{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.275 visninger | Oprettet:

Review: Lapierre X-Control "510" {{forumTopicSubject}}

Dette er et lille Prewier på Review af min nyindkøbte fully. Har kun kørt et par ture på den så. Vil selvfølgelige vende tilbage når den har kørt flere km.

Lapierre er måske ikke det mest kendte mærke i lille DK. Men læser man udlanske magasiner og på nettet er der sikkert flere der kende mærket.
Udsenet: Udsenet er jo ikke alt men er blandt de flotteste stel i mine øje og i "mode" rigtigt hvid. Ramme er håndbygget i Frankrig og røren er Scandium Alu. Eneste der springer i øjende er det underste link på bagstellet er af Plast...HHMMmm ikke lige min kop the. Men må se siden an, med holbarhed. (ellers laver jeg et Alu link)
Affjerdringen foran er en FOX 32 RCL 09` 100mm. Forgaflen er der ikke rigtig noget at udsætte på. Men savner helt klart lock out på styret.
Affjedringen bagpå er lapierre egen FPS2 (Full Power Suspension 2 generation affjedrings system) Dæmperen en FOX Float R. I korte træk
Affjedringen er baseret på at kædetrækket skabe er slags ligevægt i affjedringen, eller også kaldet Vitual pivot point. Hvorved man slipper for at der går for meget gyngehest i den, når man træder til. Om detter bare er salg taler eller om det virker. Er der kun en måde at teste på og det er i skoven..... Og Ja det Virker!
En lækker detalje er at der er en lille indikator på bagstellet og sadelrørret der gør det letter at indstille affjedringen bagpå. Dette er en rigtigt lækker detalje og er en rigtigt godt hjælp men det afløser ikke "tuning" af affjedringen ved at lege med indstillingeren/lufttryk.
Gear og bremser er valgt fra Shimano`top gruppe XTR, og viker upåklagligt, skifter kontant og hurtigt. Har valgt Rapid fire skiftegreb frem for Dual Crontrol da jeg føler at man ikke rigtigt kan skifte gear/bremse når sporet bliver teknisk. Bremserne er med 160mm skiver og metal bremseklodser. Styr,frempind,sadelpind kommer fra PRO og er super lækkert, stift, og ikke noget man ser hverdag. Og "prisbillig" hvis man kan kalde det.. Enste jeg savner er nogle bar ends. Hjul er Fulcrums Red metal Zero, som er solide og stive og ruller fantasisk. selv når en 100kg Kamikaze prøver at aflive dem. Enste ulæmper er at de larmer meget i friløb! Dæk er fra Schwalbe for Nobby nic 2.1 og Racing Ralph 2.1 bag. Valgt disse efter at have prøvet dem på min Hard tail XC. Men syntes ikke de er så gode på fullyen der er for lidt greb i dem, når sporet bliver for teknisk. Men i almindeligt XC spor er de super og perfekte i DK.
Men hvordan køre den så??? Var lidt skeptisk i starten da jeg aldrig havde prøvekørt dyret. Hvilken er svært da jeg er næsten 2 mtr, så ingen forhandlere har så store cykler hjemme. Valget af cykel blev taget efter at have læst utallige test og anmeldelser. Efter at have kørt nogle test runder og "tunet" gaffel og dæmper. Var det tid til at give den lidt gas. Cykel er en drøm at køre, og let at vende sig til. Afjedringen er aktiv og reagere på terrænnest skiften, både de stor og små forhændringer klares let. Den "kort" frempind og kørstilling gør cyklen tillidsvækkende køremaskine som styre let og kontrolleret. Og når terrænet bliver teknisk gør den aktive affjedring får du endnu større tillid til cykel køreenskaber. Nu kan man jo ikke få det hele hvordan køre den så op af?? Cykel klater rigtigt godt og selv om man står op "låser" bagstellet bevæger sig minimalt. Og savner ikke lock out bag på. Cykel enste "svaghed" er hvis du står op på den store klinge går der lidt gyngehest i den, unden at blive rigtigt ubehalig, eller forskrækket.

Dette var så et lille Review at min nye fully efter de først ture.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Review: Lapierre X-Control "510"
Kommentér på:
Review: Lapierre X-Control "510"

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce