{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Smørelsen af gaffelben, luft - yay or nay
  • #1   22. jun 2016 Gaflen kører så meget bedre når den får lidt silikone.

  • #2   22. jun 2016 jeg har også brugt det på en fjedergaffel i lidt over et år.. og den kører sq enlig også ganske fint smiley

    men når det er luftgaffel så mener fx Fox ikke at man skal gøre det.
    det undre mig bare smiley


  • #3   22. jun 2016 Tjaaa.

    Silikone blander sig ikke med andre væsker. Måske det er smøringen i yderbenet der tænkes på. Jeg ville nu ikke være nervøs.


  • #5   22. jun 2016 det lille service på fox gaflen vil jeg lave efter ca. 9 - 10 mdr. hvilket for mit vedkommende vil være OVER tidsintervallet for Fox smiley
    det store service.. hmm ja... det må tiden vise smiley

    jeg forsætter med Brunox på den nye Fox gaffel smiley


  • #7   22. jun 2016 hmm cykler mindst 2 gange i UGEN.. og det er MTB spor.. nogle gange mudder andre gange intet... mener Fox siger 50 timer.
    så det passer ca. med hver 4. mdr for mit vedkommende.. skal jeg så sige hver 6. mdr. ? jeg kommer IKKE til at gøre det hver 4. mdr. smiley


  • Daniel V
    Daniel V Tilmeldt:
    apr 2016

    Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #8   23. jun 2016 Jeg faldt over den her https://www.cyclinic.com.au/fork-lubes-and-juices-why-not-to-use-them/ https://www.facebook.com/ScandinavianBikeTech/ .

    De laver service på mange af de danske forhandleres lefty gafler (og sikkert også andre mærker, nu er det bare cannondale jeg kører). De er absolut ikke fan af gaffel smørelse, så jeg er selv stoppet med at bruge det.


  • #9   23. jun 2016 #8
    gode links.. ved ikke helt med det smørrelse..
    vedhæftet billede er min egen cykel som er 1 1/2 år gammel og har fået Brunox ofte smiley der er INGEN build up af noget som helst på den.. p.t er der et ekstra lagt på - læs jeg har ikke tørret den over (gør jeg inden brug).
    så tror mere de billeder de har inde på cyclinic er billeder af en misvedligeholdt gaffel.


    profilbillede
  • Daniel V
    Daniel V Tilmeldt:
    apr 2016

    Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #11   23. jun 2016 Jeg er enig i de billeder nok er worst-case. Jeg har også selv brugt det i en periode uden problemer. Men hvis dem der har mere forstand på det end jeg, siger det ikke hjælper og potentielt kan skade mere vil jeg hellere undlade. Har ikke mærket en forskel på forgaflen siden jeg stoppede med at bruge det - og så god er jeg heller ikke til at overholde service intervallerne.

  • #12   23. jun 2016 tror det er lidt ligesom religion... enten så er man hooked eller så er man ikke smiley

    lidt smørrelse kombineret med en god vedligeholdelsesplan tror jeg er en god kombo smiley


Kommentér på:
Smørelsen af gaffelben, luft - yay or nay

Annonce