999 kr. (Kan ikke finde den på nettet) - i flg. Forhandleren ville Specialized være det bedste køb da denne havde en bedre ramme end focus'en, men de øvrige dele var dårligere end dem på focus'en.
    Ved at prøve dem kunne jeg ikke umiddelbart sige at den ene er bedre end den anden, men jeg hælder mest til focus'en da den har bedre komponenter og er en nyere model med lockout gaffel.
    Er der nogen som ikke kan anbefale at købe Focus fra Heino ??

    http://www.heino-cykler.dk/shop/focus-black-forest-27r-10-30g-2014-40cm_xs/

    Igen tak for jeres hjælp.

    Mvh. Lasse


  • Lasse J
    Lasse J Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 9
    #10   5. jun 2014 Der skulle stå lockremote gaffel - herligt med stavekontrol smiley

  • #11   5. jun 2014 Det lyder som om at den Specialized enten er en Rockhopper eller en Carve og de har ikke en ramme som er af bedre kvalitet end eks den Fokus du linker til, kan være at sælger havde lidt tilbuds modeller af de Specialized de gerne vil ha ud af huset inden det er de nyeste modeller de sælger.

    Når det er sagt så er rammerne fine på alle tre og du skal vælge ud fra hvilken du sidder bedst på og føler dig hjemme med, sidder der en lidt bedre bagskifter på har ingen betydning, den slider du i stykker alligevel og typisk ender det alligevel med at man opgradere næste gang sliddelen skal skiftes.

    Personlig ville jeg vælge Fokus, du får et stel af samme kvalitet men du får en langt bedre forgaffel og forgafler er en dyr ting at opgradere men vælg ud fra den du føler dig hjemme på når du prøver dem.


  • #12   6. jun 2014 Et personligt råd herfra.

    Skynd dig og afbestil den Canyon. Hvis du får problemer med cyklen, så skal den sendes retur til Tyskland. Jeg har selv en MTB i Tyskland og indtil videre forventer Canyon, at det tager dem 2 måneder at reparere min cykel. Det er noget jeg selv kunne gøre på et par timer. Canyons cykler er gode, men ikke bedre end alle de andre mærker og det kan hurtigt vise sig, at være meget nemmere at købe hos den lokale cykelsmed.

    De 1000 kr. det koster mere er rigtig godt givet ud, fordi du får gerne det første service gratis og de efterfølgende service til en billig penge.

    Du får ingen service på din Canyon af Canyon. Får du brug for reparationer på din Canyon, så kommer du til at betale maks timepris hos den lokale cykelsmed, hvis han da overhovedet vil hjælpe hermed.


  • #13   6. jun 2014 Focus'en er fin og Heino er hverken en dårligere eller bedre cykelhandler end alle de andre. Du vil altid kunne finde to med helt modsat mening om hvilken som helst cykelbutik.

    Den eneste cykelbutik jeg ikke har hørt nogen sige noget dårligt om er Holbæk-cykel-center....


Kommentér på:
Valg af MBT

Annonce