{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
445 visninger | Oprettet:

Montering af ny xt kaliber mtb {{forumTopicSubject}}

Hej
Håber i kan give mig feedback.😄Økonomien er ikke lige til at lade cykelmanden gøre arbejdet - ihvertfald ikke hvis jeg selv kan finde ud af det..

Det er en xt M8000 af den her type (se vedhæftet herunder)
Jeg køber en bleedblock også. Men mon det er nødvendigt?... Der er jo ingen olie på kaliberen ,- så er stemplerne vel ikke presset ud?. Jeg skal vel sætte den på skiven med klodserne i - klodserne medfølger. Og så fylde olien på.....

Hvordan bruger jeg bleedblocken? - hvis jeg skal det?

Dernæst løsne niplen på kaliberen lidt og sætte sprøjten med olien i på?..... Og så sprøjte olie ind i bremsesystemet til beholderen (der er skruet på bremsegrebet er næsten fyldt med olie - og så skrue niplen helt i igen?...

Er lidt spændt på om jeg kan få det til at virke...

Der skulle vel ikke være en hjælpsom sjæl i Århus-Silkeborg jeg kunne køre ud til hvis det ikke virker?

Kommentarer på:  Montering af ny xt kaliber mtb
  • #1   24. jul Du kan lige få svaret her også :

Der kan stå små luftbobler inde i kaliberen, som bliver dannet af den hvirvel af olie, som kan opstå, når du fylder og presser olien igennem kaliberen. Derfor kan du udvide din metode fra når olien stiger i tragten til:

- Lav undertryk med sprøjten, så du suger lidt olie ud af systemet igen. (fjerner evt luftbobler fra hvirvel).
    - Luk niplen og pump bremsen.
    - Pump bremsen hård og hold trykket, åben og luk niplen hurtigt, så der presses lidt olie/luft ud af niplen. Pump bremsen hård igen og gentag et pr gange.
    - Med lukket nippel pilles sprøjten af, og mens du pumpen bremsen flere gange banker du fra og på kaliberen og bremseslange hele vejen op til grebet. Tanken er, at evt luft bliver hjulpet op til tragten vha de små dask.
    - Skift mellem vandret bremsegreb og vinklet op og ned, mens du pumpen bremsen. Bliv ved, til du ikke ser flere bobler. Dask også gerne lidt på beholderen på bremsen.

Ovenstående er grundig men bullet proof😏

• #2   24. jul Alle tiders. Tak for det.😄

• #3   24. jul No problemo

Kommentér på:
Montering af ny xt kaliber mtb