{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.324 visninger | Oprettet:

begynder viden ? {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Nu når man snart de 30år og jeg har fået ud af kæresten, at hun giver mig en racer i gave. Det skulle være en god begynder cykel, som bliver samlet i italien osv.... Flere detaljer må jeg desværre ikke få.

Jeg vil dog gerne have noget viden omkring det udstyr man kan få...dvs både cykel, sko, pedaler osv.

Så er der en der kan give en god basis viden videre eller evt henvise til et sted, hvor man kan læse om det.

Hvad er kvalitets-stel, pedaler, sko, hjelm, bukser osv...hvorfor er fx en hjelm til 1500 bedre end en til 500. Hvad skal man være obs på, når man vælger pedaler & sko. ( cyklen leveres uden pedaler). Skal man fx købe det samlet hos en cykel-pusher.

Hvad med gear. Hvad skiller god kvalitet fra ok kvali.

Jeg søger en basis viden. Jeg fik engang anskaffet mig en motorcykel. Her var god basisviden det med "hjelmen sidder roligt på hovdet ved høj fart og larmer ikk såmeget, når du køber kvailitet"...." motorcykel støvler kan fåes til skiftende vejr...men nogen kan være dårlige at gå i, hvis man fx stiller mc´en et sted og skal gå en tur"

En der en venlig person der vil hjælpe mig lidt smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  begynder viden ?
  • #1   17. jul 2008 Gear serier Shimano racer:
    1: Dura ace Bedste
    2: Ultegra SL
    3:Ultegra
    4:105
    5:Tiagra
    6:sora Dårligt

    Gear serier Sram racer:
    1: Red Bedst
    2: Force
    3:Rival

    Gear serier Campagnolo racer:
    1: Record Bedst
    2: Chorus
    3: Centaur
    4:Veloce
    5:Mirage
    6:Xenon Dårligst

    Carbon rammer er dyrest eller med andre ord jo mere carbon på cykling jo dyre.
    Og i racer verden er vægt alt også mht. Sko, hjemle osv. Håber du lige kunne bruge det


  • #2   17. jul 2008 Cyklen*

  • #3   17. jul 2008 tak for svaret smiley

  • #4   17. jul 2008 Hejsa

    Det er sgu da en fed måde at runde de 30 på:) Hun må være helt vild med dig, når hun arrangerer sådan en surprise:)


  • #5   17. jul 2008 taaak smiley

    Ja, der er ingen tvivl om, at hun er små-vild med mig smiley


  • #6   17. jul 2008 Tillykke med de 30 og med cyklen...når den kommer smiley

    I forlængelse af det Peter H skriver ang carbon, så vil jeg tilføje, det er bedre at købe High-end Alu, end Low-End Carbon...

    Derudover, så er en hjelm til 1500 ikke nødvendigvis bedre end den 500. Det handler om at få en hjelm, der passer godt til ens hoved...

    Sko skal du også vælge ud fra, hvad der sidder godt på din fod - hvis skoen trykker på et sted, hvor den ikke burde trykke, så bliver det et mareridt at køre med.. I forhold til pedaler, så køb nogle hvor der er "float" - dvs at du kan bevæge dine fødder x-gradertil hver side, når du er klikket ind i pedalen. Det er for at undgå knæskader...

    ...og så er der masser af god læsestof, hos den nu, desværre, afdøde Sheldon Brown.
    www.sheldonbrown.com

    Det var lige mine "5 cent" - håber du kan bruge dem!

    Mvh



  • #7   19. jul 2008 mange tak for rådende og linket Kent....

    Jeg har fået ud af hende....at der er carbon forgaffel på...så spændende spændende... og skal selvf nok smide billeder ind...når den kommer


  • #8   19. jul 2008 Det var så lidt, Frank - spørg endelig hvis der er noget du er i tvivl om.

    He he - det sætter tålmodigheden prøve, hva'? smiley


Kommentér på:
begynder viden ?

Annonce