{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.405 visninger | Oprettet:

Anmeldelse - Canyon Lux Mr. 8.0 {{forumTopicSubject}}

Det drejer sig om en Canyon Lux Mr. 8.0, som er købt over Canyon’s tyske hjemmeside:
http://www.canyon.com/_dk/mountainbikes/
Jeg vil lige sige lidt om det indtryk jeg har fået af Canyon som leverandør. Deres internethandel foregår ikke som crc og bike-discount og hvad folk ellers normalt køber over.

De har en rigtig god funktion der hedder: Perfect position System:
http://www.canyon.com/_dk/mountainbikes/bike.html?b=794
En funktion der giver dig mulighed for at finde den helt rigtig cykel størrelse man skal bruge. Yderst god funktion for dem der ikke er helt sikker på hvad de skal have.

Måden man køber cyklen på er ved først at bestille den over nettet hvor efter man et par dage senere enten per mail eller brev modtager en faktura over købet. Dernæst skal man så ud fra nogle numre på faktura enten lave en bank overførelse eller ringe til den danske canyon og oplyse ens kreditkort nr. Når dette er gjort går der en 3-5 dage så er cykler hjemme ved en, og der skal bare sættes hjul – styr og (pedaler man selv har) på.

Selve anmeldelsen af Canyon Lux Mr. 8.0.

Mit første indtryk af cyklen var rigtig godt. Stellet ser rigtig flot i real live og den er super let af en fully at være 10.5 på small modellen lidt mere på medium modellen.

Har brugt et par ture til at få fin justeret den så den passer til mig, tryk i gaffel og bagfjeder og saddel indstilling. Da alt dette var gjort kunne den rigtige test af cyklen finde sted.

Da jeg er gået fra hardtail til fully har jeg haft en lille ide om at bagfjedringen måske godt kunne sænke mig i fart, men sådan har det ikke vist sig. Jeg mærker næsten ikke noget til der er kommet fjeder i røven så at sige, alt virker som en leg over grene og huller. Og propedal funktionen virker med at pedaltræd ikke bliver affjedret.

Gearopsætningen på den: er gået fra komplet Shimano gear over til sram triggere og baggear. Det er et skift jeg er meget godt tilfreds med. Har aldrig før oplevet så gode skift som sram sæt oppet giver mig.

Bremserne som er Formula Oro Puro er også kanon fede. Lette og med carbon greb, og så bremser de virkelig godt til – set i forhold til mine gamle Avid Juicy 5. Det skal dog nok siges bagbremsen er blevet leveret med luft i så skal have lavet det. Havde man købt ved en dansk forretning havde de noget lavet det gratis, men set i betragtning af hvad lignende cykler koster herhjemme overlever jeg nok den lille udgift.

Men set alt i alt så er jeg mega glad for den, og den kører som en drøm alt spiller bare på den. Og tror ikke jeg nogensinde hopper tilbage på hardtail igen.

Håber andre vil kunne bruge denne lille anmeldelse til måske også at vælge canyon frem før alle de andre, da jeg synes man får meget mere cykel for sine penge hos dem, end så mange andre.

Hilsen Mikkel Schacksen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anmeldelse - Canyon Lux Mr. 8.0
Kommentér på:
Anmeldelse - Canyon Lux Mr. 8.0

Annonce