{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.533 visninger | Oprettet:

Ny bærbar til studierne.. {{forumTopicSubject}}

Hey Guys.

Jeg er i den situation at jeg nok må se mig om efter en ny bærbar, som kan køre de programmer som jeg kommer til at køre i løbet af min uddannelse.

Efter at en tredje blev udsolgt, står mit valg nok mellem disse to:

http://www.shg.dk/Baerbar/HP-Pavilion-Dv6-3047eo-Entertainment-2230885.html&ref=edbpriser
^^ - En HP Pavilion Dv6-3047eo m/ AMD Phenom II N620 2,8 GHz processor, 4 GB RAM og ATI Mobility Radeon HD 5650 grafik


http://dataworld.dk/product_card.php?prod_nr=WR224EA%23UUW
^^ - HP Pavilion dv6-3000so m/ Intel Core i3 350M 2,23 GHz processor, 4 GB RAM og ATI Mobility Radeon HD 5470 grafik.

^^ - Begge kan opfylde mine krav, dog ser det ud som om at den første har et dobbelt så godt grafikkort. Det er jo attraktivt. På den anden side, så ser det ud som om, at i3-processoren scorer bare en smule højere end AMD Phenom gør i CPU Benchmark tests. Til trods for den højere GHz på AMD'en.


Hvad ville i ha' valgt? Og ja, den skal nok også bruges til PCM ;).

Måske andre forslag?

På forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny bærbar til studierne..
  • #1   19. jan 2011 Mac er vejen frem? Især til studie..

  • #2   19. jan 2011 Jeg har behov for mest ydeevne til færrest penge.. Derfor er Mac overhovedet ikke med i overvejelserne! Det er flot design, men du betaler alt alt alt for meget, for alt for lidt.. Hvis vi skal op i samme processor/grafik klasse, vil en Macbook Pro typisk ligge på omkring 12.000! Og det er for meget.. Desuden kan jeg ikke lide styresystemet. Så Mac bliver det i hvert fald ikke :).

  • #3   19. jan 2011 har lige bestilt ny stationær til ungernes kontor ved MM-vision synes man for meget for pengene se evt her http://www.mm-vision.dk/produkter/visgruppe_notebook.asp?action=shop&menu=notebook&gruppe=PcnoteVision&type=notevision

  • #4   19. jan 2011 Hvilket studie og programmer drejer det sig om? Jeg ville gå efter mindst en intel i5 eller i7, min. 4gb ram og en god stor harddisk. En ting, som jeg har fortrudt siden jeg købte min HP envy er skærmopløsningen. Hvis du kan finde én som kører i hd eller full hd så er det klart at foretrække, da man har et meget bedre overblik.

    Mvh Esben og god fornøjelse med købet


  • #5   19. jan 2011 Det var da en smule interessant Poetsch.. Et eneste men, er at de bruger Nvidia, hvor jeg synes at ATI har været bedre.. Måske jeg bare har vænnet mig til det ;).

    - Jeg skal køre Adobe Professional Series (Altså; billed og videoredigering)
    Især HD-video redigering kræver meget af computeren.. Tror du havde ret i det med i5, det havde den som de solgte ud også..

    Skriver lige en mail til mm-vision og forhører mig om mulighed for et andet grafikkort! Indtil videre er jeg blevet klogere, tak ;).


  • #6   19. jan 2011 selvom det ser ud til at den første har størst processor(2 kerner af 2.8ghz= 5.6ghz) har den anden en i3 som er(3 kerner af 2.23ghz= 6.69ghz) derfor er den bedre til video og billede redigering, der bruger man nemlig processoren meget.

  • #7   19. jan 2011 Ja, har set at i3'eren skulle være bedre i en benchmark test.. og nu ved jeg hvorfor ;).

    Har skrevet til mm-vision, så må vi se om de kan hjælpe mig ;).


  • #8   19. jan 2011 ASUS er vejen frem. Computernes BMW

  • #9   19. jan 2011 Vi har en opdatering her:

    En HP m/ i5, ATI HD 5650, 4 RAM og 500 GB HD:
    (link fjernet)

    En anden HP m/ i3, ATI HD 5650, 4 RAM og 500 GB HF:
    http://dataworld.dk/product_card.php?prod_nr=WR224EA%23UUW

    Og sidst, men ikke mindst: En Acer TimelineX m/ i5, ATI HD 5650, 4 RAM og 500 GB HD:
    (link fjernet)

    Den anden HP er et ret godt prisalternativ, der er trods alt 2.000,- imellem den og den helt dyre. Acer har ry for at lave gode computere, og jeg tror at den Timeline ville være super fed! (Har også et meget holdbart batteri!), mens jeg er tilbøjelig til at vælge den første HP pga. designet....

    Det er svært, men hvad siger i ;)?

    MM-Vision havde ikke det jeg søgte, desværre.


  • #10   19. jan 2011 det kan godt være det er mig der er gammel i gårde ( eller hvad man siger ). men jeg ville til hver en tid vælge alt andet en acer. da jeg næsten ikke har hørt noget godt om deres bærbar..

