{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.732 visninger | Oprettet:

Ny budget racer {{forumTopicSubject}}

Hej fokes.

Er 100% grøn indenfor området, min passion for cykler er dårligt nok startet så bær over med mig smiley

Er blevet hooked på at erhverve mig en racer, til at starte med skal det ikke være det helt store hvorfor et budget på 7000-8000 er mit max.
Har søgt en del på nettet og fundet nogle, hvad jeg synes er, fede cykler men som nævnt, så aner jeg ikke en pind om det!

Har fundet frem til den her http://www.fribikeshop.dk/Produkter/Cykler/Scott-Speedster-20.aspx
Den skulle eftersigende være ganske habil til prisen, og har ladet mig fortælle at shimano 105 er et god sted at starte.
Men hvad siger guru'erne? Er den fin til prisen og som startercykel, eller skal jeg ud i noget helt andet.
En anden ting er, man kan vælge mellem to varianter, hhv speed og compact, har kunnet læse mig til at det har noget med gearingen at gøre og at compact nok ville være det smarteste valg da man der er dækket godt ind sådan all around. Er det korrekt forstået?

Mvh og pfh tak
Martin


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny budget racer
  • #2   8. jul 2014 Tak for input, jeg sprang ud i det, tog ned til cykelhandleren og købe den scott speedster 20. Har lige kørt en bette tur på 25km og den er rigtig lækker, nu er det min første racer så jeg har ikke meget at sammenligne med men føler i hvert fald at den er pengene værd.
    Glæder mig til rigtigt at komme i gang! smiley


  • #5   9. jul 2014 #3+4

    Mange tak! Ja, den skal have noget justering i hvert fald, vi måtte pille begge hjul af for at få den med hjem i bilen og siden da er gearene lidt mærkelige, med det mener jeg, at når jeg skifter til lavere gear på tandhjulene ved bagdækket så springer den to fremfor en, hvis jeg skifter til højere gear tager den kun en.
    Jeg har cyklet godt 60km indtil videre og skal i hvert fald have investeret i noget beklædning også, nøj mine baller er ømme!! Har brugt mit løbetøj og der er ingen form for indlæg i bukserne, av av.

    Jeg skal også have investeret i noget så den kan stå selv, spekulerer på om man kan få en let og elegant støttefod, men det vil måske også se dumt ud. Kodeordet er stilrent design hehe.


  • #7   9. jul 2014 #6 Jeg takker ærbødigst! smiley

  • #9   10. jul 2014 #8 har jeg forsøgt mig med, så enten skifter den ikke gear eller også laver den et hvad jeg vil kalde akavet gearskifte. Jeg købte den ved fribikeshop.dk og de ringede selv i dag og så nævnte jeg det for ham det med gearene, så jeg tager ind med den i morgen (i dag) og så indstiller de dem på ny. Det er simpelthen efter at hjulene har været af at den har skabt sig. Har selv forsøgt at indstille på dem men fatter hat af det!

  • #10   10. jul 2014 og nu spørger jeg måske lidt dumt (igen) men google specs siger cyklen har tiagra skiftegreb og forskifter, men på billederne (se mit galleri), står der 105 på både forskifteren og skiftegrebene, Hvorfor??? Hvis det er tiagra er det da dumt der står noget andet på.

  • #12   10. jul 2014 Nå men så må det jo være 105, undrede mig også!
    Hm ved sgu ikke helt hvad der er gået galt med gearingen så, men får det heldigvis fikset i dag af en professionel. smiley


  • #15   10. jul 2014 Det er jeg med på, men som du kan se på billederne står der 105 über alles, så det undrer mig da hvis det er tiagra. Jeg var nede ved cykelhandleren i dag og så på skiftegreb og forskifter fra tiagra og der er altså en forskel at spotte på det jeg har, og det hvorpå der står tiagra. Så, måske har de snydt sig selv?

    Takker for linket, vil jeg helt sikkert tjekke op på!


  • #16   10. jul 2014 Faldt lige over det her i linket "Hils på dine kollegaer

    Det er god stil at hilse på andre cykelryttere, når man møder dem på landevejene. Det er da hyggeligt!" Haha det er så sandt!
    Det er åbenbart en uskreven regel at møder man en fellow cyklist på sin vej så smiler man og hilser, og ja det er da hygge smiley


  • #18   10. jul 2014 Ja det læste jeg godt, ikke det første du skriver med at man skal geare ned inden man stopper men at man skal geare ned inden en stigning og ikke træde til når man skifter gear. Det skriver jeg lige bag øret.

Kommentér på:
Ny budget racer

Annonce