{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
857 visninger | Oprettet:

Dennis A
Dennis A
Tilmeldt:
10. jul 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Hjælp til førstegangskøber {{forumTopicSubject}}

Hej alle!

Da jeg er flyttet til Bagsværd og gerne vil til at cykle noget mere, skal jeg til at købe mig en god cykel for første gang, så jeg håber at i kan hjælpe mig med at finde den helt rigtige.

Jeg skal bruge cyklen til arbejde i Herlev hver dag (ca. 8 km. hver vej). Derudover skal jeg cykle til Frederiksberg 1 - 3 gange om ugen (ca. 13 km. hver vej).

Mit budget hedder maks 5.000 kroner, og gerne under. Jeg har ikke noget imod at købe brugt hvis den er forholdsvis ny.

Så hvad tænker i? er det fornuftigt med en racercykel? eller en citybike eller hvad man kalder det? Kom gerne med nogle forslag til modeller.

Og hvad med størrelse? Jeg er 175 cm høj/lav.

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til førstegangskøber
  • #1   10. jul 2014 Det blir en knap så spændende tur på en cykel til 5k.
    Enten noget racer (måske hvis du lægger lidt ekstra du får en Trek Madone brugt måske), ellers ville jeg tage en fixed gear - fixie, dog med bremser. Udelukkende fordi at lortet praktisktalt ruller af sig selv, og skyder en god fart hvis man ønsker det. Hårdt til tider, og underlig følelse i starten. Men blir man glad for det er det konge. Og sådan en kan bygges nemt (selv af dig, medmindre du er omgivende fra start, for vil mene alle kan montere en baghjul, og afmontere ting) for ok billige penge hvis man vil.

    Ville ikke råde noget nyt andet end Centurion Basic eller Felt Curbside til de penge.
    Ellers kunne du også besøge Topbjerg Cykler på Stefansgade på hjørnet ved humlebækgade. Han har nogle fede retro cykler til ca 5k.


  • Dennis A
    Dennis A Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #2   10. jul 2014 Tak for dit svar! smiley
    Fixie, er det modellen? eller er det en type cykel?


  • #3   10. jul 2014 Type.
    Det er egentlig en cykel brugt på bane. Der er fast nav som gør at når hjulet ruller følger pedalerne med - begge veje. Dvs at man skal træde kontra for nedbremsning, derfor er bremser fine for nybegyndere, til man måske blir glad og køber ordentlige pedaler og straps - life important!

    Et andet sted du kunne tjekke ud er BenBen cykler på Østerbro. Se adr på hjemmesiden.. Han har noget Kona til den pris, og vil med garanti hjælpe dig til at strikke den bedste løsning til pengene. Service i top.
    Så sent som idag var jeg ved og låne værkstedet så Banshee'en kunne spille max igen smiley


  • Dennis A
    Dennis A Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #4   10. jul 2014 Super, tak. Der vil jeg da kigge ind. Men må indrømme at jeg er blevet lidt vild med sådan en Trek Madone.

    Kender du noget til den som hedder 2.1? Kan se at det er den billigste de har. Jeg kan nok skrabe lidt ekstra sammen hvis det er.

    (link fjernet)


  • #6   10. jul 2014 Hvis den skal kunne efterlades på Frb ville jeg anbefale at undgå raceren, der er desværre alt for mange langfingrede mennesker...

  • Dennis A
    Dennis A Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #7   10. jul 2014 Tak cato, det ser også spændende ud smiley

    Gudskelov træner jeg udendørs på Frederiksberg, så jeg er maks 20 meter fra cyklen mens jeg er der. Men selvfølgelig vil det være rart med en cykel som man tør efterlade i en kortere periode.


  • #8   10. jul 2014 Har ikke rigtig den store viden omkring racere, da jeg aldrig har ejet en.. smiley men er dog med på udstyret.
    Og ang at stille sin cykel. Kan godt, men låsene ville nærmest veje det samme som cyklen hehe. Men til cruise og ren fornøjelse er en Abus bordo 6000 perfekt. Kræver en vinkelsliber at komme igennem, er forsikringsgodkendt, lav vægt og fylder ikke meget. Men ville ikke stille den natten over. Husk også ALTID, at låse den omkring noget man ikke lige kan slæbe med sig, eller kaste ind i en vogn. Så har du den længere smiley

    Ville nok starte med BenBen, og er der intet af interesse er alt andet jo åbent smiley


  • #9   10. jul 2014 En anden ting før du køber som kunne spare lidt.
    Mente 'alvorligt' du skulle kigge brugt. Google lidt om skridtlængder, geometri og hvordan det hænger sammen. Ikke raketvidenskab, og 'fejler' men lidt kan det rettes med ny frempind og saddeljustering.
    Kig efter fejlkøb i din størrelse. Simple. Alle fejlkøb slår 1500,- som minimum af prisen fra start (medmindre det er en crap cykel til 2k mm.). Og måske meget mere.. Who knows, nogle er måske desperate smiley og kig hvad folk råder. Plejer sjældent være dårligt smiley


  • Dennis A
    Dennis A Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #10   11. jul 2014 Super. Jeg kigger lidt rundt på DBA, og der er da nogle stykker hvor man kan spare nogle kroner, så det er fedt smiley Har fundet ud af jeg skal bruge en størrelse 55.

    Tusind tak for alle jeres svar. Jeg er blevet meget klogere.


Kommentér på:
Hjælp til førstegangskøber

Annonce