{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
989 visninger | Oprettet:

Kristoffer D
Kristoffer D
Tilmeldt:
16. mar 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Hjælp! Hvilken en skal jeg vælge?! {{forumTopicSubject}}

Hej Cykelgalleri.
Jeg skal ud og have ny MTB, jeg har begrænset mig til 2 som valget står imellem! Ganske enkelt, hvilken en ville du vælge og hvorfor? Link nedenunder. På forhånd tak! smiley
http://www.designcykler.dk/shop/trek-fuel-ex-2130p.html

http://www.cykelshoppen.dk/mtb-indvendige-gear/7004-trek-superfly-fs-7-2014.html


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp! Hvilken en skal jeg vælge?!
  • #1   16. mar 2015
    Hvad vil du køre? Jeg ville altid tage fuel. (Og det gjorde jeg også )

    Fed balance og terræn evner.


  • #2   16. mar 2015 Det er MTB i skoven, og gerne lidt "hoppen rundt", men også til engang at tage de lange km ture på landevej.

    Men hvad er det der er bedre ved en fuel (gear, affedring)?


  • #3   16. mar 2015 Jeg tog den i 27.5, fordi jeg synes 29" er for doven.. Fuel 27.5 er ret så legesyg. Jeg prioriterer legeelementet højt. smiley

    Men den fladere kronrørsvinkel på fuel gør den nemmere ruller over meget ujævnt terræn. giver i teorien en lidt mere doven styring, men i praksis kan den smides godt rundt. På de helt skarpe sving i høj fart skal der arbejdes lidt mere med svingteknikken, fordi den tager et lidt bredere sving. affjedringen har også længere vandring end superfly. Med god fart på de stejlenedkørsler og hop og drop er den kanon. Op af bakke går det også fint.
    Det er en "trail" bike.

    Den anden er en racermaskine til XC brug, hvor den svinger nemmere og har en hurtigere geometri..

    Det er nok lidt forkert at sammenligne udstyret på de to modeller, og vælge den med bedst udstyr. tag hellere den cykel der tiltaler dig mest med kørestil og geometri.


    Iøvrigt er det måske lidt i overkanten for den fuel, han bør slå noget mere af prisen.
    Ellers skal du i ritter og købe en 15 model til næsten samme pris.. smiley

    Begge kan sagtens køre på landevejen, når man låser affjedringen, og har lidt højt dæktryk i.
    Men der foretrækker jeg nu en tur på min racercykel. smiley


Kommentér på:
Hjælp! Hvilken en skal jeg vælge?!

Annonce