{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.177 visninger | Oprettet:

Andreas B
Andreas B
Tilmeldt:
25. aug 2008
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 23

BMX Freestyle {{forumTopicSubject}}

Hey allesammen

Jeg har gået og tænkt på at begynde på at køre noget freestyle BMX, men har ikke særlig meget forstand på cykler.

Jeg er helt nybegynder, og det er hovedsageligt flatland og i skateparker jeg vil køre.

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=56966855

Vil det være en okay begynder cykel? jeg har en ven der har kørt for, som siger at GT cykler ikke er så gode.. de er ikke stærke nok eller sådan noget.

Men jeg er som sagt nybegynder, og det er kun for at finde ud af om det er noget for mig, inden jeg smider en masse penge i det!

Han sagde at jeg istedet skulle kigge på noget i stil med den her: (link fjernet)

Har min makker ret, eller kan jeg roligt købe den GT cykel, eller noget i stil med den ind til jeg har fundet ud af om det er noget for mig?

På forhånd tak

PS. er det normalt at freestyle cykler kun har pegs i den ene side, ligesom den på wheelie-shoppen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMX Freestyle
  • #1   27. okt 2008 Hvis jeg var dig ville jeg hellere lige smide de 1050 kr mere og købe den fra WeThePeople. Den fra DBA er ikke meget værd.

    Ja, det er rimelig normalt at freestyle cykler kun har pegs i den ene side, men hvis du vil kan, du bare smide nogle på på den anden side.


  • Andreas B
    Andreas B Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 23
    #2   27. okt 2008 Okay. Tak for det.

    Min ven snakkede også om at han ville have en anden forgaffel og noget på. Det er ikke nødvendigt for mig, som helt nybegynder vel?


  • Andreas B
    Andreas B Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 23
    #3   27. okt 2008 http://www.cykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=7439

    Det er ikke et mærke jeg kender. Kunne det evt. være en god begynder cykel? eller vil du igen anbefale at smide de ekstra penge i og få en ny Wethepeople?


  • #4   27. okt 2008 Nej, det er slet ikke nødvendigt med ny forgaffel og så noget lige med det samme.
    Jeg har aldrig hørt om den du linkede til, så kan ikke rigtig udtale mig om den, men synes den ser ret så dårlig ud.
    Wethepeople har jeg kun hørt godt om, min bror har også en, og den har han været meget glad for.
    Så jeg holder stadig fast på at jeg synes du skal give det ekstra og få en Wethepeople.


  • Andreas B
    Andreas B Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 23
    #5   27. okt 2008 Jeg tror jeg vil lytte til eksperterne så smiley

    Tak for dine råd


  • Andreas B
    Andreas B Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 23
    #6   27. okt 2008 Lige en sidste:P så skal jeg nok holde kæft og lytte til hvad du siger smiley

    Jeg har en kammerat der arbejder i en cykelforretning, og han havde en mirraco BMX han tilbød mig til 2500 den kostede vist 3800 før.

    Laver de nogen gode cykler? for så virker det umildbart som et godt køb


  • #7   27. okt 2008 Ville helt sikkert tage den mirraco!
    Tror du skal holde dig væk fra GT'en ! smiley
    Den WTP på wheelie har også en tt på 20.2", og hvis du er 18, så kan det måske godt blive lidt kort! smiley
    Du skal kigge efter noget der er lavet af chromoly i stedet for Hi-tensile som den fra wheelie er.
    Men for 2000 kr. helt nyt får du nok ikke meget chromoly! smiley

    Du kunne jo også ofre lidt mere og købe sigurds Eastern Element, den er 100% chromoly!


