{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.212 visninger | Oprettet:

Forslag til køb af ny racer {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg står og skal til at købe en racercykel. Jeg skal bruge den til at køre på arbejde 2-3 gange om ugen, hvor jeg har 17 km hver vej, samt en længere tur i weekenden. Har haft brændt mig varm på en Principia Levitate 105, hvilket min første tråd også handlede om. Men efter de råd jeg fik, er jeg alligevel blevet en del i tvivl om hvad jeg skal gå efter. Det eneste jeg ved er at det skal være en racer, altså uden bagagebærer, skærme mm. Prislejet skulle helst ligge mellem ca 7-10.000, hvis det kan lade sig gøre. (Ældre modeller er også en mulighed) Kunne være rigtigt fedt med jeres forslag til cykel, skal selvfølgelig være et sted hvor jeg kan se og prøve cyklen.

På forhånd tak og god påske
TH


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forslag til køb af ny racer
  • Tomas L
    Tomas L Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 40
    #1   26. mar 2016 Canyon Endurance Al - er nok den bedste cykel til prisen. Og god som pendler cykel

  • #2   26. mar 2016 Tomas L- den ser rigtig spændende ud. Minus er bare at jeg ikke kan prøve den mht str. Plus at man selv skal samle den. Selve samle processen kan jeg nok overskue, men indstilling af gear, indstilling af selve cyklen til mig mm, kan jeg ikke..

  • Tomas L
    Tomas L Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 40
    #3   26. mar 2016 Det tager 10 min at samle den. Gear er justeret ... Tag den ud af pap kasse sæt hjul på - og afsted med dig

  • #4   26. mar 2016 Alle fraråder at man køber en cykel uden at man har prøvet den først. Men må godt nok sige at den ser fin ud.

  • Tomas L
    Tomas L Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 40
    #5   26. mar 2016 Mange køber Canyon cykler - og mange er meget glade for dem. Nogle mener de giver mest kvalitet for pengene ..........

  • #6   26. mar 2016 Jeg lærte via youtube video på 4.5 minut at indstille mine gear.
    Det gør jeg på mine egne tre cykler og konens og ungernes mbt uden problemer.

    Lad dig ikke skramme af den smule gør det selv.

    Jeg læste godt i din anden tråd og jeg syntes det kammer helt over med det prøv den først.
    Mine sidste tre cykler har jeg købt i dele. Om den er 53 eller 55cm er efter min mening total lige meget. Om sadlen er skudt 7 eller 9 cm op af røret er total lige meget når ikke du skal køre VM i enkeltstart eller have bikefittet den.
    Det er en arbejdshest til og fra arbejde.
    Ja den skal da være iorden og måske give dig blod på tanden til mere forhåbenligt.

    Men for 10.000kr kan du altså godt få en fed begyndercykel.
    Brug noget energi på at se hvordan du indstiller sædehøjde, sæde position, styret og frempind. Så kan Du uden problemer køre 200-300km på den om ugen uden at ødelægge din krop.


  • #7   26. mar 2016 Fedt med noget konstruktiv feedback fra jer begge 2. Jeg skulle i tilfældet af køb af den Canyon have beregnet min str. Det må jeg lige søge nettet om hvordan.

  • #8   27. mar 2016 Så er der studeret indstilling af cykel og gear på youtube, må indrømme at det ser ret overskuelig ud. Lige pt er det den Canyon Tomas L linker til, jeg er mest lun på. Kan endda se på canyon's hjemmeside at der er en ret udførlig guide til beregning af str. Og har også læst flere anmeldelser der vurderer den til en af de bedste begynder cykler. Er der nogen der har erfaring med cyklen, kunne det være fedt med lidt feedback.

  • Tomas L
    Tomas L Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 40
    #9   27. mar 2016 Har selv denne cykel - pendler cykel kørt nu 1 år. Har ingen problemer været med den...
    Også kørt i vinter


  • #10   27. mar 2016 Lyder godt. Min største bekymring er udregning af str, har du brugt guiden på deres hjemmeside, eller vidste du din str på forhånd? Kan nemlig se at der er en til salg på dba, som er købt i forkert str.

