636 visninger
|
Oprettet:
hjælp igen............. {{forumTopicSubject}}
skal bestille shimano ultegra sl geargruppe på bikebuster, men skal vælge flere forskellige ting omkring kranksæt. længde 172.5 men så skal man vælge om det skal være 34/50 el 39/53 hvad er dette og hvad er alm.
derefter skal man vælge bagskifter short-medium eller triple cage- hvad er alm valg
og derefter cassette som bliver 12.25 tror jeg idet jeg kan se at der det mest alm. ik??
og til sidst bsa el. ita men der skulle issac rammerne passe med bsa.
nogen som kan hjælpe.
jeg er 183 cm og skal bare i dk som motionist.
http://www.bikebuster.dk/detaljer/500054.html
jun 2006
Følger: 17 Følgere: 16 Cykler: 3 Emner: 15 Svar: 1.281
Næste spørgsmål: det er hvor lang armen på bagskifteren skal være.
apr 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Cykler: 4 Emner: 52 Svar: 1.012
og den anden er compact (34/50)
Valg af kasset afhænger af gaeringen foran!!!!
(link fjernet)
Taget fra Bikebuster artikler
Hvorfor compact kranksæt?
Af Per Bausager
Det var FSA, der opfandt kompakt kranksættet. Det er en opfindelse, der er lige så simpel, som den er genial. Ideen er reelt et svar på de samme behov, som trippel kranksættet dækker, specifikt at opnå en gearing så motions cykelryttere kan takle de vanskeligste stigninger uden af "brække benene".
Konceptet bag kompakt kranksættet er, at man reducerer antallet af tænder på en klinge, for eksempel ville man i stedet for den traditionelle 39/53 kombination have en 34/50. Fremefter vil brugen af en 11/25 kassette muliggøre en gearing, der ellers kun er mulig med et trippel kranksæt. Og det største gear 50x11 vil bringe cyklen længere fremad pr. pedal omdrejning end den alternative 53x12, det vil svare til 53x11,7. Det mindste gear med kombinationen 34x25 vil svare til 39x29.
Der er yderligere fordele ved denne løsning:
1. Meget lavere vægt end en trippel kranksæt løsning, der ville kræve en længere krankaksel, længere geararm og tre større klinger.
2. Løsningen kan gennemføres på en eksisterende cykel uden at skulle ændre på andet end kranksættet.
3. En kortere aksel (mindre Q-faktor) hvilket betyder bedre kraftoverførelse, bedre aerodynamik og lavere vægt.
Bedste råd er at snakke med dem istedet for!!! Gearing er noget som skal passe rytteren og ikke hvad andre køre med.
feb 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Cykler: 2 Emner: 59 Svar: 135
apr 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Cykler: 4 Emner: 52 Svar: 1.012
jun 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Cykler: 3 Emner: 48 Svar: 655
(link fjernet)
feb 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Cykler: 2 Emner: 59 Svar: 135
39/53 172,5 mm short cage og 12/25
kan den kombi. findes på din tyske side?
jun 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Cykler: 3 Emner: 48 Svar: 655
(link fjernet)
feb 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Cykler: 2 Emner: 59 Svar: 135
hjælp igen.............