{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.125 visninger | Oprettet:

Findes der cykelbutikker? {{forumTopicSubject}}

Hej

Findes der cykelbutikker, som har cykler man kan prøve og købe, som også sælger udstyr, vejleder dig og giver service.

Eller findes der kun netbutikker.

Synes alle snakker om nettet og at det intet må koste noget.

( Ironi kan frem komme )

Støt op om din lokale cykelmekaniker.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Findes der cykelbutikker?
  • #1   15. okt 2014 Hvis man i tilfælde ikke har behov for vejledning og service, hvorfor så ikke spare en masse penge ved at handle på nettet? Jeg bruger begge dele..

  • #3   15. okt 2014 Jeg støttede gerne de lokale hvis:
    1. De anede hvad de snakker om/sælger
    2. De var bare tilnærmelsesvis konkurrencedygtige på prisen
    3. Havde et interessant udvalg


  • #4   15. okt 2014 Net butikker. Bedre priser og bedre service.

  • #6   16. okt 2014 Magnus, du kommer godt nok i de forkerte så! smiley
    Udover konkurrence dygtige priser på dele, men de skal også tjene på dem.. Og så må de jo selv om de ikke får solgt gode stumper..


  • #7   16. okt 2014 Kasper: Det er muligt - jeg har vist efterhånden været i de fleste af de store i Kbh, en håndfuld af de små, som ellers har et godt rygte og en god del af de små, lokale, hvor jeg fx har været ude for at det tog 4-5 butikker før jeg fandt en, der overhovedet havde hørt om racer/presta ventiler på mtb-slanger...

    Har for 6-7 år siden brugt 9 måneder og 15-20 besøg hos en forhandler for at få et 2x9 Tiagra setup til bare at skifte nogenlunde... (det blev til sidst en principsag - og var også dér jeg bestemte mig for at lære at skrue selv)

    Har skullet returnere et sæt pulley-hjul 2 gange, før han 3. gang indså, at de altså ikke passede til den ovennævnte Tiagra-bagskifter (de var jo universelle ifølge ham)

    Sidste sommer skulle jeg have ny MTB + landevejscykel, besøgte vel 10-12 butikker i Kbh-området, meldte ud at jeg havde omkring 25-30k til de to cykler, ca. 2/3 til en alu 29" MTB og 1/3 til landevej, i håb om at finde en god handel, men blev mødt af håbløse sælgere som prøvede at sælge cykler med deore/slx-stumper og en XT-bagskifter som "fuld XT", folk der ville sælge landevejscykler som de påstod vejede omkring 7kg, men ved kontrolvejning var over de 10kg for en str S, en enkelt butik virkede de nærmest ligeglade, pegede lidt på et par prisskilte på cykler de havde i butikken og gik et andet sted hen og rodede med noget.

    Det er dem, jeg lige kan komme på, men synes at hver eneste gang jeg har givet cykelhandleren en chance er jeg gået derfra skuffet - og når deres priser samtidig som regel er højere end hvad jeg kan finde på nettet, udvalget er bedre og jeg der har bedre mulighed for at undersøge, læse reviews, sammenligne priser og ikke lader mig lokke af en sælger der er hurtig på aftrækkeren, så giver jeg altså ikke meget for de fysiske butikker mere...


  • #8   16. okt 2014 Hold da op. Lyder til at du har prøvet lidt af hvert : /
    Det skal sq også lige siges at jeg heller ikke gir en skid for sælgere. Det virker altid som om de bare vil ha lortet skudt af uden omtanke for kunden. Så forstår udmærket din fustration. Men det er nærmest generelt for alt.

    Jeg må jo nok indrømme at jeg nok kun har været i halvt så mange butikker som dig, men må åbenbart ha ramt nogenlunde rigtigt til mine behov. For syntes altid jeg kommer glad derfra, føler mig godt behandlet, både rådmæssigt og prismæssigt.

    Det skal så siges at jeg kun bruger 1 butik til min MTB, og det er BenBen. Hos Ben får jeg altid svar lige ud af posen, bliver holdt up to date mht grej - hvad der passer mit behov mm. Og han ved efterhånden godt hvordan jeg kører, og ikke mindst behandler min Banshee.
    Han tager sq hånd om mig må jeg sige. Og jeg er langtfra alene om den service.
    Man kan self have dårlige oplevelser - også hos de bedste, men vil klart anbefale ham til næste gang du har ønsker, krav eller bare spørgsmål. Han står gerne og snakker mens han skruer smiley Skal jo også siges han ved en del om SS og racer, men mit mit vedkommende har det kun været Track og MTB der har været 'vigtigt'.

    Syntes også SAGA Cykler er et super sted. God hjulmager - som bla er ved at stikke et hjul til mig pt. Ved ikke mht MTB, men indenfor racer og city virker han yderst kompetent, og gir dig super service - ved ikke med dig, men jeg er altid super frisk og åben og kommer sq nemt ind på folk, og det åbner mange gode tilbud og kanon service.

