{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.520 visninger | Oprettet:

Lasse J
Lasse J
Tilmeldt:
31. maj 2014
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 9

Cykelcomputer til MTB {{forumTopicSubject}}

Hej CG
Jeg er på udkig efter en cykelcomputer til brug i skoven når jeg kører på MTB. I dag bruger jeg et GPS løbeur men det har nogle begrænsninger i særdelshed ved aflæsninger under aktivitet:-)
Jeg vil derfor høre om I kan anbefale en cykelcomputer til brug i skoven og tænker måske at den skal være lidt robust/holdbar i forhold til en cykelcomputer som bruges til en racer?
Udover de normale funktioner som følger med en alm. GPS computer må den meget gerne have puls, men ikke kadance. max. pris ca. 1500 kr.
Jeg håber I kan guide mig på rette vej - på forhånd tak for hjælpen.

mvh. Lasse


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cykelcomputer til MTB
  • #1   10. apr 2015 Jeg bruger selv Edge 810, som jeg er glad for.
    Til dit budget ville jeg se om jeg ikke kunne finde en Edge 510.


  • #2   10. apr 2015 Eller en brugt Edge 500. Har haft såden een et års tid og den er bare klippe stabil og nem at aflæse under kørsel.

  • #3   10. apr 2015 Enig med 500 - ligeledes 800. Men til budgettet ville jeg gå efter 510 pga. bluetooth overførsel til en smartphone. Så er man fri for at skulle overføre med kabel og det er muligt at lave livetrack (her tænker jeg sikkerhed, når man kører alene)

  • #4   10. apr 2015 Edge 500 stemmer jeg også på......den kan det samme som en edge 800, dog ikke kortfunktionen, som er ubrugelig i skoven alligevel.

    Edge 500 har ikke et lige så lækkert display som edge 510, men er jo ligegyldigt, da edge 500 dispayet er rigeligt fint til, at man kan se alle relevante informationer på farten.

    Jeg mener edge 500 også kan navigere efter en foruddefineret gps rute, hvilket kan være fint og bruge for, at lære nye spor og kende.

    Edge 500 er mindre og lettere end edge 800 og det betyder faktisk lidt på MTB.

    Jeg kører selv med edge 800. Når den går i stykker så køber jeg en edge 510 eller tilsvarende. Jeg bruger selv tit funktionen med og navigere efter en gps rute. Selve kortfunktionen med navigation bruger jeg faktisk også og det er fordi edge 800 kan navigere hen til starten af en gps rute.....det er smart hvis ruten ligger i en by/skov man ikke kender så godt. Man kunne dog lige så godt indtaste adressen på sin mobil.

    Det der med livetrack er en sjov men reelt ligegyldig feature. Hav istedet 112 appen på din mobil og kør altid lidt mere forsigtigt hvis man er alene.

    At man efter træning kan overføre sine data efter træning uden en ledning på 510 er selvfølgelig smart. Men da enheden jo alligevel skal oplades så skal den jo alligevel forbindes til en ledning. Jeg forbinder nlot min edge 800 til computeren op oplader mine træninger...den tid edgen er koblet til computeren er rigeligt til, at den altid er opladet.


  • Lasse J
    Lasse J Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 9
    #5   12. apr 2015 Hej
    Mange tak for jeres gode input - jeg har nu bestilt en Garmin Edge 500 og venter bare på den bliver leveret:D


Kommentér på:
Cykelcomputer til MTB

Annonce