  • Tomas L
    Tomas L Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 40
    #11   27. mar 2016 Jeg er 184 cm og har købt en L, den passer fint i størrelse. Gik efter deres guide

  • #12   27. mar 2016 Jeg er 178-79 cm, så mon ikke jeg skal have en str M. Jeg må se hvad guiden anbefaler. Tak igen for svar.

  • #13   27. mar 2016 Hej igen. Så har jeg lavet diverse kropsmål på canyon's hjemmeside. Mit skridtlængde er 88 cm. Målt med vaterpas med cykelbukser på, målte flere gange for at være sikker med min kones hjælp (og ud fra utallige visninger fra youtube). Alt dette gjorde at de regnede sig frem til en str L i cykel, hvilket svare til en str 58 ud fra andre beregninger. Tænker bare på om det kan passe, da jeg er 178 cm og og folk på 180-185 cm bruger en str 56. Hvis mit skritlængde var 86, ville jeg gå ned i en str M i cykel. Måske et dumt spørgsmål, men virker det ikke mere rigtigt med en str M taget min højde i betragtning?

  • Tomas L
    Tomas L Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 40
    #14   27. mar 2016 Vil nok tage en M. Jeg er 184 og alm af bygning . L virker okay til mig, den er fin størrelse . Jeg ville måske kunne nøjes med en M... Så jo en M vil nok passe dig

  • #16   27. mar 2016 Syntes også at en set M ville være mere passende. Jeg kunne jo prøve at skrive til dem i morgen på chatten, kunne jo være at de efter at have modtaget mine mål, ville kunne bekræfte mig i størrelsen. En anden ting, kan se at den først står til levering midt i Maj, hvor længe ventede du på din?

  • Tomas L
    Tomas L Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 40
    #17   27. mar 2016 Ca 1,5 måned ventede jeg

  • #18   27. mar 2016 Det er selvfølgelig korrekt, man kan jo altid være uheldig. Det kan man vel også komme ud for ved forhandlere, hvis cyklen ikke er købt hos dem men en anden dansk forhandler.

  • #19   27. mar 2016 Tomas L - tak for svar.

  • Tomas L
    Tomas L Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 40
    #20   27. mar 2016 På sådan en Canyon er der flere std. Shimano komponerer end mange andre racer cykler - dvs man nemt selv kan bestille dele online til meget rimelige priser , feks i Tyskland eller Cykelpartner ... Dele fremgår på Canyon side

  • #21   27. mar 2016 Jeg er heller ikke så bange for selv at lave de fleste reparationer. Mine største bekymringer var indstillingerne af sæde styr mm. Det meste af det er dog gjort til skamme pga de mange "how to" videoer på nettet. (Var vedligeholdelses mand på mit gamle arbejde, så jeg skulle mene at mine hænder er skruet nogenlunde på).

  • #22   28. mar 2016 Canyon er absolut en ok cykel, du skal dog lige være opmærksom på leveringstid.
    De har haft store problemer med at kunne levere cykler, mange har annulleret deres ordrer.
    https://www.google.dk/#q=canyon+delivery+problems


  • #23   28. mar 2016 Det er også lidt det jeg frygter. Kan se at de skulle være åben ved deres live chat i dag, så jeg vil prøve at skrive til dem om hvorvidt de leveringstider de annoncerer holder. Jeg er villig til at vente 1.5 mdr, men så ikke længere.

  • #24   28. mar 2016 Et brugt foreslag:
    http://www.dba.dk/herreracer-pinarello/id-1022477002/
    Havde planer om selv at købe (til brug når jeg besøger forældre, men der var lidt uenighed om opbevaring hos forældrene)
    Fik den prøvet om må sige den køre rigtig godt og er i god stand.
    Prøv om størrelsen dur.


  • #26   29. mar 2016 jeg fik først set størrelsen bagefter.. beklager

  • #28   29. mar 2016 Hej. Mange tak for jeres respons, men jeg vil som sagt gerne have en ny cykel og ikke en brugt. Derfor har jeg bestilt en Canyon Endurace Al 6.0. Så må vi se om de kan overholde leveringstiden til midt i Maj. Tak for svar og inputs til alle
    PS jeg er som skrevet 178 cm og ikke 184 cm ;-). Dog har jeg en skridtlængde på 88 cm, så str 52 ville nok være for lille.


Kommentér på:
Forslag til køb af ny racer

Annonce