{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.464 visninger | Oprettet:

Ny MTB - Jeres mening omkring hvilken {{forumTopicSubject}}

Hej

Går og overvejer om jeg skal købe en Scott scale 740
men hvad findes af andre mærker som har samme grej som 740'eren ?
for den er virkelig spækket med lækkert udstyr smiley
har kigget lidt på Cannondale og Trek.

lige p.t har jeg en focus entry MTB smiley men den er bare ikke god nok længere så jeg tænker på at gå ALL IN smiley

min Focus er en 29'er og 740'eren er jo en 27,5.. tænker ikke det bliver det store problem smiley
cykel primært på det blå spor i Aabenraa, Haderslev (Pamhule) og banen i Fredericia.
og den får godt med gas smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny MTB - Jeres mening omkring hvilken
  • #1   16. jun 2016 JEG synes måske, at 16.500 virker lidt dyrt for sådan en alu Scott Scale 740? Det er jo ALTID en smags sag, hvad man er til; men jeg ville ved første øjekast mene, at man får en masse cykel for en del mindre penge med denne her eks. http://www.cykelshoppen.dk/mtb-indvendige-gear/8785-trek-superfly-96-carbon-rod-2016.html
    Så er der evt. også plads til et bedre hjulsæt hvis det skulle friste ;-).
    Alternativt vil jeg da lige nævne, at jeg gav 17.000 for min fully, som jeg synes er ganske fornuftig specs-mæssig, og JEG føler mig bare bedre tilpas på en fully. Her for nylig prøvede jeg efter flere år på fully et par omgange på en hardtail her i Aabenraa og det gad jeg faktisk ikke tilbage til ;-).


  • #2   16. jun 2016 hmm ja.. det lækre ved 740'er er at alt er XT smiley
    en vigtig detalje er også at jeg kan få den til 13500 for 2016 modellen.. det hjælper jo på det.

    Carbon er jeg ikke helt sikker på.. og Fully skal det heller ikke værre.
    efter min mening så er fully til folk med problemer med ryggen eller hvis du køre rødder og sten hele tiden smiley det koster jo også at servicere bagdæmperen.


  • #3   16. jun 2016 Busted! Dårlig ryg, og rødder har vi også nok af i Aabenraa ;). Så er det da en fed hardtail til prisen sådan en Scott, jeg har ikke bedre bud. Held og lykke med det.

  • #4   16. jun 2016 Syntes det er dyrt i forhold til hvad du får. Men hvis du kan få den til 13.5 hjælper det lidt på det.

    Tag et kig på CUBE, der får du meget for pengene syntes jeg...

    https://www.cykler.dk/cube-ltd-sl-29-2016.aspx

    Ved at du kan forhandle dig til en lidt lavere pris hos forhandlerne end der er vist her.


  • #5   16. jun 2016 hmm ja den er også lækker den Cube... smiley og fyldt med lækkert grej..
    meeeen... syntes nu den Scott trækker lidt i mig... hehe smiley
    hvis man fx kunne få den Cube til 11 - 12k så ville det være et MEGA godt bud smiley


  • #6   16. jun 2016 Altid når jeg kigger mtb kommer jeg et smut forbi Canyon. Den her er da også fed: https://www.canyon.com/da/mtb/grand-canyon/grand-canyon-al-slx-8-9.html

  • #7   16. jun 2016 damn ja ! den canyon ! mega godt bud smiley og så endda en smule billigere..
    dog har jeg bare ingen support ved en forhandler smiley eller ??


  • #9   16. jun 2016 Dave forstår godt hvad du siger smiley
    Mtb verden er for mig temmelig ny og derfor har jeg ikke lyst til at eksperimentere alt for meget... Derfor går jeg efter det som jeg ved er kvalitet og gennemprøvet hvis man kan sige det smiley

    Men hvis du har nogle konkrete eksempler på en "anderledes" cykel så post der gerne. Jeg er ikke låst i min tankegang men jeg er nok en smule svær at rokke med mindre argumenterne virkelig taler for.

