{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.842 visninger | Oprettet:

Garmin forerunner 305? {{forumTopicSubject}}

Hey. Spurgte for få dage siden, om erfaringer med cykelcomputere med puls måling. Nu har jeg så fundet en Garmin 305 forerunner og ville høre lidt mere konkret om denne?

Det der tiltrækker mig er jeg også kan bruge den til løb da den bruger gps signal hvilket er en stor bonus.

Hvad siger i? Er dette en god cykel computer - og hvordan er den at bruge?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Garmin forerunner 305?
  • #1   25. jul 2009 Hej Peter

    Jeg har løbet med Garmin FR305 i lidt snart 1.5 år og brugt den som cykelcomputer i et halvt år. Det er et super ur som jeg kun kan anbefale. Der er så meget godt at sige og det er efterhånden faldet en del i pris, nu hvor 405 jo er kommet så der er virkelig mulighed for at score et rigtig godt ur til god pris.


  • #2   25. jul 2009 Ellers prøv www.løbeskogalleri.dk, de ved bar den slags der inde!

  • #3   25. jul 2009 Thor, hvad er dit problem?

  • #4   25. jul 2009 Hej jesper

    Lyder helt vildt godt - er selv blevet ret hooked på det, da jeg netop også kan bruge det uden for cykel sæsonen til løb hvilket tiltaler mig vildt.

    Tænker meget på GPS'en .. er det "bare noget der virker" ? Eller har det nogle gange sjove udfald eller hvordan? Jeg har fundet den til 1400 som det billigste..


  • #5   26. jul 2009 Kører selv med den
    virker fint så køb du bare sådan en


  • #6   26. jul 2009 GPS'en er jo det bedste ved uret, både til løb og cykling. Du kan lægge ruter ind på uret, men det har ikke nogen indbyggede kort. Så du bliver guidet rundt med pile: "til højre om 200m" osv osv..
    Jeg bruger som sagt uret til både løb og cykling. Til løb har det jo puls, distance (GPS), og fart (GPS) i både km/t og min/km samt en masse andre features.
    Til cykling bruger jeg næsten samme features, men der ud over har jeg købt en Garmin kadance sensor - den er trådløs og hastigheden bliver automatisk kalibreret med GPS - så på cykel får du en meget præcis hastighed.

    Der er kun to dårlige ting ved Garmin FR305 (eller tre - opdagede en mere i går)

    1: Alt efter vejrforhold kan den godt være et par min om at finde sattelitter. 405 er hurtigere
    2: Det er for stort og klodset til at kunne bruges som alm. armbåndsur.
    3: Det kan kun lades op via Garmins docking station som skal kobles til PC - og den har jeg selvfølgelig ikke med på ferie - og i går løb uret tør for strøm, så jeg må undvære uret resten af ferien ='(


  • #7   26. jul 2009 Jesper@

    Kan det virkelig navigere? Er klar over der ikke er noget kort- men kan man taste en destination ind og blive guided med pile?

    Ja, en kadance måler kunne jo være en god idé - samtidig med den også kalibrere hadstigheden som du siger.

    Jeg kan saktens vente nogle minutter inden jeg løber/cykler, så 1 er intet problem.
    Havde heller ingen intentioner om at bruge det som normalt ur.. 3'eren er så det man må leve med.. dvs de 10 timers batteri eller hvor meget det nu er.

    Men det lyder som om det skal være det :)!


  • #8   26. jul 2009 Peter, du kan ikke indtaste en adresse og blive navigeret med pile, du kan derimod lave en rute som du kan overføre til uret. Du kan f.eks bruge sider ala:
    www.gpsies.com


  • #9   26. jul 2009 Jesper@

    Ja selvfølgelig.. var også det jeg tænkte på .. my bad.
    Vil da gerne lige høre om der er andre der har noget at sige.. men må hellere se at få bestilt det her en af dagene.. jo hurtigere jo bedre kan jeg høre!


  • #10   26. jul 2009 yes, køb også et sæt Quick release Wrist to Bike kit:
    https://buy.garmin.com/shop/shop.do?pID=8544


  • #11   26. jul 2009 Jesper du tager fejl, jeg har et og jeg fik en lader med, og adapter så den kan bruges til stik i hele verdenen smiley Tror de har "opdateret" pakken.

  • #12   26. jul 2009 Jesper:
    Tjaa, mit "problem" er tilnærmelsesvis at jeg aldrig får råd til en Garmin, hverken Edge eller Forerunner. Hvis det da virkelig er et "problem" for mig. Jeg løber også fint uden.

    Simon:
    Ja det må I da. Men jeg syntes næsten at jeg er kommet med noget næsten lige så konstruktivt som dig i den her debat.


  • #13   27. jul 2009 Det kan godt re Ricki J. I det tilfælde så kan man jo lige strege dén "negative" ting.

Kommentér på:
Garmin forerunner 305?

Annonce