{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.656 visninger | Oprettet:

Hvis du fandt en cykel på gaden.... {{forumTopicSubject}}

Bare af ren og skær nysgerrighed....

Hvis du fandt en cykel på gaden... Smidt i en hæk, liggende punkteret eller lign..

Lad os sige en racercykel, et par år gammel, lidt slidt, men i brugbar stand, med en pris på omkring 10000kr fra ny..

Den er ikke efterlyst på stelnr, tydeligvis efterladt.

Hvad ville du gøre med den?

Kontake politiet?
Beholde den?
Lade den ligge?



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvis du fandt en cykel på gaden....
  • henrik B
    henrik B Tilmeldt:
    feb 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6
    #1   22. okt 2015 evt læg et billed op heinde og spørg om der ikke er nogen der savner den

  • #2   22. okt 2015 Ja, det ville være smart, men nu spørger jeg hvad du ville gøre, ikke hvad jeg skal gøre...

    Det er en hypotetisk situation, og jeg ønsker bare at høre folks ærlige svar.

    Den ide med at efterlyse ejeren af en cykel på nettet, den falder ret hurtigt til jorden. Desuden er cykelgalleri.dk langt fra det mest benyttede cykelrelaterede forum, det meste af den slags er vel efterhånden overtaget af facebook


  • henrik B
    henrik B Tilmeldt:
    feb 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6
    #3   22. okt 2015 jeg ville lægge den på FB og herinde. der er masser af grupper hvor man kan lægge den op i, og personligt ville jeg blive meget glad for det hvis jeg manglede min cykel

  • #4   22. okt 2015 Hvis du virkelig mangler din cykel, ville du så ikke efterlyse den på stelnummeret?
    Og hvis du bryder dig om din cykel, ville du så ikke have noteret og gemt stelnummeret?

    Det er jo langt fra alle som bruger facebook, jeg er selv blandt en af dem.


  • henrik B
    henrik B Tilmeldt:
    feb 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6
    #5   22. okt 2015 så er det jo godt der er forums som dette man kan så den op i.

    Og jo selvfølgelig ville jeg efterlyse den på stelnummer.

    Men der er også cyklen som er importeret uden stelnummer også er det jo rart at der er folk der slår dem op på forskellige medier feks denne sag

    http://www.tv2lorry.dk/artikel/279628



  • #6   22. okt 2015 Ja, som ejer ville du jo efterlyse den på stelnummeret, men det er ikke den situation jeg efterspørger her.
    Jeg kan se du har fået stjålet din cykel for nogle måneder siden, og den har du nok også efterlyst fordi du savner den. Hvis den dukker op i en hæk, er den jo efterlyst på stelnummeret, og derfor må man jo antage den er savnet.

    Men altså, i denne situation ville du bruge tid på at efterlyse ejeren på diverse internet forums, vel vidende om at cyklen ikke er efterlyst, og at du nok vil skulle bruge en masse tid på at sortere i henvendelser fra folk som bare vil have den cykel du har fundet, gratis, selvom de ikke er den retmæssige ejer.

    Her vil du jo så groft sagt gå ind og distribuere over hittegods, som faktisk er ulovligt, og kan straffes med bøde eller i grove tilfælde fængsel.


  • #8   22. okt 2015 Tror ærlig talt ikke, at hvis der skulle være nogen der bare ville tage den, at de så ville skrive der herinde?

  • #9   22. okt 2015 Måske du skal oprette et spørgeskema i stedet. Det er mere anonymt.
    smiley


  • #10   22. okt 2015 Hvad sker der for alle de nyoprettede profiler som skal spørge om de mærkeligste ting eller fortælle om at de ikke vil køre med hjelm? Eller uddele spørgeskemaer til deres skoleopgaver...



  • #11   22. okt 2015 https://www.onlineundersoegelse.dk/s/cedd43c

    Så kan i svare derinde, uden at få jeres integritet brudt.


  • #12   22. okt 2015 Politiet har en app hvor du kan tjekke stelnr. Så gør det og tag et screenshot. Så kan du altid sige at du har erhvervet den i god tro. Men tjek med et par ugers mellemrum så ejeren har en chance for at melde den stjålet. Det er nemlig mega belastende at få stjålet sin cykel. Så det ville jo være dejligt at få den igen. Bliver den så ikke meldt stjålet så nyd din nye cykel.

  • #13   22. okt 2015 Hvis den er efterladt, så er du den nye ejere

  • #14   22. okt 2015 Der er jo ingen der smider sin cykel i en hæk. Den er stjålet, længere er disktutionen ikke.

  • #15   22. okt 2015 #7 hvordan vil du kunne dokumentere ejerskab over en cykel, som du hverken har kvittering eller stelnr på?

    #14 Det er ikke en specifik cykel, men en hypotetisk situation.


  • #16   22. okt 2015 Den er tydeligvis efterladt, ja men ikke af den retmæssig ejer.
    Enten kontakter du politiet eller også lader du den ligge. Det er ikke så svært. Det bliver aldrig din cykel uanset hvor hypotetisk et spørgsmål det er.


  • #17   22. okt 2015 Jeg fandt en i min have engang, kastet over hækken, sikkert af en fulderik.

    Butikken(P. Dahl i Kolding) havde sat et klistermærke på, så jeg kontaktede dem og oplyste stelnummeret. De har åbenbart købers navn i x antal år. Ved ikke om det er almindelig praksis at butikkerne har et kundekartotek på den måde. Men P. Dahl har.



Kommentér på:
Hvis du fandt en cykel på gaden....

Annonce