{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Suntour forgaffel
  • #1   26. maj 2015 Tekniskset er de fine nok og kan sagtens bruges, men min erfaring hvad ang. Suntour er at de er lavet af en lav kvalitet.
    Som gør at rørene ruster på belægningen på et tidspunkt.
    De har en hvis vægt.
    At det ikke kan betale sig at reparer dem.

    Men derudover kan man sagtens køre med dem og køre livet ud af den, hvis man ikke vil ud og invester i ny forgaffel.

    Har lige bestilt en xc 32 til 29" som replacement på min specialized, den har nogle gode specs i forhold til prisen


  • Mikkel s
    Mikkel s Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 112
    #2   26. maj 2015 Suntour = dont go there!

  • #3   26. maj 2015 nu laver suntour også rigtig kvalitets forgafler smiley

  • #5   27. maj 2015 http://www.bikeradar.com/gear/category/components/forks-suspension/?searchTerm=Suntour&type=review&productPriceFrom=0&productPriceTo=0&maxPrice=2399

    Jeg har kun min Fox f32 og et par kortere ture med en reba til sammenligning, men xc32 er ikke nogen fantastisk forgaffel..

    Peter: hvorfor ikke en fast forgaffel når du nu har lavet din stenhopper om til bycykel?


  • #6   27. maj 2015 nu har jeg prøvet 2 forskellige suntour både i den billige ende og ik det helt dyreste men derop af og så har jeg prøvet både Rock Shox silver og gold og 2 forskellige FOX ctd 32 og 1 FOX ctd 34 efter min mening er der meget stor forskel fra suntour til FOX (og det er prisklassen selvfølgelig også) smiley og jeg syntes hurtigt at suntour bliver trælse og køre skidt Rock Shox (syntes JEG) er næsten det samme den virker bare i lidt længre tid og tager nogle flere slag men skal du ha en forgaffel der virker (efter MIN mening) så køb FOX og når det bare er til alm mtb så køb en Fox 32 med ctd så går du ik helt galt i byen smiley smiley smiley

  • #8   27. maj 2015 Ahhhh Mark drop nu det Fox Fanboy. smiley
    Fox har absolut deres at kæmpe med specielt i forhold til prisen. Deres priser er lige rigeligt høje sammenlignet med hvad du får fra andre mærker. Specielt ved deres "billig" gafler. Du sammenligner jo æbæer og appelsiner med de gafler du nænver. Og når du siger prøvet hvad er det så lige enkelt hurtigtur i skoven eller over en lange periode med korrekt indstillet og indkørt gaffel

    Suntours top gafler for gode anmeldser alle vegne og koster ca det halve af en tilsvarende fox. Selv har jeg en Suntour Durolux 2013 model gaffel på min fully og der er intet at sætte en finger på funktion ellers kvalitets mæssigt. Har brugt den siden juni 2013 skiftet dustseal og skumringe, Der er intet tegn på slid på inder ben eller slør.

    Peter HK du burde have lagt lidt flere penge og gået efter en Reba.


  • #9   27. maj 2015 ja jeg kørte med hver gaffel i ca 1/5 år med korrekt indstilling = går jeg meget op i smiley smiley køre selv med det her setup nu og har brugt ca 2 mdr på at indstille det så en gang fox altid fox smiley

    profilbillede
  • #10   27. maj 2015 uanset hvad så, så ændre det ikke på at kvaliteten på suntours forgafler på cykler til 6000 kr eller generelt de suntour modeller der bliver solgt herhjemme monteret på cykler er af en lav kvalitet. belægningen er dårlig, og tæring kommer rigtig hurtigt.

    Har lige modtaget rockshox XC 32 29" solo air, splinter ny til en rigtig lav pris.


  • #11   27. maj 2015 Her

    profilbillede
  • #13   27. maj 2015 Nej, pointen er at suntour forgafler som er monteret på de såkaldte cykler til 6000 kr er af en billig kvalitet, og at man skal cykle dem indtil de er færdige og så skifte dem ud med en af højere kvalitet, eller hvis man vil det med det samme DaveB... smiley
    Forums starter spørgsmål var:
    Har set der sidder suntour forgafler på de billigere cykler i Scott mtb program. Er der nogen der har erfaring med disse forgafler? Er de fine nok hvis man kommer en tur i skoven eller skal der investeres i gafler med luft dæmpning? Mvh C.

    Og svarede blot min erfaring omkring dem bum bum smiley
    og så postede jeg et billede af min replacement af min sountour, som jeg købte til samme pris som en suntour forgaffel splinter ny


  • #14   27. maj 2015 Afhænger det ikke også af hvordan og hvor ofte det skal bruges? Og hvornår ens penge pung siger stop?
    For hvis det er til kun at køre på de store veje i skoven, en gang om ugen, så kan en såkaldt billig cykel med "bras" gearskifter, godt løse opgaven. Og køre 2000km uden at skifte hele skidtet ud, endda med ture på små stier og mudderhuller.
    Det har min Ghost da kunnet.

    Så det afhænger da også af bruger og behov.

    Men jeg må da lige skrive at, rigtig mange indlæg herinde bliver besvaret med at hvis ikke man vælger de dyre serier og bestemte modeller. Så er det bare noget bras.
    Man er, det er jeg også selv med mit HiFi anlæg, farvet af hvad jeg selv synes er godt. Men ikke alt behøver at være det ypperste.


  • #16   28. maj 2015 Tak for jeres svar.
    Jeg er endt med at kigge på 2 Scott modeller.
    Aspect 710 til 7500
    Scale 770 til 6700
    For og imod disse 2? Nogen der har prøvet dem som kan evaluere?

    Mvh Carsten


  • #17   29. maj 2015 Scalen ville være mit valg. Fint stel med muligheder for at bygge videre - aspect er sælg videre, hvis du bliver bidt og vil opgradere.

Kommentér på:
Suntour forgaffel

Annonce