{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.342 visninger | Oprettet:

Cyklens betydning for evner. {{forumTopicSubject}}

Hej alle på CG

Jeg undrede mig over hvor meget en cykel kan betyde for ens evner. Foreksempel - ville i kunne lave nogle af de samme tricks på en citybike som i ville kunne på jeres egen, eller ville foreskellen være for stor? og hvorfor? Jeg er selvfølgelig klar over at der spille en masse faktorer ind, som vægt, holdbarhed, geometri og størrelse. men hvor stor en betydning har de.

Jeg har aldrig testet en cykel der var i højere prisklasse end 5k så jeg har ingen anelse. Selv finder jeg det foreksempel meget svært at lave manuals, wheelies i længere stræk og endoes mere end et par meter og jeg synes ikke det er fordi jeg ikke øver nok eller presser mig selv for lidt.

Profferne kører selvfølgelig på de bedste cykler men ville de gå helt kolde hvis de fik stillet en cykel til rådighed der kun havde kostet det halve? (hvor vi antager de havde vændet sig til den).


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cyklens betydning for evner.
  • #2   29. mar 2008 Jeg tænkte faktisk bare på profferne sådan generelt i alle cykel-sportsgrene.

    Okay så det man betaler for er altså primært holdbarhed i forhold til egenskab, hvis vi snakker DJ, DH og FR.


  • #4   29. mar 2008 Okay. Jeg har også hørt at dæk er en af de bedste ting man kan opgradere på i forhold til pris. Er det rigtigt?

  • #6   29. mar 2008 Hvad er så det mest nødvendige for dig?

    Er der ikke også andre der har kommentare?


  • #8   29. mar 2008 Til dirjump synes jeg de vigtigste ting er baghjul, gaffel, krank.

  • #10   29. mar 2008 Okay men hvad har i så at sige til det oprindelige emne. Altså hvad betydning en god cykel har for en køres evner?

  • #11   30. mar 2008 Okay kunne godt forestille mig at det ikke er så meget cyklen der gør forskellen når vi snakker race og xc. Men hvad med Dirtjumping og Downhill. Hvor stor en forskel gør de så?

  • #13   30. mar 2008 Okay tænkte jeg nok. Mange tak for svarene.

  • #15   30. mar 2008 Du har nok ret. Men lasse ville du kunne manuale lige så langt på en xc som på en dj?

    Jeg har utrolig svært ved det. Jeg har set mange manual tutorials og alt muligt, men det forkommer bare så svært. Jeg tror det er fordi min låge er så tung fortil at når jeg læner mig tilbage så skal jeg så langt tilbage at når jeg når til balancepunktet så føles det som der ingenting skal til før jeg ligger med ryggen mod asfalten.


  • #17   30. mar 2008 til xc vil jeg mene at det er.

    Dæk
    hjul
    bremser
    forgaffel/bagdæmper (til dem som køre med så noget)

    Det er det matriele. Det som gør ens egen tur bedre er helt klart mere teknik. Jeg er ikke super hurtig men når der dukker nogle landevejs gutter op på deres mtb'er så er de somregl sat inden opvarmningen er slut. primæt pga af mangel på teknik. (ikke sagt at alle landvejs ryttere mangler teknik =))


  • #18   31. mar 2008 Tak for svarene. Jeg er selvfølgelig klar over at cyklen har en betydning. Det jeg var ude efter var at finde ud af hvor stor en betydning den havde for de forskellige cykeldicipliner der er, og det tror jeg jeg har forstået efterhånden.

Kommentér på:
Cyklens betydning for evner.

Annonce