  • Andreas B
    Andreas B Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 23
    #8   27. okt 2008 http://rex-cykler.dk/product_info.php/products_id/865

    Det er denne model jeg har fået tilbudt for 2500..

    og mere vil jeg simpelthen ikke ofre på det nu. for som sagt har jeg aldrig nogensinde kørt bmx før, så jeg har ingen idé om, om det er noget for mig. ud over at jeg har en rimelig god balance, og godt kan lide at lege med den og udfordre mig selv, uden det er på race/konkurence plan smiley

    Jeg vil helst ikke give 3000-4000 for en cykel som jeg efter 2 måneder ikke gider køre på mere.

    Men hvad siger i til den fra mirraco? den ser fed ud, men jeg har ingen idé om, om det er en god cykel smiley


  • #9   27. okt 2008 Den ser vildt fed ud!
    Har aldrig selv kørt på en mirraco, men hvis du kan få den til 2500, så syntes jeg da bare du skal tage den! smiley
    Og tag den i raw, vildt svedig farve ! smiley


  • Andreas B
    Andreas B Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 23
    #10   27. okt 2008 Ja det er også den de har til at stå. men er det en bedre cykel end den WTP til 2200? som sagt kunne jeg ikke have mindre forstand på den her verden, så jeg aner ikke hvad der dur.



  • #11   27. okt 2008 Ja, det er den helt sikkert!
    Du skal kun bruge 350 kr. mere på den mirraco, så der er ingen tvivl, snup den! smiley


  • Andreas B
    Andreas B Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 23
    #12   27. okt 2008 Okay.. Så må jeg sgu hjem og slagte sparegrisen, og ud med pant!

    Tak for hjælpen


  • #13   27. okt 2008 Det var så lidt! smiley
    Det kommer du ikke til at fortryde, ser ud til at være en super lækker bike!


  • Andreas B
    Andreas B Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 23
    #14   27. okt 2008 Det håber jeg da du har ret i smiley Men som sagt.. jeg vil mest komme til at køre i skateparker.. der er det stadigvæk et supet køb ik?

  • #15   27. okt 2008 Jo, helt sikkert!

  • Andreas B
    Andreas B Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 23
    #16   27. okt 2008 Jeg har også fået at vide at wethepeople bedre kan holde til at køre street. Mirraco ville for hurtigt begynde at blive skæv i fælgene og så videre.. Mn som sagt ved jeg meget lidt om det her, så jeg må lytte på hvad i siger. smiley

    Så du vil også sige at Wethepeople Nova (2150 kr) er et bedre køb?


  • #17   27. okt 2008 Han skrev at han max ville bruge 2500 kr.
    Kan ikke finde nogle Fit til det, og der er kun Reason og Arcade fra WTP.
    Ud af dem ville jeg stadig helts have den mirraco..


  • #18   27. okt 2008 WTP Arcade er 100% hi-ten, og WTP Reason har kun crmo D/T..
    Jeg havde i det mindste taget Reason..


  • Andreas B
    Andreas B Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 23
    #19   27. okt 2008 Husk lige på igen: Jeg er kun nybegynder! jeg vil bare have en OK cykel ind til jeg er sikker på det er noget for mig. så kan jeg altid købe en vild cykel senere

  • Andreas B
    Andreas B Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 23
    #20   27. okt 2008 Hvad gør WTP Arcade til 2498 bedre end nova til 2150?

  • #21   27. okt 2008 Men til de penge kunne det måske også være en god ide at kigge efter noget brugt..

  • Andreas B
    Andreas B Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 23
    #22   27. okt 2008 jeg har kigget meget efter brugt, men det er bare ikke rigtig til at finde noget synes jeg.
    Det eneste der er, er T-hansen og bilka cykler.. og så lige nogen få fra GT.. så jeg skal nok ud og kigge på nyt


  • Andreas B
    Andreas B Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 23
    #23   27. okt 2008 er det bedre med en lukket krank?

  • Andreas B
    Andreas B Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 23
    #24   27. okt 2008 Ja okay. det var måske værd at overveje så

  • #25   28. okt 2008 køb en mirraco... de er virkelig fede og de holder også rimeligt godt.

Kommentér på:
BMX Freestyle

Annonce