  • #11   20. jan 2011 Jeg havde også sagt Mac, men eftersom det er udenfor overvejelserne vil jeg bare give et tip.
    Hvis du skal redigere HD-video, så sørg for at få en med hurtigere harddisk. - Jeg ville nok gå efter en 7200 rpm.


  • #12   20. jan 2011 Eller SSD!
    Jeg ville også anbefale Mac.. smiley - Man får hvad man betaler for!


  • #15   20. jan 2011 I bliver godtnok ved med at sige Mac.. Men it's not gonna happend ;).
    - Den er for "macnitized", altså kan jeg for det meste kun køre Apple programmer sammen med den. Den giver for mange begrænsninger, og så synes jeg stadig at man betaler for meget for designet!

    Havde hørt at HP skulle ha' haft varmeproblemer med deres kabinetter, mener også at skulle ha' hørt at de fik det løst.. Måske de ikke har, der er i hvert fald lidt usikkerhed omkring det!

    Så er vi ved Acer.. En maskine som tit vinder bedst til prisen tests.
    Dem der er imod den, hvorfor? Og Kryll, hvorfor mener du at den er god og kan holde til tæsk? :p.


  • #17   20. jan 2011 Jeg er rigtig glad for min Acer Timeline. Min model er godt nok en lille og kun med 13,3 skærm, men den er super lækker at arbejde ved. Helt klart det bedste keyboard jeg nogen sinde har prøvet. Det betyder rigtig meget til studiebrug. Min effaring siger helt klart, at specifikationer skal være 2. prioritet. Skærm, keyboard, vægt, batteri osv. er i hvertfald meget vigtigere i min situation. Jeg er med dig på din MAC holdning, men det du skal huske er, at deres system er bygget helt anderledes op, og at langt de fleste der arbejder med tung grafik og video sværger til MAC.
    Jeg ville ALDRIG købe en HP, der er simpelthen så mange problemer med dem lige bortset fra deres business line.


  • #18   20. jan 2011 Det lyder som om at der er ved at skabe sig en modstand imod HP, men en godkendelse af Acer? Jeg følger den ;).

    En fra min klasse har den med 13,3" skærm, og han er også ekstremt glad for sin! Han siger at det er det eneste rigtige (om det er skal være usagt, men det tyder godt). Batteriet er også en stor sag, et 9 celle lithiumion batteri.. Skulle holde strøm omkring 8 timer, ved meget let brug. Hvilket må siges at være meget flot!

    Mac er fedt, men jeg vil ikke bruge de penge på det nu. Det er jeg for ung (og for fattig til!) ;).

    Der er flere som snakker om at HP har problemer nu... Det tegner jo ikke godt at de bliver skudt ned. Jeg distancerer mig i hvert fald mere fra dem nu!

    Grazie for input!



  • #20   24. jan 2011 Jeg har været ved at undersøge de der Acers der.. Og de er ret imponerende!

    Står overfor et valg, to computere, begge med helt samme hardware bortset fra PROCESSOREN: Den ene har en Intel i3 2,13 GHz, den anden en Intel i5 2,53 GHz. Ellers er alt det samme!

    Ny lyder mit spørgsmål så... Kan det betale sig at gå efter den med i5?
    Der er ungefähr 1.500 kr. imellem de to computere. Den ene er fra en stor tysk elektronikside, den anden fra wupti.com.. Hvis det har noget at sige :P.


  • #21   24. jan 2011 ville nok forslå at købe dansk. hvis der er noget med den ( det burde være lettest. men en hurtigere CPU er i mine øjne altid penge værd. ( den æder nok bare mere strøm)

  • #22   24. jan 2011 ville nok forslå at købe dansk. hvis der er noget med den ( det burde være lettest. men en hurtigere CPU er i mine øjne altid penge værd. ( den æder nok bare mere strøm)

  • #23   24. jan 2011 Kan sådan godt følge dig halvvejs der.. Det kan være det er sådan det skal være!

    Ny info:
    Den tyske side har også en Acer Aspire m/ Intel i5 2,53 GHz, en masse andet og et Nvidia GeForce GT 540M 1 GB grafikkort. Selvom ATi også har 1 GB dedikeret hukommelse, så scorer det højere i diverse tests! Det er altså lidt af en maskine for 4.900,- med fragt!


  • #24   24. jan 2011 det lyder rigtig fint smiley

  • #25   24. jan 2011 Tror jeg skriver til siden, og hører om mulighed for dansk tastetur og windows.. ellers dur det jo ikke (;.

  • #26   26. jan 2011 13,3 er helt sikkert den bedste størrelse til studiebrug. Stor nok til at have overblik, lille nok til at være nimble.

  • #27   26. jan 2011 Hm, overvejer også den Timeline i 13,3".. Den er udstyret på samme måde, som 15,6".. Bare mindre! Hm, du har en ret vigtig pointe der (;.

  • #29   8. feb 2011 Men inden du køber en computer fra en udenlandsk hjemmeside, så husk lige at tænke på at tastaturet ikke er det samme, som det herhjemme smiley

Kommentér på:
Ny bærbar til studierne..

Annonce