{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Commencal Meta Vs giant trance
  • #1   21. mar 2015 Vil vælge Commencal'en. For det første for at få en lidt mere unik cykel, for det andet for at få en dropper post og for det tredje for at få lidt mere vandring.

    Hvad skal du bruge den til? Commencal'en er lidt mere AM/FR orienteret end Giant'en.


  • #3   21. mar 2015 Aner du overhovedet hvilken type cykel du har brug for? Og hvad du har fundet? Mvh

  • #4   21. mar 2015 Simon, hvad er AM/FR?
    Jeg vil godt have en cykel som jeg kan køre lidt hen af "downhill" men også køre op ad bakken igen.


  • #5   21. mar 2015 Jeg ved godt hvad jeg vil have. Men jeg ved ikke rigtig hvad jeg har fundet.

  • #6   21. mar 2015 Som jeg har forstået det så er trancen enduro men hælder lidt til xc og metaen hælder mere til downhill.

  • #7   21. mar 2015 Trancen er en trail/AM ikke Enduro cykel som generelt vil være mere egnet herhjemme end Metaen og som man kan tage med til de "rigtige" bjerge, hvor man også selv skal cykle op. Og køre på singletracks uden større drops og hop

    Metaen er i højere grad til bjergene/Enduro og bike parks hvor man mere bruger lifte op, den vil også kunne bruges på danske DH spor, den kan godt kører opad.
    Dette er en grov indeling. Så hvis du ikke har planer om at tage til alperne, Norge køre bikeparks osv eller tænkt dig give den gas på de danske DH spor jævnligt, så er trancen alt rigeligt.



  • #8   21. mar 2015 Mødte en tysker på en Meta SX i Hafjell sidste sommer, og han kunne fint følge med nedad. Han fortalte at han brugte cyklen til både XC, enduro og downhill, så hvis du har planer om at tage til udlandet indenfor de næste par år (hvilket helt klart kan anbefales) skulle du næsten vælge Meta'en. En Trance vil i hvert fald være lige i underkanten hvis du tager til udlandet for at køre downhill i bikeparks..

  • #10   22. mar 2015 Commencal Meta - den har mere at byde på kort sagt.

  • #11   22. mar 2015 Jeg hælder mest til trancen da jeg tvivler på at jeg kommer uden for Danmarks grænser med min cykel. Når man siger "AM" er det så "all mountain"? Er det ikke lidt det samme som feks helårs dæk, altså lidt god til det hele men ikke rigtig god til noget?

  • #12   22. mar 2015 Nej.

  • #13   22. mar 2015 Nej til hvad?

  • #15   22. mar 2015 En AM cykel er en fremragende cykel hvis man bruger den til det den er skabt til. Nemlig bjerge hvor man selv køre op til de single track man vil ud og have det sjovt på. Eller feks Heldagsture hvor man køre mange højdemetere både op og ned.
    Men der er langt imellem sporene herhjemme hvor du vil kunne udnytte potentialet i AM cykel fuldt ud. Så vil du have fuld glæde af sådan en cykel så skal den med ud og se nogler bakker på mere end 130 m. Der er jo ikke langt til Harzen eller feks Vallåsen.


  • #16   22. mar 2015 Hvorfor skulle en trail cykel som trancen ikke kunne bruges der?

    Den er også kanon til XC brug..


  • #18   22. mar 2015 Enig med de andre. Hvis du ikke kommer uden for landet, og ikke vil besøge bikeparks hvis du endelig tager ud i den store verden, så kan du fint klare dig med en Trance.

    Kører med en ven, som lige har købt en Specialized Camber Evo (trail cykel med 29" og 120 mm vandring), og den fungere fantastisk til det meste. Den har nok vandring til lette AM ture i udlandet, er væsentligt sjovere end en XC cykel på nedkørslerne, og kan fint følge med opad. Syntes de fleste burde overveje en trail cykel frem for en XC cykel hvis man gerne vil have det lidt sjovere når man triller rundt i skoven. Men det er bare min mening. smiley


  • #19   22. mar 2015 Kører for resten selv på en 26" hardtail med en kronrørsvinkel omkring de 66 grader, 160 mm vandring på forgaflen og en akselafstand, der er 2 cm kortere end på min downhill cykel. Det kan godt være det ikke er den hurtigste klatreged, men jeg har altid et smil på læben når jeg flyver rundt i skoven på den. Foretrækker helt klart selv at have det sjovt, frem for at køre de hurtigste omgangstider. Og den tid man mister på opkørslerne indhenter man nedad. smiley

  • #21   22. mar 2015 Der er godtnok delte meninger. Er en giant anthem i virkeligheden bedere til de danske skove? Jeg har en giant xtc 1 nu og det er en god cykel, jeg kunne bare godt tænke mig en cykel som jeg kan være mere agressiv på, hvis i forstår hvad jeg mener.

