Garanti på cykler? {{forumTopicSubject}}
Håber nogen kan komme med en fornuftig forklaring på hvorfor cykelbutikker ikke har noget at skulle sige når der er fejl på det de sælger?
Har købt en Cykel til +45.000,- I en stor cykelforretning, for 8 md. siden og har nu opdaget en revne I rammen, som med 100% sikkerhed er en fejl. Både mig og forhandleren er enige om at det er en fejl.
Men hvorfor kan forhandleren ikke gøre noget selv??? Der skal tages billeder som skal sendes til Specialized I det her tilfælde, og så vil de komme med et svar om ca. 14 dage...
Det virker som om at alle forhandler er mellem mænd, som bare sælger cykler, uden at have noget ansvar eller medbestemelse.
Køber jeg et par sko som revner pga. en fejl, skal forhandleren da ikke først tage billeder og så sende dem til Nike for at få et svar. Eller hvis det var en ny bil som gik I stykker, så ville de da også altid starte med at lave den, uden at skulle spørge om lov først, hvis det 100% sikkert er en fejl.
Kan slet ikke forstå hvorfor forhandleren ikke bare skifter rammen, når vi er enige om at det er en fejl.
Har selv solgt surf udstyr, og hvis der kom en kunde ind med en fejl, byttede vi da bare til nyt, så han kunne komme videre, eller bestilte det hjem med det samme, og så efterfølgende selv klarede det med producenten.
Fornemmer at det er arbejdsgangen hos alle forhandler, når vi snakker cykler. Hvorfor er cykler sådan en særlig ting???
Syntes det virker dumt at jeg skal vente 14 dage, inden de kan starte med at bestille en ny ramme hjem.
okt 2006
Følger: 45 Følgere: 49 Cykler: 7 Emner: 179 Svar: 1.916
Vi har haft nogle rammer der var flækket, sendte billedet med det samme og fik svar 1-2 dage efter om hviken ramme man kunne få. og så gik der ca 5 hverdagee før den var hjemme
De skal jo have den rigtige ramme på lager og hvis ikke de har pga udgået model, så skal de sige hvilken ramme man kan få istedet.
Reservedele, tøj, sko - det bytter man også bare til nyt.
Men med rammer har butikken sjældent en tilsvarende ramme hjemme - hvis de har, vil de forhåbentligt også skrive til Specialized at de har den og den ramme, og om de kan skifte den og få sendt tilsvarende.
jan 2011
Følger: 4 Følgere: 6 Emner: 17 Svar: 464
Nogen brands er bedre end andre, nogen ligger forhandleren og kæmper med, andre sender sku bare en ny ramme eller del.
selvom du og forhandler er enige med fejlen, så er grossiten desværre ikke altid, for de vil ikke have penge op af lommen helst.
Problemet du har der, er at du er slut bruger ( forretninger er sælger) grossiten er importør til dk og så er der "hovedkontor/fabrikken" det er hovedkontoret som skal godkende det nogen gange og alle led hader den måde.
fx cube rammer skal sendes først til biketoyz ( grossist) DE skal sende det til tyskland, da det er dem som afgør sagen, desværre går det nogen gange lang tid nede i tyskland. Intet ondt om biketoyz.
Men man kan også sige du laver en vare som du sælger videre som går i flere led. det er dig som skal punge ud og det vil du helst ikke. men vil godt se fejlen ved selv syn og kunne gøre tingene bedre:)
Men forhandler står altid som lorten, da kunden ( rykker forhandler og får dårligt ry af nogen desværre, selvom de gør alt)
Du kan se egedesø ( forhandler af easton ) de gør sku ikke så meget for deres kunder med reklamtioner, har haft flere easton hjul på arbejdet som er helt fuck ( fabriks fejl) men egedesø gør intet, svare ikke tilbage på mobil eller mail.
okt 2006
Følger: 45 Følgere: 49 Cykler: 7 Emner: 179 Svar: 1.916
jul 2008
Følger: 4 Følgere: 9 Cykler: 1 Emner: 27 Svar: 335
Hvis butikken ikke selv må tage stilling til om noget er en fejl eller ej, Så skulle de da som minimum kunne sende et billede og få et svar over en telefon. Det som der sker nu, er vel bare at den mail ligger et sted og venter på, at en eller anden kigger på den og siger okay. (14 dage)
Den service er der ingen som kan være okay med. Hverken butik eller fabrikken eller kunden.
