{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.011 visninger | Oprettet:

god start på året, hjælp? {{forumTopicSubject}}

heej cykelgalleri..

jeg er blevet enig med mig selv om nu skal byturene lidt på hylden inden sommer, og skal til at tage mig sammen og få smidt de overflødige kilo som jeg har fået rimelig mange af efter min egen mening..

1.
har fundet en fin rute på 5,5 km, som jeg har målt med bilen triptæller smiley min kondi er fuldstændig i bund og tror ikk det kan blive være.. vil cykel den rute en gang om dagen . hvor lang tid skal jeg cykle den før jeg laver en længere en..

2.
vil gerne ud og køre noget mtb i skoven , lige nu køre jeg bar lige ud af landevejen for at bygge en god kondi op, inden jeg vil ud i skoven og give gas.. hvor lang tid tror i der vil gå før jeg kan bevæge mig ud i skoven, skal alligevel cykle 5km for at komme til skoven og så skal jeg cykle inde i skoven og have det sjovt også har jeg også 5km hjem igen ..

3.
er det ikk bedst at sætte min forgaffel på lock-out når jeg bar cykler lige ud af vejen og så sætte den til at affjedre lidt mere når jeg køre inde i skoven..

.
- vil gerne have alle de gode råd i kan komme med til en nybegynder som mig smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  god start på året, hjælp?
  • #1   28. mar 2011 1. lav du bare en længere rute med det samme. 30km gør ikke noget. start stille og rolig, og byg så lidt mere fart på, brug nogen intervaller. så kommer du hurtig i form.

    2. hvis du gerne vil køre i skoven, så er det da bare om at komme af sted, din form skal ikke holde dig tilbage. i skoven er der mange gode intervaller at hente.

    3. jo det vil jeg mere. du kan også bruge din lock out i skoven, når du køre op ad bakke. det er der nogen der gør.
    Personligt bruger jeg aldrig lock out og har helt afmonteret den.


  • #2   28. mar 2011 så du mener jeg bar skal knalde lige på og hårdt fra start her smiley

  • #4   28. mar 2011 @Thomas,
    Jeg mener du skal gøre det du synes der er sjovest. UDEN at køre over evne og ikke lægge for hårdt ud. da det kan give skader. men hvis du er i dårlig form, er det som reglen blodomløbet der sætter begrænsningen.
    det er klart at en kombination mellen skov og landevej der er bedst.


  • #5   28. mar 2011 Jeg siger også lange ture.
    Synes det lyder fint at tage et par ture på asfalt før du kører i skoven. Men synes 5 km er for lidt.
    Tror nærmere 15-25 km er mere passende på asfalt, og undgå at presse dig selv for hårdt de første gange. vent 1-2 dage mellem turene. Og lige så snart du har lyst så kør i skoven, bare undgå at presse dig selv for hårdt de første 5 ture.



Kommentér på:
god start på året, hjælp?

Annonce