{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.200 visninger | Oprettet:

Nye racer hjulsæt {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.
Her inden sæsonstart, vil jeg opgradere mine hjulsæt. Det er til min De Rosa 838 cykel. Der sidder Fulcrum Racing 7 på nu, og jeg synes ikke de ruller specielt godt.

Her er mine kandidater (andre forslag meget velkomne)
Cosmic Carbone SLS:
http://www.boerkopcykler.dk/produkter/42/0/Hjulsaet/Racer/Mavic/Mavic-Cosmic-Carbone-SL

Spinergy:
http://www.boerkopcykler.dk/produkter/128/1/Hjulsaet/Racer/Spinergy/Spinergy-Xaero-Lite-PBO-

Fulcrum racing zero
http://www.boerkopcykler.dk/produkter/107/0/Hjulsaet/Racer/Fulcrum/Fulcrum-Racing-Zero


Umiddelbart er jeg mest varm på Fulcrum Racing Zero hjulene. Synes det er en ret god pris for de hjul (regner med at det er for et sæt), dem har jeg kun hørt godt om!

Skal man have andet med? Måske noget special værktøj til at skifte kassette over?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye racer hjulsæt
  • #1   2. mar 2015 Jeg har haft både zipp og dt swiss hjulsæt. Jeg har været rigtig glad for begge mærker, og kan godt anbefale dem. De er dog noget dyrere end dem du henviser til, men prøv og kig noget brugt? Det er mange penge at spare og meget kvalitet at hente smiley

  • #2   2. mar 2015 Brugt kunne også være en mulighed. F.eks. dem her http://www.dba.dk/hjul-dtswiss-syncros-rr15/id-1013803259/

  • #3   2. mar 2015 Ja! Jeg har faktisk kun gode erfaringer med at købe brugt smiley

  • #4   2. mar 2015 Dem jeg linker til på dba, er det et anbefalelsesværdigt hjulsæt? Jeg tænker at prøve at byde på dem, selvom jeg synes prisen er lidt for høj. De er 1 år og 3 mdr gamle, og står til 9700 fra ny.

  • #5   2. mar 2015 Jeg tror du vil køre lige hurtigt på enten Zero eller Carbone hjulene....zero er rimeligt lette, meget stive og ruller rigtig godt. Carbone er næsten for tunge (knap 1800 gram), de er dog aerodynamiske og kan rulle lidt hurtigere når de er oppe i fart.

    Spinergy er en mellemting. Ikke aero og lidt tunge.

    Carbone hjulene har efterhånden en del år på bagen og de er derfor ikke særligt aerodynamiske af et højprofil hjul og være. Det er så også billigt, men holdbart og stift og får cyklen til og se godt ud.

    Jeg ville vælge Racing Zero hjulene af de 3.....jeg har haft det selv og det er det hjulsæt jeg har været mest glad for. Jeg har også haft nogle højprofilhjulsæt på 1800 gram, men selvom de var aero, så var de tunge ved accelerationer ud af sving og op ad bakker. Racing Zero er et rigtig godt allround hjulsæt til herhjemme og til ture sydpå med bjergkørsel. Kun til en enkeltstart ville jeg vælge Carbone hjulene fremfor Racing Zero.

    Du skal op i et rigtigt lækkert og dyrt højprofil hjulsæt for at få noget der er væsentligt bedre end Racing Zero.....det er en af de bedste alu lavprofil hjulsæt....

    Og så er prisen på Racing Zero rigtig god....kun et par 100 kr mere end det koster på bike-components....


  • #6   3. mar 2015 Har selv et sæt Zero. Det bedste og stiveste jeg har kørt på. Har osse kørt Mavic og Spinergy. Zero er bare super.

  • #8   3. mar 2015 Så skal jeg nok enten kigge på brugte i nærheden, eller blot springe på et sæt Zero.

    Hvad med montering, hvilket værktøj skal jeg bruge? Der skal vel noget special værktøj til at skifte kasetten over? - og skal gear indstilles på ny?


  • #10   4. mar 2015 Har kørt med zero hjulsættet og var ikke imponeret....... måske fordi jeg normalt kører med reynolds thirtytwo og sixtysix....... og zipp 202 og 404 firecrest...... ellers kunne du jo prøve reynolds attack, det er et carbon hjulsæt....super stift.... og ruller fabelagtigt.... har et sæt til træning og har aldrig haft behov for at spænde dem op..... gav 6999 hos heino for dem.....
    Det er dt swiss der leverer narv til reynolds og reynolds der leverer carbon fælge til dt swiss, men skal lige sige at jeg ikke har kørt på hjulsæt fra dt....så kan ikke sige noget om dem.....


  • #11   4. mar 2015 Hvad med sådan et sæt her? http://www.dba.dk/hjul-fulcrum-raciing-speed/id-1014002495/

    Det er bare carbon bremseflade så vidt jeg kan se, det bliver måske slidt lidt hurtigt? Men så kan man måske skifte mellem 2 sæt, og så bare bruge det dyre når der skal fart på.

    Reynolds Attack vil jeg lige se om jeg kan finde. Det lyder jo meget lækkert.


  • #12   7. mar 2015 Men bare så du ved det, så er de fulcrum hjul til lukkede ringe......og de leveres kun med lukkede..... reynolds har du begge valg

  • #13   9. mar 2015 Nu faldt jeg over Zipp 60 - det ser også fedt ud. De vejer noget mere end Zero, men gør det noget her i DK?

    Jeg kører alene, og ingen løb. Så det er mest i konstant fart jeg kører...


  • #15   9. mar 2015 Det bliver zero. Inden jeg bestiller...
    Skal man tage clincher eller tubeless (ikke tubular)?

    Og er der nogen der ved om 2015 modellen kan fås med de røde egere? Det ser for fedt ud.


  • #16   10. mar 2015 Jeg synes, at du skal tage clincher modellen. Jeg har kørt med tubular hjulsæt, og det var bestemt ikke kun med fornøjelse. De ruller skide godt, men de punktere desværre også. Jeg lærte aldrig rigtig at bruge det der lappeskum, så det var et mararidt for mig. Jeg kører kun clincher fra nu af.

  • #17   10. mar 2015 Clincher....hvis du er motionist....

  • #18   10. mar 2015 Hehe se lige igen - IKKE tubular, jeg spurgte til tubeless. Men jeg har bestilt med alm dæk og slange.. GP4000 II og Michellin latex slanger...

    Glæder mig til det ankommer!


  • #19   12. mar 2015 Så er det monteret, og prøvekørt. Det er en helt vildt fed opgradering! Føles næsten som om der er kommet hjælpe motor på cyklen! Tak for alle de gode råd.

  • #20   12. mar 2015 .....hjulene skal lige køres lidt til før de for alvor ruller derudaf.....

  • #21   13. mar 2015 Så bliver det sindssygt, jeg synes allerede de er vilde at køre på nu. smiley

Kommentér på:
Nye racer hjulsæt

Annonce