{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.081 visninger | Oprettet:

Cykel stjålet fra aflåst skur - forsikring? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen!

Så var det (igen) min tur til at få stjålet en cykel - denne gang min landevejscykel.
Den stod i et aflåst, privat skur i gården, hvor låsebeslaget er klippet op med boltsaks el. lignende.
Jeg prøvede her til morgen at finde mit gamle låsebevis i "vigtige papirer"-rodeskuffen, uden held.
Er der nogen her, der ved hvordan jeg er stillet forsikringsmæssigt, når nu cyklen var låst inde i et skur, hvis jeg ikke finder låsebeviset?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cykel stjålet fra aflåst skur - forsikring?
  • #1   3. okt 2014 Hvis du tager nogle billeder af det, så plejer de at hjælpe smiley

  • Rene J
    Rene J Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Svar: 2
    #2   3. okt 2014 Ved synlig tegn på indbrud, så plejer man at få dækket tingene

  • #3   3. okt 2014 Har snakket med forsikringsselskabet, han spurgte om det var en "alm. Kildemoes til 5-6000, eller en dyr racercykel eller MTB til 13-14.000", for til de dyrere cykler forlangte de det, men var "heldig" at det "kun" var en cykel til ~8000, så de dækker uden låsebevis, det var sgu dejligt!

  • #4   3. okt 2014 Så tror jeg lige at jeg skal have ringet til min forsikring igen , såvidt damen blev oplyst krævede Tryk kun at de stod i aflåst rum , uden nogle krav til hvad det var for en lås rummet var låst med . Og ingen lås på cyklen uanset pris

  • #5   3. okt 2014 Tommy; ja, det her var også Tryg/ÌDA forsikring - det lyder som der ikke er helt enighed omkring proceduren!

    Jeg har til gengæld lige konstateret, at der ikke står stelnummer på fakturaen, så nu håber jeg bare, at Canyon har register over stelnumre ifht ordrenummer...


  • Finn H
    Finn H Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Svar: 1
    #6   23. okt 2014 Hvis der er tegn på indbrud plejer man vidst at få det dækket.. så længe du har cykel dækning i din indbo.
    Jeg har selv indhentet tilbud på www.findforsikring.dk så jeg var sikker på at min cykel er dækket med.


  • #7   24. okt 2014 Finn; ifølge ham fra Tryg afhang det af værdien af cyklen...
    Men jeg har fået dækket den, minus de 18% Scalepoint er så flinke at nappe smiley


  • #9   21. jul 2017 Det er ikke mange år siden at tryg ikke krævede cykellås hvis den stod bag en aflåst dør. Men er det kun dig der har adgang eller er det et fælles rum?

    Canyon har så vidt jeg ved ikke dansk stel nr og de færreste selskaber acceptere et serie nr. Selvom man ellers skulle mene at det var lige så godt med et unik serie nr som med et fjollet stel nr


Kommentér på:
Cykel stjålet fra aflåst skur - forsikring?

Annonce