  • #22   22. mar 2015 Jeg har på intet tidspunkt skrevet at en Trance og en Camber er det samme.... Siger til at starte med at en Trance er mere end rigeligt til det meste både her i Danmark og i udlandet. Derefter skriver jeg at en af mine venner har købt en trail cykel, som fungere rigtig godt til det danske, og samtidig også kan benyttes i udlandet, hvorefter jeg argumentere for at flere bør vælge en trail cykel, i stedet for en XC cykel. Er godt klar over jeg ikke kommer med et eksempel på en trail cykel, og man af den grund kan komme til at misforstå indlægget og tro at jeg skriver en Trance er en god trail cykel..

    Hvis jeg skal komme med et eksempel på hvilken trail cykel jeg ville vælge fra både Commencal og Giant:

    Commencal: http://www.commencal-store.co.uk/PBSCProduct.asp?ItmID=15147453

    Giant: http://www.giant-bicycles.com/en-us/bikes/model/anthem.sx.27.5/18755/76189/

    Jeg ville personligt foretrække Commencals cykel grundet 1x10 setup + prisen. Hvad angår X-Fusion affjedringen, så har jeg kun gode ting at sige om det. Har selv kørt med deres gafler de sidste par år, og det fungere virkelig godt. smiley


  • #23   22. mar 2015 Anthem i 27.5" i den SX udgave som der er linket til er med 120mm gaffel frem for den traditionelle 100mm
    Synes den ligner et godt bud på en allround cykel til danske forhold


  • #24   22. mar 2015 Og hvis du vil køre mere aggressivt, hoppe og tage drops skal du da vælge en trail cykel. Tror en XC'er som en Anthem er væsentligt mindre legesyg end den Commencal og den Giant jeg linker til. Hvis det er for at køre lidt vildere på nedkørslerne får du ikke så meget ud af at gå fra en XC cykel til en anden XC cykel..

  • #25   22. mar 2015 Som du selv siger Simon. Så smiler jeg sgu mest ned ad bakke, men præstationen i at køre op igen er også vigtig i min bog.

  • #26   22. mar 2015 den anthem du har linket til er lige lidt over mit budget, det var derfor at den trance 2 kom ind i billedet. den commencal du linkede er sgu også super fed

  • #30   22. mar 2015 Ellers kan du se på Kona's Process 111. Fik en ret god anmeldelse af Pinkbike, og så vidt jeg har forstået på det, har de taget en trail/AM cykels geometri og givet den 111 mm vandring bagtil og 120 foran. Skulle være ok at klatre på, og skide sjov ned ad bakkerne. smiley

    http://www.pinkbike.com/news/Kona-Process-111-DL-Review-2013.html


  • #31   22. mar 2015 Her er en lille video der meget godt viser hvad en AM cykel er helt perfekt til.
    http://www.pinkbike.com/news/switzerland-mountain-biking-part-four-becs-de-bessonval-dherens-2015.html
    Og denne hvor Metaen sx er på hjemmebane

    https://m.youtube.com/watch?v=uG4Be7-JtIw


  • #32   22. mar 2015 Jeg tror sgu at det bliver en trance;) der har ellers været mange cykler oppe og vende:)

    Tak for alle svarene!


  • Claes M
    Claes M Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Svar: 2
    #33   23. mar 2015 Jeg har selv en trance 2 og det er en super cykel når det går ned og den er også fin nok til stigninger

  • #34   23. mar 2015 AAaaalt for mange kommentarer til at jeg lige magter at læse op på dem!

    Jeg kører selv på Meta SX, og er yderst tilfreds med den!
    Dog er jeg ikke den store XC haj, og bruger den faktisk mest kun til udlandet og det "downhill" som danmark kan byde på. Jeg har dertil Hardtail udgaven af SX'en som XC cykel ved siden af..

    Jeg ville klart anbefale dig en fra Commencal, men jeg ville ok hellere anbefale dig en Meta AM V4 med 27,5" hjul. Den klare opkørslerne bedre end en SX, og så er den (næsten) lige så legefuld.

    Du skal lige være opmærksom på at den du linker til er neon pink ! smiley


  • #35   23. mar 2015 Der er damer i pink smiley

  • #36   23. mar 2015 Pink er det nye sort smiley mine kører skam helt fint!

  • #37   23. mar 2015 Jeg har fået så mange inputs i den her tråd, så jeg næsten er mere i tvivl nu haha

Kommentér på:
Commencal Meta Vs giant trance

Annonce