dec 2012
Følger: 29 Følgere: 34 Cykler: 10 Emner: 4 Svar: 807
Syntes det er fair at forhandleren ikke bare giver en ny ramme, da han kan risikere at stå med et tab på mange tusinde kroner, hvis fabrikken mener at det er selvforskyldt, og han ikke kan overbevise dem om at det ikke er tilfældet.
jan 2011
Følger: 4 Følgere: 6 Emner: 17 Svar: 464
Bestille en ny ramme til din kunde, måske være uheldig og smide fx 20.000kr ud af vinduet, da din sælger ikke vil godkende fejlen og siger det er din kundes egen skyld?
Tingene tager desværre sin tid nogen gange. som Mikkel siger, dvs forhandler kommer med altanativer, hvad hvis de slet ikke har en ramme magen til eller samme model?
Husk det er sælgeren som står mest med lort, du vil ud og cykle, sælger svare ikke, selvom din forhandler prøver at kontakte ham. forhandler bliver jo også pis over han har en kunde som en er glad og ringer til ham, uden han har hørt noget.
jul 2008
Følger: 4 Følgere: 9 Cykler: 1 Emner: 27 Svar: 335
Lad os nu antage at der er en fejl på rammen, så er fabrikken da interesseret I at løse problemet hurtig og uden for meget bøvl, så der ikke startet snak i krogene om at der er problemer med rammen.
Men her starter de med en vente tid på 14 dage, og så kommer beslutningen fra en person som kun har set et billede. Som oven i købet er taget med en mobiltelefon.
Det er ikke butikken jeg er efter, men hele den måde det behandles på. At en som kun ser et billede skal bestemme om det er en fejl eller ej. Og butikken som har fagfolk ikke må tage stilling til noget som helst.
Det er da at tage alt ansvar fra butikken. Som endda er en ”Specialized elite shop”
Troede bare at fagfolk kunne tage en beslutning uden at skulle spørge om lov.
jan 2011
Følger: 4 Følgere: 6 Emner: 17 Svar: 464
Man kan ikke se alt på billeder, så det bedre med selv syn, for at se hvor slemt det er. men butikkerne kan desværre ikke gøre så meget. vi kan give råd og altanativer, snakke med sælgeren og kontakte dem omkring det. men nogen gange er de hurtige, andre gange ik desværre. har desværre ventet på cykler et par måneder før, da de skulle til hovedkontoret. det er bøvlet nogen gange. håber ellers du har fået en godbetjening i shoppen og både sælger og du var cool nok og ikke skabte jer:)
jul 2008
Følger: 4 Følgere: 9 Cykler: 1 Emner: 27 Svar: 335
Er altid cool og skaber mig ikke, har selv stået I butik og kan godt se det fra deres side. Forstår dog ikke det med billede og de 14 dage.
Nu må jeg bare vente og se hvor lang tid der går, og så glæde mig over at det ikke skete for 3 md. siden, mens der stadig var vigtige løb.
Skal nok følge op når der er kommet svar I denne sag.
maj 2013
Følger: 10 Følgere: 34 Emner: 64 Svar: 241
jul 2008
Følger: 4 Følgere: 9 Cykler: 1 Emner: 27 Svar: 335
jul 2008
Følger: 4 Følgere: 9 Cykler: 1 Emner: 27 Svar: 335
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 16 Cykler: 3 Emner: 71 Svar: 5.236
dec 2012
Følger: 29 Følgere: 34 Cykler: 10 Emner: 4 Svar: 807
Da jeg kørte garantisag på min Trek Scratch endte jeg også op med en Scratch 9 i sort og blå i stedet for en Scratch 7 i hvid og grøn. Var helt tilfreds, selv om farverne ikke passede helt sammen. Dette skyldes til dels også at jeg fik en ny FOX DHX RC4 på den nye ramme, frem for den FOX Van R, som sad på min gamle..
aug 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
Garanti på cykler?