{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.239 visninger | Oprettet:

Garanti på cykler? {{forumTopicSubject}}

Håber nogen kan komme med en fornuftig forklaring på hvorfor cykelbutikker ikke har noget at skulle sige når der er fejl på det de sælger?

Har købt en Cykel til +45.000,- I en stor cykelforretning, for 8 md. siden og har nu opdaget en revne I rammen, som med 100% sikkerhed er en fejl. Både mig og forhandleren er enige om at det er en fejl.

Men hvorfor kan forhandleren ikke gøre noget selv??? Der skal tages billeder som skal sendes til Specialized I det her tilfælde, og så vil de komme med et svar om ca. 14 dage...
Det virker som om at alle forhandler er mellem mænd, som bare sælger cykler, uden at have noget ansvar eller medbestemelse.

Køber jeg et par sko som revner pga. en fejl, skal forhandleren da ikke først tage billeder og så sende dem til Nike for at få et svar. Eller hvis det var en ny bil som gik I stykker, så ville de da også altid starte med at lave den, uden at skulle spørge om lov først, hvis det 100% sikkert er en fejl.

Kan slet ikke forstå hvorfor forhandleren ikke bare skifter rammen, når vi er enige om at det er en fejl.

Har selv solgt surf udstyr, og hvis der kom en kunde ind med en fejl, byttede vi da bare til nyt, så han kunne komme videre, eller bestilte det hjem med det samme, og så efterfølgende selv klarede det med producenten.

Fornemmer at det er arbejdsgangen hos alle forhandler, når vi snakker cykler. Hvorfor er cykler sådan en særlig ting???
Syntes det virker dumt at jeg skal vente 14 dage, inden de kan starte med at bestille en ny ramme hjem.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Garanti på cykler?
  • #1   19. nov 2014 14 dage er også for lang tid.

    Vi har haft nogle rammer der var flækket, sendte billedet med det samme og fik svar 1-2 dage efter om hviken ramme man kunne få. og så gik der ca 5 hverdagee før den var hjemme
    De skal jo have den rigtige ramme på lager og hvis ikke de har pga udgået model, så skal de sige hvilken ramme man kan få istedet.

    Reservedele, tøj, sko - det bytter man også bare til nyt.
    Men med rammer har butikken sjældent en tilsvarende ramme hjemme - hvis de har, vil de forhåbentligt også skrive til Specialized at de har den og den ramme, og om de kan skifte den og få sendt tilsvarende.


  • #2   19. nov 2014 Fordi Fabrikken skal godkende fejlen først. hvis forhandler bare skifter rammen, kan han være uheldig at smide penge ud af vinduet. selvom han giver dig ret. Han videre sælger en vare.
    Nogen brands er bedre end andre, nogen ligger forhandleren og kæmper med, andre sender sku bare en ny ramme eller del.

    selvom du og forhandler er enige med fejlen, så er grossiten desværre ikke altid, for de vil ikke have penge op af lommen helst.

    Problemet du har der, er at du er slut bruger ( forretninger er sælger) grossiten er importør til dk og så er der "hovedkontor/fabrikken" det er hovedkontoret som skal godkende det nogen gange og alle led hader den måde.

    fx cube rammer skal sendes først til biketoyz ( grossist) DE skal sende det til tyskland, da det er dem som afgør sagen, desværre går det nogen gange lang tid nede i tyskland. Intet ondt om biketoyz.

    Men man kan også sige du laver en vare som du sælger videre som går i flere led. det er dig som skal punge ud og det vil du helst ikke. men vil godt se fejlen ved selv syn og kunne gøre tingene bedre:)

    Men forhandler står altid som lorten, da kunden ( rykker forhandler og får dårligt ry af nogen desværre, selvom de gør alt)

    Du kan se egedesø ( forhandler af easton ) de gør sku ikke så meget for deres kunder med reklamtioner, har haft flere easton hjul på arbejdet som er helt fuck ( fabriks fejl) men egedesø gør intet, svare ikke tilbage på mobil eller mail.


  • #3   19. nov 2014 Men udover alt det - specialized har jeg aldrig haft problemer med på det punkt

  • #4   19. nov 2014 Jeg vil bare mene at der er butikken må skal tage den kamp med et pågældende mærke, og ikke brugeren. Kan godt se at butiken tager en chance, men de har jo også en fortjenste når de sælger cykel. Jeg kunne jo lige så godt ha købt den på nettet, når der skal gå 14 dage inden der kan tages en beslutning om hvad de gør.

    Hvis butikken ikke selv må tage stilling til om noget er en fejl eller ej, Så skulle de da som minimum kunne sende et billede og få et svar over en telefon. Det som der sker nu, er vel bare at den mail ligger et sted og venter på, at en eller anden kigger på den og siger okay. (14 dage)


    Den service er der ingen som kan være okay med. Hverken butik eller fabrikken eller kunden.


  • #5   19. nov 2014 Det virker som utrolig lang tid med 14 dage. Nu har jeg arbejdet i en cykelbutik, og når der var reklamation på Trek's stel gik der ikke mere end et par dage før man havde svar, og der var en ny ramme på vej. Har også selv oplevet at der gik 4 dage fra jeg afleverede min knækkede Trek Scratch, til den stod til afhentning med nyt stel og det hele, så jeg ved ikke om det bare er Specialized, som er lidt langsomme på det punkt?

