{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.998 visninger | Oprettet:

Bule på slange og dæk når jeg pumper {{forumTopicSubject}}

Har lige skiftet slangen efter en punktering... når jeg pumper den nye (billige) slange, så buler dækket asymmetrisk og ryger faktisk af fælgen et bestemt sted

Det er sket 2-3 gange med de billige slanger jeg har købt for at slippe for ar lappe smiley

Slangen alene har selv en ordentlig bule når jeg bare pumper den... er det dækket der er blevet svagt eller en møgslange? Burde dækket ikke kunne holde luften symmetrisk, eller er det slangens job?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bule på slange og dæk når jeg pumper
  • #1   25. jan 2017 Billede af bulen... tror måske det er dækket der er svagt efter et par år?

    profilbillede
  • #2   25. jan 2017 Hej,

    Det er ikke fejl på slangen det der - det er en fejl-40 smiley

    Du har slangen i klemme under dækket, så den "løfter" dækket af fælgen når du pumper den op.

    Tre vigtige ting du skal huske når du skifter slange:

    1. Pump slangen en anelse op, inden du lukker den i dækket, så den ikke kommer i klemme

    2. Når dækket er monteret trykker du ventilen godt op i fælgen/dækket, så den ikke kommer i klemme i området omkring ventilhullet

    3. Tjek at dækket sidder lige hele vejen rundt efter du har pumpet lidt luft i - der er en linie der skal følge fælgkanten hele vejen rundt (ikke refleksstregen!)
    - sidder dækket for højt, må du tage noget luft af og rette det til før du pumper
    - sidder det for lavt, kan du prøve at rette lidt til, eller bare give det mere luft til det hopper på plads...

    Håber det kan bruges.

    VH kasper



  • #3   26. jan 2017 Det kan det i hvert fald. Mange tak...

    Jeg plejer altid at komme lidt luft i - fordi det er meget nemmere at få slangen på plads. Har bare aldrig oplevet dette her. Og jeg har skiftet slanger en del gange efterhånden.

    Men jeg må prøve igen smiley

    Kan det hjælpe at komme noget fedt på dæk-kanten, så slangen glider væk. De virker som om de suger sig fast på hinanden. Gummi vs. Gummi giver meget friktion...


  • #4   26. jan 2017 Jeg bruger altid opvaskemiddel blandet op med en smule vand, og så pensler jeg det på mellem dæk og fælg hvis det er en genstridig satan smiley
    Men ellers som Kasper skriver, luk luften ud og skub ventilen op så du kan få dækket ned på plads så burde den være der.


  • #5   27. jan 2017 Det virkede!!! Skubbede ventilen ekstra op og pumpede dækket så fint så fint smiley

    Tusind tak for svar !


Kommentér på:
Bule på slange og dæk når jeg pumper

Annonce