    Og ja alt xt er overkill for mig... Men som jeg skrev i starten så har jeg tænkt mig at gå all in... (Dog ikke xtr) smiley


  • #10   17. jun 2016 DaveB
    Kom med lidt eksempler...

    Jeg kigger f.eks. ghosts nye asket "hardtrail" som de kalder det.
    Dog i laveste udstyr, for små delene koster ikke alverden at opgradere.
    Der er bare ingen forhandlere i dk der har den endnu, ihvertfald ikke at jeg har kunnet finde.


  • #11   17. jun 2016 så har jeg bestilt en scale 740 smiley
    det bliver vildt ! smiley

    lidt info omkring hvorfor jeg opgradere fra min Focus .:

    trukket mit baghjul skævt - købte et bedre Mavic
    Alm kæde bliver slidt på 4 mdr. selvom jeg passer og plejer den korrekt
    krankboks bliver vredet fra hinanden - den holdte til ca 2500 km

    så gik det op for mig at det bedste nok var at opgradere til en bedre cykel smiley


  • #13   17. jun 2016 Jep har tænkt alle tingene Dave smiley og lavet alle regne stykkerne.
    fakta er at fx kæden som jeg bruger nu er væsenligt dårligere end den til 350 kr. Den til 350!er forstærket og en helt anden kval end en hg53.

    Ja gaflen kræver mere vedligehold men det har jeg også sat mig ind og har tænkt mig at lave lille service selv med dust seals osv fra Tyskland for at holde prisen nede smiley

    Og ja jeg tror på at dyre dele holder bedre end billigere dele ved ens belastning n


  • #15   18. jun 2016 Jov jov godt med lidt erfaring fra en guru smiley havde du nogle konkrete eksempler på cykler med sjovere geometri og andre materialer, fra dit lange liv med cykler ?
    Må indrømme jeg er blevet lidt nysgerrig for at høre hvad du har at byde på for du virker ivrig efter at komme med nogle rigtige guldkorn.


  • #17   18. jun 2016 Det var et svar der kunne bruges.

    Så kigger jeg ikke helt skævt når jeg er lun på en asket.
    Dog fås den kun i Carbon.


  • Maller
    Maller Tilmeldt:
    aug 2013

    Følgere: 2 Emner: 8 Svar: 190
    #18   19. jun 2016 Den nye stanton slackline ser awesome ud smiley

  • #19   19. jun 2016 Købte selv præcis den cykel for et lille år siden ( scale 740 2016 ), hos min lokale cykelpusher, da jeg også gerne ville ha en og vende tilbage til. fik den til 12700, hvor udsalg var 16400. Den kører godt, og virker upåklageligt, dog har lockouten været forbi forhandleren en enkelt gang :).

    Jeg tog også 740 da jeg synes den havde væsentligt bedre udstyr end 750 for et par tusinder mere.

    Knæk og bræk med din nye cykel smiley


  • #20   20. jun 2016 God pris du har fået den til smiley utroligt at den stadig koster 16500 i dk.
    Har heldigvis også købt min ved en forhandler hvis der skulle blive noget med den smiley


  • #21   21. jun 2016 DaveB du lyder som en retro rytter men, du har selvfølgelig også været i gamet mange år. smiley

  • #23   21. jun 2016 lige præcis smiley er helt enig

  • #24   27. jun 2016 Lige lidt feedback ! Var ude og køre 2 runder på det blå spor i Aabenraa idag ! Den cykler rigtig godt og satte ny omgangstid rekord smiley er nede på 39 minutter nu pr omgang smiley

    Den gamle mtb er 29" og den nye er 27,5 det er meget bedre (for mig) med 27,5 smiley det eneste jeg kan mærke forskel på er større rødder. Der kører 29eren nemmere over. Det er måske ikke helt fair Sammenligning for 29eren er en billig entry model og scott'en er spækket med godt grej.
    29'erenn vejer 14,5 og Scott 11,5 så det har jo også noget at sige smiley begge stel er m størrelse


  • #25   28. jun 2016 Fedt - Godt du er glad for dit nye køb. Det gør det lige lidt sjovere når man skal afsted!

Kommentér på:
Ny MTB - Jeres mening omkring hvilken

Annonce