{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.345 visninger | Oprettet:

VP P
VP P
Tilmeldt:
27. okt 2006
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2

Udskiftning "pedal-ben"!? :-/ {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg skal udskifte de 2 ben, som pedalerne sidder fast på og går ned til stellet, hvor den sidder på en aksel der går over til den anden pedal. Men det ben sidder rigtig godt fast på den aksel, selvom jeg allerede har skruet 1 møtrik af på dem begge... Har i nogle gode råd til hvordan jeg kan få dem af?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udskiftning "pedal-ben"!? :-/
  • #1   27. okt 2006 Det hedder en pedal-arm.. Du skal bare have dig en aftrækker som der bliver sagt.. Dit lokale bike shop har sikkert en.. De koster ikke mange dollars (80-100 kr.).

  • #2   27. okt 2006 det kan godt lade sig gøre at få dem af uden... du skal bare skrue boltene (dem du kalder møtrikker) ud og så køre en kort tur, hvor du står og hopper i pedalerne. så falder de af efter et minuts tid.. men vil stadig anbefale dig at købe en aftrækker, eller få det gjort hos en cykelsmed. Krankboksen, som er den askel der går gennem stellet, skal du også bruge specialværktøj for at få af

  • #3   28. okt 2006 frosset F.

    Der vil jeg gi XD ret. En pedalsarmsaftrækker virker ikke til alle bokse. Og der findes gamle cykler med alle mulige mærkelige designs så.

    At XD prøver at hjælpe kan jeg ikke se hvorfor han skal høvles ned?

    Anders...


  • #4   28. okt 2006 En pedalarmsaftrækker virker da på alle bokse. det er kun afhængigt om det passer i gevindet i selve pedalarmen.. men ellers så gør dog det jeg skrev i mit indlæg. det virker uden en aftrækker selvom det er lidt besværligt.

  • #5   31. okt 2006 Der findes en milliard forskellige kranksæt, det er da klart at det er relevant at få at vide hvilket et det drejer sig om. Der er da stor forskel på om det er et standard shimano, om det er Saint/Hone eller måske et Profile stålsæt.

  • #6   31. okt 2006 Men man bruger f.eks. ikke en aftrækker til en stålkrank. Det er bare det min pointe er - hvis det nu (måske lidt urealistisk) er en stålkrank, som "VP P" har, så skal han jo ike gå ned og bruge penge på en aftrækker, for den vil han ikke kunne bruge til noget.

Kommentér på:
Udskiftning "pedal-ben"!? :-/

Annonce