{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.388 visninger | Oprettet:

Anders B
Anders B
Tilmeldt:
5. maj 2013
Følger: 2 Emner: 8 Svar: 10

DJ cykel til trailriding? {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg er forholdsvis ny inden for mtb da jeg har cyklet trial og lidt bmx før men er rigtig interreset i mtb og ville høre om man kunne bruge en dirt jump cykel til almindelig xc kørsel i skov? har kigget på xc cykler og synes mange af dem er mindre pæne, jeg kan bedre lide DH og DJ cykler men har set nogle herinde med en hardtail med lidt længere forgaffel på end almindelig, de er mega fede!
Og så skal det lige siges, jeg synes 29'er har for store dæk, det gør dem grimme, mens nogle 26'er har et grimt stel i modsætning til 29'erne...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DJ cykel til trailriding?
  • #2   29. nov 2015 Har kørt alt fra DJ og DH til XC og AM på min NS Clash hardtail. Vil overhovedet ikke anbefale at du køber en DJ specifik cykel til normal XC brug, men det er muligt at skaffe cykler som kan fungere rimelig godt til det hele.

    CRC sælger en Clash 2 for omkring 6000, og smider du lidt ekstra efter et sæt nye bremser har du en helt fin begyndercykel at køre vildt på. Når du begynder at blive mere bidt af sporten er der også mulighed for at smide dropper post, ny forgaffel osv. på, for at gøre den endnu hurtigere og bedre at køre på.

    http://www.chainreactioncycles.com/dk/en/ns-bikes-clash-2-hardtail-bike-2015/rp-prod125503

    Du skal bare huske på at der er en grund til man designer de forskellige cykler som man gør, og det er netop at få de bedst mulige egenskaber indenfor én specifik kørestil. Så hvis du endelig køber en DJ eller DH specifik cykel til at køre XC, så kan du godt forvente at det ikke bliver en særlig fed oplevelse.


  • Kenneth P
    Kenneth P Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 1 Cykler: 2 Svar: 6
    #3   30. nov 2015 Jeg bestilte en "alm xc" Stivstel cykel med et 15" stel, 100mm vandring på gaflen og 27.5 hjul.
    Den har jeg så bygget om til 1X7 gear, kortere frempind, andet styr med højere rise, flats, anden sadel og bare trimmet den ind så den faktisk er blevet til en DJ´er - Jeg køre primær DJ og DH men pga af opsætningen har jeg stadig mulighed for at køre spor, jeg kan dog ikke få en sadel højde der passer helt men det er til at leve med smiley


  • #4   30. nov 2015 Kenneth: Det projekt er jeg lidt nysgerrig i. Kan du smide et billede op, for det lyder lidt spøjst med en "DJ" cykel med 27,5" hjul og XC stel. smiley

    Og bliver det ikke lidt hårdt så snart det går stejlt opad med 1x7 gearing?


  • Kenneth P
    Kenneth P Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 1 Cykler: 2 Svar: 6
    #5   30. nov 2015 Jeg opretter den lige senere så kan du se den, mht gear, så nej, tværtimod så kniber det med farten når det går ligeud, så der hjuleres godt igennem! Og som sagt køre jeg mest dj og dh så har ikke det helt store behov for flere gear!

  • Kenneth P
    Kenneth P Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 1 Cykler: 2 Svar: 6
    #6   30. nov 2015 Den ligger til indstemning nu!

Kommentér på:
DJ cykel til trailriding?

Annonce