{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
708 visninger | Oprettet:

Jakob A
Jakob A
Tilmeldt:
11. sep 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Studieprojekt - Mål din saltkoncentraion og undgå kramper og muskelskader! {{forumTopicSubject}}

Vi er tre studerende fra Odense Tekniske Gymnasium. Vi ønsker at stoppe problemet med saltmangel(hyponatriæmi) for sportsudøvere, da forskningsresultater viser at problemet kan have stor indflydelse på krampe. Problemet forekommer typisk ved længere distancer, og det kan være svært at kende sin saltkoncentrationen. Vores saltmåler ligner til forveksling en pulsmåler, og måler saltkoncentrationen i sved.
Vi kontakter jer for at få noget respons på problemet.

· Tænker i over problemet?

· Vil i være interesseret i at måle jeres saltkoncentration?



Hvis i er interesseret i problemet og vil læse mere:

- I en større undersøgelse led 13% af deltagerne af hyponatriæmi efter et marathon:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15829535



- Nogle udregninger af dette
http://www.slowtwitch.com/Training/General_Physiology/The_Math_of_salt_loss_1093.html


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Studieprojekt - Mål din saltkoncentraion og undgå kramper og muskelskader!
  • #1   11. sep 2015 Jeg tænker da over det, på længere ture kommer jeg elektrolytter i vandet. smiley Hvordan foregår jeres test?

  • Jakob A
    Jakob A Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   11. sep 2015 Hej Jesper - tak for din respons

    Vi vil måle på modstanden i det sved man udskiller, ved hjælp at to elektroder monteret under et pulsur (jo højere saltkoncentraion jo lavere er modstanden)

    Venligst,
    Jakob Asbjørn


  • #3   11. sep 2015 det kunne jeg godt tænke mig, da jeg har problemer med kramper ved over 2 timers kørsel

  • #4   11. sep 2015 Det er jeg heller ikke afvisende overfor at stille op i. Har netop også kæmpet en del med kramper, da jeg er i den heldige situation at jeg sveder meget. Men lidt salt piller i vandet har hjulpet rigtigt meget.

  • Jakob A
    Jakob A Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #5   12. sep 2015 Hej drenge

    Fedt med noget positivt respons på projektet! Vi holder jer underrettet om produktet!


Kommentér på:
Studieprojekt - Mål din saltkoncentraion og undgå kramper og muskelskader!

Annonce