    Syntes det er fair at forhandleren ikke bare giver en ny ramme, da han kan risikere at stå med et tab på mange tusinde kroner, hvis fabrikken mener at det er selvforskyldt, og han ikke kan overbevise dem om at det ikke er tilfældet.


  • #6   19. nov 2014 Hvad ville du selv gøre?

    Bestille en ny ramme til din kunde, måske være uheldig og smide fx 20.000kr ud af vinduet, da din sælger ikke vil godkende fejlen og siger det er din kundes egen skyld?
    Tingene tager desværre sin tid nogen gange. som Mikkel siger, dvs forhandler kommer med altanativer, hvad hvis de slet ikke har en ramme magen til eller samme model?

    Husk det er sælgeren som står mest med lort, du vil ud og cykle, sælger svare ikke, selvom din forhandler prøver at kontakte ham. forhandler bliver jo også pis over han har en kunde som en er glad og ringer til ham, uden han har hørt noget.


  • #7   19. nov 2014 Syntes bare det er en mærkelig forretningsgang.

    Lad os nu antage at der er en fejl på rammen, så er fabrikken da interesseret I at løse problemet hurtig og uden for meget bøvl, så der ikke startet snak i krogene om at der er problemer med rammen.
    Men her starter de med en vente tid på 14 dage, og så kommer beslutningen fra en person som kun har set et billede. Som oven i købet er taget med en mobiltelefon.
    Det er ikke butikken jeg er efter, men hele den måde det behandles på. At en som kun ser et billede skal bestemme om det er en fejl eller ej. Og butikken som har fagfolk ikke må tage stilling til noget som helst.
    Det er da at tage alt ansvar fra butikken. Som endda er en ”Specialized elite shop”

    Troede bare at fagfolk kunne tage en beslutning uden at skulle spørge om lov.


  • #8   19. nov 2014 Du har ret i det med at man vil se rammen og løse problemet på fabrikken. så giver dig helt ret, synes bare det er mærkeligt, hvis du har din ramme og forhandleren ikke har den eller sendt den over. det gør vi med vores grossister, som skrevet oppe over:)
    Man kan ikke se alt på billeder, så det bedre med selv syn, for at se hvor slemt det er. men butikkerne kan desværre ikke gøre så meget. vi kan give råd og altanativer, snakke med sælgeren og kontakte dem omkring det. men nogen gange er de hurtige, andre gange ik desværre. har desværre ventet på cykler et par måneder før, da de skulle til hovedkontoret. det er bøvlet nogen gange. håber ellers du har fået en godbetjening i shoppen og både sælger og du var cool nok og ikke skabte jer:)


  • #9   19. nov 2014 Jeg har stadig cyklen, butikken har bare taget billeder af skaden og sendt dem.

    Er altid cool og skaber mig ikke, har selv stået I butik og kan godt se det fra deres side. Forstår dog ikke det med billede og de 14 dage.
    Nu må jeg bare vente og se hvor lang tid der går, og så glæde mig over at det ikke skete for 3 md. siden, mens der stadig var vigtige løb.
    Skal nok følge op når der er kommet svar I denne sag.


  • #10   20. nov 2014 Jeg opdagede 3 små krakkeleringer i lakken på min 2-3 mdr gamle Stumpjumper Comp. Sendte billeder til cykelcenteret og inden for få dage havde jeg en dato på hvornår jeg kunne komme og få skiftet ramme. Og jeg fik endda en Marathon ramme i stedet. Så kun stor tilfredshed med Specialized og forhandleren herfra.

  • #11   21. nov 2014 Kender også et par stykker der har fået skiftet pga. lak fejl. Den ene endda fra standard til S-works ramme. Så tror ikke der er problemer med at få en ny ramme. Men jeg vil helst bare have Expert rammen igen, og ikke marathon eller S-works.

  • #12   21. nov 2014 Er nu blevet tilbudt en sort/grå ramme og den jeg har er sort/rød. dvs. min cykel bliver nu med grå tekst på ramme, rødtekst på forgaffel og rød tekst på hjul... Ville I sige at det er okay?

  • #13   21. nov 2014 Det er da helt fint?

  • #14   22. nov 2014 Hvis de ikke kan få en ramme i samme farver som din tidligere, så er det bare sådan det er. Specialized kan ikke have et lager af alle mulige forskelligt farvede rammer til at ligge, så de kan opfylde alle garantibehov, så jeg syntes det virker som en fin løsning. Ville heller ikke sige at det er den værste farvekombination med rød, grå og sort. smiley

    Da jeg kørte garantisag på min Trek Scratch endte jeg også op med en Scratch 9 i sort og blå i stedet for en Scratch 7 i hvid og grøn. Var helt tilfreds, selv om farverne ikke passede helt sammen. Dette skyldes til dels også at jeg fik en ny FOX DHX RC4 på den nye ramme, frem for den FOX Van R, som sad på min gamle..


  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #15   26. nov 2014 Synes det er forståeligt, at man ikke kan forvente ALT er på lager til hver en tid, synes det virker fair smiley

Kommentér på:
Garanti på cykler?

Annonce