{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.848 visninger | Oprettet:

Thomas J
Thomas J
Tilmeldt:
19. jun 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Kildemoes, Fuji eller Avenue {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg håber at jeg kan få lidt hjælp herinde, jeg står overfor at skal købe en ny cykel, mit behov er til ca. 20 km om dagen, på flad vej, dog lidt åben landskab.

Jeg har kigget på tre cykler, henholdsvis:

Kildemoes Logic sport, 9 udv. Shimano Deore gear til ca. 5000 kr

Fuji Pro 9, Shimano LX 9-speed til ca. 5500 kr

Avenue Airbase 8R, 8 udv. Shimano Tiagra gear til ca. 6300 kr.

Minusset ved de tre cykler er:

Kildemoes, hvor godt er gearet i forhold til de to andre, den som jeg prøvede hos forhandleren trængte til at blive justeret.

Fuji, kender ikke mærket, og virkede umiddelbart lidt tung i forhold til Kildemoesen. Gearet skulle vist være et mountainbike gear, af den bedre slags - det er dog ikke et minus.

Avenue, helt klart den bedste cykel af de tre, men den fåes kun med 55 cm stel, og jeg er ikke så høj - 171 cm.

På forhånd, tak for hjælpen.

Thomas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kildemoes, Fuji eller Avenue
  • #1   20. jun 2008 Fuji har lige indført et nyt "garanti-koncept"...

    Der er evighedsgaranti på stellet.
    2 års garanti på lakeringen
    5 års garanti på kranboxen

    ...mener der er en fjerde pind, men den kan jeg ikke lige huske... Men tjek hos din lokale fuji-forhandler, han/hun kan fortælle dig nærmere om det.

    Sådanne garantier er bestemt værd at tage med i overvejelserne


  • Søren A
    Søren A Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #2   20. jun 2008 Jeps , den du mangler er 2 år på alle dele. og er det ikke 3 år på lak ??


  • #3   20. jun 2008 @Søren A - jo, det godt tænkes at det var 3 år... så bare lige plakaten igår...så den blev lige gengivet frit fra leveren smiley

    Tak for opklaringen med den sidste pind!


  • #4   20. jun 2008 Mit råd? Køb en racer og sæt de pedaler på du ønsker. Når man cykler 20km. om dagen så er det vigtigt at man får mest muligt ud af sine tråd.

    Her et et bud på en city/racer: (link fjernet)

    Og et bud på en racer kunne være:
    (link fjernet)

    Der findes sikkert en racer med lidt bedre udstyr end den jeg linker til, men racer er ikke det jeg kigger mest på til hverdag. Dog vil jeg sige at den er rimlig fornuftig.


    Forreste så fåes Avenue også i str. 52, dog KUN i en kedelig grå farve.

    Vh.


  • Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #5   20. jun 2008 Hej alle

    Tak for alle svarene, valget faldt på fuji'en, da det var et godt tilbud jeg fik, og der var lidt overvejelser der pegede i den retning.

    Jeg prøvede Avenuen, lige inden jeg kørte hen for at se/prøve fuji'en. den var lidt træls stel mæssigt for mig.

    Avenuen kunne jeg kun få i 55 cm stel, i Airbase modellen.

    Jeg købte Cyklen hos Riis cykler i Nørresundby, det var virkelig en god og venlig betjening. kan kun anbefales.

    Mvh

    Thomas


Kommentér på:
Kildemoes, Fuji eller Avenue

Annonce