{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.517 visninger | Oprettet:

Vinter -> Beskidt cykel -> Rengøring? {{forumTopicSubject}}

Nu er vinteren jo rigtig kommet - så cyklerne bliver mega beskidte af en tur i skoven. Så vil høre om hvordan i gør jeres mtb bedst ren, med hensyn til vedligeholdelse også. Nogle rengøringsprodukter der kan foretrækkes frem for andre, det er jo en kæmpe jungle der ude på nettet.

på forhånd mange tak..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vinter -> Beskidt cykel -> Rengøring?
  • #1   2. dec 2008 Jeg spuler først min cykel med haveslangen..
    Bagefter blæser jeg den tør med trykluft..
    Og til sidst hænger jeg den op i to kæder, hvorefter jeg smører hjullejer, kæde og gearskiftere smiley


  • #2   2. dec 2008 Intet med tryk! Skyller den først med haveslange og derefter får den en tur med autoshampoo og børste. Så skylder jeg en gang mere. Når den er tør smører jeg forskifter, bagskifer, kæde, og kabler med grøn finishline og så slutter jeg af med at køre gearet igennem alle positioner..

  • #3   2. dec 2008 så alm autoshampoo er fint nok,, ikke bruge penge på alle de dyre produkter der efterhånden findes..

  • #4   2. dec 2008 Jeg gør det samme som HP, efter hver tur.

    Har tidligere brugt nano-sæbe til cykler, men synes ikke at det havde nogen virkning, så det er jeg stoppet med igen.


  • #5   2. dec 2008 Den med trykluft vil jeg ikke anbefale. Det kan presse sand og andet skidt ind i bevægelige led og lejer.
    Jeg har også sådan noget Mucoff nano cleaner, men synes ikke det er pengene værd.. Autoshampoo er stort set lige så effektivt og langt billigere.


  • #6   3. dec 2008 Hvis min cykel er fuldstændig kaget ind i mudder, skyller jeg det værste af med haveslangen først.
    Så sprøjter jeg den ind i Muc-Off, og bruger en børste hvis det er meget mudderet.
    Til sidst skyller jeg den ren, og smører bevægelige dele.

    Jeg er meget glad for Muc-Off. Bruger det altid når jeg gør min cykel ren smiley


  • #7   3. dec 2008 Glemte lige at sige, at jeg tørre min cykel af med klude/håndklæder.

Kommentér på:
Vinter -> Beskidt cykel -> Rengøring?

Annonce