{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
636 visninger | Oprettet:

hjælp igen............. {{forumTopicSubject}}

skal bestille shimano ultegra sl geargruppe på bikebuster, men skal vælge flere forskellige ting omkring kranksæt. længde 172.5 men så skal man vælge om det skal være 34/50 el 39/53 hvad er dette og hvad er alm.

derefter skal man vælge bagskifter short-medium eller triple cage- hvad er alm valg

og derefter cassette som bliver 12.25 tror jeg idet jeg kan se at der det mest alm. ik??

og til sidst bsa el. ita men der skulle issac rammerne passe med bsa.


nogen som kan hjælpe.

jeg er 183 cm og skal bare i dk som motionist.


http://www.bikebuster.dk/detaljer/500054.html


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp igen.............
  • #1   16. maj 2008 34/50 og 39/53 er størrelsen på klingerne der sidder på. Ved ikke hvad der er almineligt.
    Næste spørgsmål: det er hvor lang armen på bagskifteren skal være.


  • #2   16. maj 2008 Foran= Det erne er "alm" gearing (39/53)
    og den anden er compact (34/50)
    Valg af kasset afhænger af gaeringen foran!!!!

    (link fjernet)
    Taget fra Bikebuster artikler

    Hvorfor compact kranksæt?
    Af Per Bausager

    Det var FSA, der opfandt kompakt kranksættet. Det er en opfindelse, der er lige så simpel, som den er genial. Ideen er reelt et svar på de samme behov, som trippel kranksættet dækker, specifikt at opnå en gearing så motions cykelryttere kan takle de vanskeligste stigninger uden af "brække benene".

    Konceptet bag kompakt kranksættet er, at man reducerer antallet af tænder på en klinge, for eksempel ville man i stedet for den traditionelle 39/53 kombination have en 34/50. Fremefter vil brugen af en 11/25 kassette muliggøre en gearing, der ellers kun er mulig med et trippel kranksæt. Og det største gear 50x11 vil bringe cyklen længere fremad pr. pedal omdrejning end den alternative 53x12, det vil svare til 53x11,7. Det mindste gear med kombinationen 34x25 vil svare til 39x29.

    Der er yderligere fordele ved denne løsning:

    1. Meget lavere vægt end en trippel kranksæt løsning, der ville kræve en længere krankaksel, længere geararm og tre større klinger.

    2. Løsningen kan gennemføres på en eksisterende cykel uden at skulle ændre på andet end kranksættet.

    3. En kortere aksel (mindre Q-faktor) hvilket betyder bedre kraftoverførelse, bedre aerodynamik og lavere vægt.

    Bedste råd er at snakke med dem istedet for!!! Gearing er noget som skal passe rytteren og ikke hvad andre køre med.



  • #3   16. maj 2008 bikebuster de er ligeglade - de skrev at det var lige meget hvad jeg valgte- derfor spørger jeg her. men hvilken en ville du vælge bo- hvis der er bedre kraftoverførsel og mindre vægt?

  • #4   16. maj 2008 Bo V ellers er der jo også fusker metoden...at gå ned i den lokale cykelbutik og spørge dem, virke intressert og så sige at du skal lige tænke over det.og gå... Ikke særligt pænt, men der for du nok det bedste svar...Personligt syntes jeg compact ikke er nødvendig i flade danmark, men det lidt lige som at spørge folk om de køre shimano eller campa. Ville nok gå efter 53-42 og en 11-23 hvilken jeg også køre med nu He He.

  • #5   16. maj 2008 haii bo v.. hvis du vil spare lidt penge på gruppen,, så køb den herfra:
    (link fjernet)


  • #6   16. maj 2008 det bliver sådan
    39/53 172,5 mm short cage og 12/25

    kan den kombi. findes på din tyske side?


  • #7   16. maj 2008 kompi'en
    (link fjernet)


  • #8   16. maj 2008 tak. der sår noget levering på nogle af stumperne længere nede på siden- har det nogen indflydelse på den vare som jeg skal bestille(ikke så hård til sproget)

Kommentér på:
hjælp igen.............

Annonce