{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.248 visninger | Oprettet:

Hjælp til valg af MTB {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg skal til at have mig en ny cykel. Og jeg er blevet enig med mig selv om det skal være en MTB som kan holde nogle år, og som ikke er alt for dyr. Men problemet er, at jeg ikke ved hvilken der passer til mine behov. Jeg ved ikke om der skal være hardtail eller full susp. - jeg synes at full susp. er rimelig dyre, og nok for pebrede til mit budget. Men, jeg kunne godt bruge lidt hjælp til at finde den rigtige. Det jeg skal bruge den til er: Til og fra skole / arbejde, og lidt skov og grusvej. Jeg skal også ligge og køre lidt på baghjul og lign. Måske en lille smule hop - men det er ikke vilde hop, ikke 10 m eller sådan noget. Max en 70-90 cm eller sådan noget. Men det er ikke vigtigt. Jeg har ikke rigtig nogen prisgrænse da jeg ikke har pengene endnu. Men nok omkring en 5000kr. eller deromkring. Jeg håber i vil hjælpe mig.

På forhånd tak. Lasse


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til valg af MTB
  • #1   21. jul 2006 Min GT Arrowhead kostede 5000 da jeg købte den for 6år siden har den ikke her inde men der ka findes billeder af en magen til på google eller andre steder med billeder smiley

  • #2   21. jul 2006 og den ka jeg da ikke klage over.... Jeg har været tilfreds med den på langture....

  • #3   21. jul 2006 okay, jeg kigger lige på det. men er åben for nye forslag

  • #4   22. jul 2006 er der slet ikke andre der har nogle forslag ? : /

  • #5   23. jul 2006 jeg leder bare efter en alm. mtb. og så senere en dj eller trial eller lign. men lige nu er det en helt alm. mtb

  • #6   25. jul 2006 hejsa

    husk atfå en ordentlig prøvetur før du køber!!!!

    generelt lyder det til at din cykel skal være allround, men en del trail/freeride, så et stel der er lavt og ikke for langt er at foretrække. gode stive fælge med brede dæk evt 3,00 eller 2,80 hvis du kan finde en= bredere dæk gør det nemere at holde stille når man skal lave tricks. med lavt dæktryk har de godt greb i underlaget
    mht bremser er det en fordel med disc eller et par "gode" v bremser. men husk at billige skive bremser godt kan "fade" lidt.
    en fjeder forgafel vil være at foretrække, gerne med lock out.
    gearne behøver ikke være verdens bedste, bare bagskifteren er nogenlunde ok.
    TREK laver nogle gode cykler til pengene, men husk at du nok skal regne med en del opretning af fælge og skifte krankbox og pedaler mere end normalt. univega laver også nogle gode "bilige" cykler men er lidt lægere i stellet end trek..
    husk at smøre godt og stramme efter hvis du vil lave tricks og hop, tro mig det kan betale sig (erfaring gør ondt)

    skriv hvis der er noget


  • #7   25. jul 2006 okay tak. jeg har en Ghost SE2000 i kikkerten, men hvis jeg havde pengene var det SE5003, men den er også lidt dyr at have stående på skolen og hvis den vælter osv. Så tror det bliver en SE2000

Kommentér på:
Hjælp til valg af MTB

Annonce