    Sidst bruger jeg Trackbike Shop til mine Track bikes. Lidt speciel fyr, men han yder god service, kan altid fortælle lidt om de stumper man har i tankerne, og er altid frisk på at hjælpe.

    Det er de butikker jeg syntes har hævet sig klart over andre jeg har været hos. Men det har heller ikke været så teknisk, og må indrømme jeg også er typen der slår en stor bue uden om de store steder - netop pga overfladisk kundebehandling, eller manglende viden.
    Udover Specialized lige overfor Søpavillonen, men det har kun været i småtingsafdelingen - dæk, slanger mm.


  • #9   16. okt 2014 Ja, jeg synes efterhånden jeg har givet ret mange steder en - eller flere chancer, og har endnu til gode at forlade en cykelhandler med en udpræget god oplevelse...

    Ben Ben har jeg til gode, men de ligger dumt ifht hvor jeg bor og hans hjemmeside er (var sidst jeg checkede) ikke ligefrem særlig informativ, så de blev fravalgt...

    Som sagt vælger jeg at skrue selv, den tid det tager at indlevere og afhente cyklen er bedre brugt på selv at lære hvordan problemet løses, og pengene til mekanikertimer er bedre investeret i lidt værktøj når der er behov for det...


  • #10   16. okt 2014 Der finder gode cykel forhandler og dårlige.

    Mange desværre rundt omkring vil bare arbejde og interessere sig ikke for det eller kundes behov som du snakker om.

    men ved nogen butikker man skal have fatte i den rette i butikken. en del er bare ikke kunde mindet på deres arbejd og vil kun skrue.

    Der pengene lægger hos en cykelforhandler er familien dk. for de fleste racer og mtb nørder, er så meget pris rytter. det er sku ikke dem man tjener penge på.
    Synes tit man hører når de kommer ind i butik, næsten som det første hvad kan du lave det til.

    Man kan sige groft sagt, prisen er som den er, du går heller ikke i netto og spørger hvad de kan lave 1 liter mælk til.

    Du vil have din løn, mekanikeren vil have sin løn, han betaler skat, så folk kan få bistand, ligesom alle vi andre også betaler skat.
    jo mere der købes i udlandet, jo højere bliver prisen på varen herhjemme.

    mere salg i forretning, jo bedre priser kan de lave, samt en god kunde kan få gode priser smiley

    Jeg handler i alex cykler på amagerfælledvej, ved dem som står i butikken er ærlige, direkte og siger som det er. gider ikke bare sælge noget, for at få penge i kassen. men hellere vil have glade og tilfredse kunder. finder altid noget til prisen. samt de laver gaffel service, servicere hydrauliske bremse og har en prof hjulopretter. ved mange steder rundt omkring i kbh de ikke kan de ting desværre.


  • #11   16. okt 2014 De steder jeg har nævnt kan jeg helt sikkert anbefale - og næsten stille garanti for gode oplevelser hos.
    Hehe, ja BenBens hjemmeside er ikke særligt god, hvis god overhovedet er ordet. Men deres shop tilgengæld, den er super. Og den service han tilbyder er helt i top.
    Er du kunde hos ham, står hans dør altid åben for at komme ned, og enten pleje eller servicere din cykel selv - han har sågar stand til det, og han låner gerne værktøj ud hvis man kan passe på det.
    Super behjælpelige, deler gerne ud af hans erfaringer og så er hans speciale mtb smiley
    Igen, en shop som jeg klart kan anbefale. Har du en request på noget - kan være hjul der skal holde, stel som passer til din stil/person eller grej, så hjælper han dig med at finde det bedste til dit ønske.
    - sorry hvis det virker lidt som en reklamesøjle, men er sq stærkt begejstret over den butik, og vil ikke 'turde' - no shit! lade andre rode med min mtb - netop af de årsager du har oplevet.

    No way like the DIY - men igen, det tekniske i cykler siger mig ikke så meget, bare det spiller max, og det betaler jeg gerne for smiley


  • #12   17. okt 2014 Der er mange rigtig fine butikker og der er lige så mange dårlige butikker, når det er sagt er der også kunder som er reelle og som forstår at cykelhandleren ikke kan sætte timer af på osere der bare kommer igen og igen, spilder en halv time for sælger og køber en slange til 40kr, når det sker gentagende gange med den samme kunde så vil kunden opleve at de må vente og så bliver de sure hmm.

    Det vil aldrig være muligt for en fysisk butik at kunne holde samme priser som en netbutik, netbutikken bruger marginalt med tid på en online handel og ofte består online delen af en person hvor den fysiske butik består af mange flere for at kunne give de besøgende kunder tid og det gælder også de butikker som har en online del, løn og regninger skal stadig betales.


Kommentér på:
Findes der cykelbutikker?

Annonce